zmieniona geometria turbiny 147 jtd

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

marcin_pl
Posty: 1
Rejestracja: 13-01-2013 21:43

zmieniona geometria turbiny 147 jtd

Postautor: marcin_pl » 13-01-2013 22:06

Witam, podczas szukania usterki nie działającej turbiny, urwałem końcówkę od regulatora ciśnienia turbiny. Po pominięciu go ( połączenia przewodów z przed i za regulatora ) turbina zaczela działać ( czyli był uszkodzony ). Niestety pojawił sie problem przy gwałtownym przyszpieszaniu, zapala sie błąd check engine. Zastanawiam się czy to przyczyna zbyt dużej ilości powietrza i nie prawidłowej mieszanki, czy zdyt dużego momentu obrotowego jeśli to wogóle możliwe... No i czy turbina ze zmienną geometrią może dziłać na stałe, bo przecież kiedyś tak działały. Prosze o opinie osoby które z tym tematem się zetkneły.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: zmieniona geometria turbiny 147 jtd

Postautor: Maciek-156 » 06-02-2013 09:40

A jak myślisz konstruktorzy tak sobie dodali ten zaworek i bez niego będzie wszystko działało? Bez zaworu overboost zmienna geometria jest ustawiona tylko w jednym położeniu, więc przy przyspieszaniu wywali ci przeładowanie.
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości