Relingi w SW

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
robalgis
Posty: 808
Rejestracja: 24-08-2005 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Relingi w SW

Postautor: robalgis » 22-07-2011 11:32

Hej,
przymierzam się do zakupu belek do relingów i oto pojawiło się w mojej głowie pytanie.
W instrukcji napisali, iż maksymalne obciążenie dachu wynosi 80 kg i "Relingi dachowe Lineaccessori Alfa Romeo, nośność maksymalna: 50 kg."
Planuje ze znajomymi wybrać się wraz z czterema rowerami zapakowanymi na dachu no ale... no właśnie. Rower z aluminiową ramą waży średnio (nie jestem specem od rowerów) chyba jakieś 15kg, czyli cztery (w tym jeden ze stalową ramą) będą ważyć zdecydowanie ponad 50 kg. Przejmować się tym?

Z drugiej strony nie rozumiem po co producent podaje iż maksymalne obciążenie dachu wynosi 80kg skoro oryginalne relingi już tylko 50kg (to chyba bardzo mało, nie wiem jak jest u innych producentów).

Chętnie poznam Wasze doświadczenia z przewożeniem rowerów, bagażów na dachu.
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
AR 159 SW 1.9 16v JTD M-jet 2006
Fiat 126p 1988
Ducati Monster 695 2007
była:
AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)

RIP IK@R #3437

Awatar użytkownika
p.maiki
Posty: 666
Rejestracja: 13-09-2006 11:41
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontaktowanie:

Postautor: p.maiki » 22-07-2011 22:28

Chyba nigdy nie widziałem 4 rowerów na dachu u nikogo :D
Jak masz hak to platforma by była najlepszym rozwiązaniem
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
146 1.4 TS 97r 2006-2008
147 1.6 TS 02r 2008-2009
156 FL 1.9 JTDM 03r 2009-

Awatar użytkownika
robalgis
Posty: 808
Rejestracja: 24-08-2005 21:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: robalgis » 23-07-2011 12:44

p.maiki pisze:Chyba nigdy nie widziałem 4 rowerów na dachu u nikogo :D

Ja widziałem. Na reklamie Skody :wink:
Pozdrawiam

Bartłomiej 'Robal'
AR 159 SW 1.9 16v JTD M-jet 2006
Fiat 126p 1988
Ducati Monster 695 2007
była:
AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)

RIP IK@R #3437

Rodeush
Posty: 4
Rejestracja: 22-08-2011 13:40

Postautor: Rodeush » 22-08-2011 14:41

ja cztery widziałem i to na aucie osobowym ale zazwyczaj to były w tym dwa dziecięce.
Może na wszelki wypadek zważyć rowery - ja bym się tym przejmował.
Jakbyco spróbować je odciążyć - siodełka albo cokolwiek.

Awatar użytkownika
DominikWrc
Posty: 13
Rejestracja: 23-07-2011 20:06

Postautor: DominikWrc » 23-08-2011 20:52

sorki za ot ale ja widziałem cytrynkę AX z trzema rowerami i boxem co w sumie było większe niż reszta autka. Kółeczka się prawie schowały w nadkola ale autko dzielnie dojechało na Bornholm i z powrotem.

Co do belek - 4 rowery może i da radę - belki lepiej mieć w tym układzie stalowe, na pewno z tym na dachu bym więcej niż 90 nie jechał.

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Relingi w SW

Postautor: Andrzejsr » 26-08-2011 22:48

robalgis pisze:Hej,
przymierzam się do zakupu belek do relingów i oto pojawiło się w mojej głowie pytanie.
W instrukcji napisali, iż maksymalne obciążenie dachu wynosi 80 kg i "Relingi dachowe Lineaccessori Alfa Romeo, nośność maksymalna: 50 kg."
Planuje ze znajomymi wybrać się wraz z czterema rowerami zapakowanymi na dachu no ale... no właśnie. Rower z aluminiową ramą waży średnio (nie jestem specem od rowerów) chyba jakieś 15kg, czyli cztery (w tym jeden ze stalową ramą) będą ważyć zdecydowanie ponad 50 kg. Przejmować się tym?

Z drugiej strony nie rozumiem po co producent podaje iż maksymalne obciążenie dachu wynosi 80kg skoro oryginalne relingi już tylko 50kg (to chyba bardzo mało, nie wiem jak jest u innych producentów).

Chętnie poznam Wasze doświadczenia z przewożeniem rowerów, bagażów na dachu.


Przeważnie inni producenci mają więcej (mazda 6 i passat na przykład o ile pamiętam ok 100kg), producenci belek - np thule np 75kg.
Natomiast zdarzało mi się przekraczać 50kg (w 156, która prawdopodobnie i na dach podaje 50kg, na belki również) i to sporo na trasy ok 1000km w jedną stronę (sprzęt ws + rowery albo WS + box) . Ale w razie "W" daibli wiedzą, czy nie będzie problemów - np z AC jeśli tylko materialne straty by były.
Co do 4 rowerów to może być problemem zmieszczenie ich obok siebie, bo belki oryginalne są wąskie, ale może wciśniecie. Jak się zmieszczą to bym się nie przejmował aż tak wagą, 4 rowery na dachu to nic niespotykanego. Tylko na wszelki wypadek bez ostrych hamowań i wolniej na zakrętach.
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
DominikWrc
Posty: 13
Rejestracja: 23-07-2011 20:06

Postautor: DominikWrc » 29-03-2012 23:00

Mam do kolegów pytanie w sprawie bagażników:
Czy oryginalne belki Alfa dedykowane do 156 są takie same do SW co do sedana? Czy może jednak rozstaw mocowania na dachu jest inny?
Takie oryginalne aluminiowe belki nie są regulowane więc musi pasować. Zaznaczam że chodzi mi o belki mocowane do rynienek pod uszczelką - nie takie na relingi.

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 03-04-2012 14:19

DominikWrc pisze:Mam do kolegów pytanie w sprawie bagażników:
Czy oryginalne belki Alfa dedykowane do 156 są takie same do SW co do sedana? Czy może jednak rozstaw mocowania na dachu jest inny?
Takie oryginalne aluminiowe belki nie są regulowane więc musi pasować. Zaznaczam że chodzi mi o belki mocowane do rynienek pod uszczelką - nie takie na relingi.



Oryginalne są takie same, a rozstaw można regulować.
Inny jest kształt krawędzi dachu w tych budach, ale przy oryginalnych nie ma to znaczenia bo się nie opierają o krawędź dachu.
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości