problem alfa romeo 156 1.8 ts

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

adam1401
Posty: 7
Rejestracja: 01-10-2011 21:15

problem alfa romeo 156 1.8 ts

Postautor: adam1401 » 01-10-2011 21:25

witam
mam problem z moja alfa niestety niewiem co sie dzieje komputer nic nie pokazuje
wczesniej pokazal mi blad przeplywomierz wymienilem pozniej adaptacja i jezdzil
a teraz jest znowu cos nie tak
z rana jak go odpalam
po odpaleniu whcodzi na obroty na chwile potem sie dusi dlawi szarpie i gasnie i tak caly czas jak jest zimny z rana
przetrzymywalem noge na gazie zeby trzymac na obrotach i jak sie troche nagrzeje jest prawie dobrze trzyma na 1100 a pozniej jest okolo 900 i jest ok
ale czasem tez jest tak na zimno ze jak juz odpale to trzyma na obrotach powyzej 2500 i jak troche pojezdze to problem znika po nastepnym odpaleniu
podaje nr gg ludzie pomozcie
prosze naprawde neiwiem co jest
gg 25263171

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 02-10-2011 17:17

który rok ? Tematem może być nieszczelny kolektor dolotowy Nieszczelność gdzieś za przepustnicą przy silniku Ma gaz/? być może nieszczelnie jest przy wtryskiwaczach gazowych tam przy tych rurkach. i jeszcze takie objawy powodować też może przepływomierz jak mówiłeś Powinienes sprawdzić też rozrząd czy nie jest przestawiony. Czy gdy się dławi wyskakuje jakaś kontrolka? np. kontrolka wtrysku taki mały wtryskiwacz?

adam1401
Posty: 7
Rejestracja: 01-10-2011 21:15

Postautor: adam1401 » 02-10-2011 17:49

to jest alfa 156 1.8 benzyna bez gazu 2001 r produkcjii
zapala mi sie czasem lampka bledu i na kompie pokazuje zla meiszanka jakis inpuls elektryczny za mocny sygnal itd
ale wykasuje blad i sie nie pali juz
ale problem jest ten sam

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 02-10-2011 19:57

nie odpowiem do końca czym jest problem. Należy zacząć od sprawdzenia poprawnego zamocowania czujnika położenia wałka rozrządu sprawdzenia jego, ustawienia rozrządu. Szczelność samego kolektora dolotowego. Nic nie nasuwa mi się teraz na myśl co to innego może być. Jeśli żadna z tych rzeczy to trzeba wyjąć komputer do elektronika zawieść. katalizatory ma 2 z przodu? czy to ta z jednym katalizatorem?

adam1401
Posty: 7
Rejestracja: 01-10-2011 21:15

Postautor: adam1401 » 02-10-2011 21:25

bardzo dziekuje za pomoc jaka kolwiek postaram sie to sprawdzic wszystko
tylko mnie meczy jedna rzecz dlaczego tak sie zachowuje tylko z rana
bo pozniej to problemu nie ma tylko z rana po nocy
zastanawialem sie nad ssaniem moze cos nie tak jest z tym urzadzeniem :(

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 03-10-2011 01:41

pewnie wiele nie pomogę, ale za czasów 1.8 miałem bardzo podobny problem, tylko w mniejszym natężeniu. Przy porannym odpaleniu silnik falował, prychał dławił się przez około 15-30 sekund. "Pomagało" zgaszenie i odpalenie go drugi raz. To było w 2001 roku i wtedy ASO nie potrafiło sobie z tym poradzić. Pamiętam że m.in. aktualizowali soft w centralce, ale bez skutku. W końcu sprzedałem samochód.
Znajomy który miał taki sam silnik i zgłębiał temat, pisał że być może to jest właśnie kwestia komputera i po dłuższym postoju błędnego odczytu temperatury. Tyle pamiętam.

adam1401
Posty: 7
Rejestracja: 01-10-2011 21:15

Postautor: adam1401 » 10-10-2011 21:18

czekalem czekalem i wyskoczyl blad ponownie :(

adam1401
Posty: 7
Rejestracja: 01-10-2011 21:15

Postautor: adam1401 » 10-10-2011 21:20

Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
- Fuel Pressure incorrect
- Fuel Injector(s) leaking
- Fuel Injectors clogged
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
- Vacuum leak (lean mixture)
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
- Fuel Evaporation Control system defective
- vehicle driven out of fuel (tank empty)
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd jest aktywny. Podejmij odpowiednie działania w celu rozwiązania tego problemu (błędu czujnika). Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd.


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości