Strona 1 z 1

zmieniona geometria turbiny 147 jtd

: 13-01-2013 22:06
autor: marcin_pl
Witam, podczas szukania usterki nie działającej turbiny, urwałem końcówkę od regulatora ciśnienia turbiny. Po pominięciu go ( połączenia przewodów z przed i za regulatora ) turbina zaczela działać ( czyli był uszkodzony ). Niestety pojawił sie problem przy gwałtownym przyszpieszaniu, zapala sie błąd check engine. Zastanawiam się czy to przyczyna zbyt dużej ilości powietrza i nie prawidłowej mieszanki, czy zdyt dużego momentu obrotowego jeśli to wogóle możliwe... No i czy turbina ze zmienną geometrią może dziłać na stałe, bo przecież kiedyś tak działały. Prosze o opinie osoby które z tym tematem się zetkneły.

Re: zmieniona geometria turbiny 147 jtd

: 06-02-2013 09:40
autor: Maciek-156
A jak myślisz konstruktorzy tak sobie dodali ten zaworek i bez niego będzie wszystko działało? Bez zaworu overboost zmienna geometria jest ustawiona tylko w jednym położeniu, więc przy przyspieszaniu wywali ci przeładowanie.