na co zwrócić uwagę przy kupnie 159 1.9 150 KM?

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

robert69
Posty: 22
Rejestracja: 04-09-2004 22:49
Kontaktowanie:

na co zwrócić uwagę przy kupnie 159 1.9 150 KM?

Postautor: robert69 » 18-03-2011 21:33

pytanie do właścicieli takiej wersji AR. Jakie bolączki może mieć - auto z 2007 r. o przebiegi 120 tys. km.
Pytam bo ciekaw jestem opinii i sugestii. Obecnie jeżdże 156 już prawie 10 lat i znam plusy i minusy tego samochodu. Czy podobnie jak 156 nowszy model ma jakieś bolączki? (w 156 problemy z wariatorem, wachaczami itd - choć mnie nigdy nie zawiódł ten samochód, ale wiem o takich problemach innych użytkowników). Michał widzę ze jeździsz 159 - może coś od siebie napiszesz?

rafalk
Posty: 18
Rejestracja: 19-02-2010 00:46

Postautor: rafalk » 19-03-2011 09:18

Michał jeździ trochę :) lepszą wersją, ja mam 2,2 w benzynie, więc również o tej wersji silnikowej wiele powiedzieć nie mogę. Generalnie auto pod względem zawieszenia jest sporo lepsze od 156 (też miałem). Polecan zalogować się na forum www.forum159.com Tam znajdziesz ten temat - rozpisany jest obszernie

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 19-03-2011 22:31

mi się samochód właściwie nie psuje, więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć. Niewątpliwie pięta achilesową 159-ki jest maglownica i wspomaganie. U mnie ponoć juz widać pierwsze symptomy tej przypadłości ale jeszcze nic konkretnego się nie dzieje. Pewnie pod koniec tego roku będę musiał się do tego zabrać ...

Reszta w absolutnym porzadku. 159-ki to na prawdę solidne samochody.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

robert69
Posty: 22
Rejestracja: 04-09-2004 22:49
Kontaktowanie:

Postautor: robert69 » 20-03-2011 13:57

A jak się objawia ta przypadość wspomagania? Przynam że swego czasu chyba ze 2 tygodnie jeździłem 156 z poziomem płynu w zbiorniczku poniżej minimum - układ wytrzymał :)

rafalk
Posty: 18
Rejestracja: 19-02-2010 00:46

Postautor: rafalk » 20-03-2011 18:07

Ja obecnie jestem na etapie wymiany przewodu :)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 20-03-2011 21:02

robert69 pisze:A jak się objawia ta przypadość wspomagania? Przynam że swego czasu chyba ze 2 tygodnie jeździłem 156 z poziomem płynu w zbiorniczku poniżej minimum - układ wytrzymał :)


jeśli chodzi o maglownicę, to po prostu masz luzy w układzie kierowniczym i tyle. Nowa maglownica to wydatek o ile dobrze pamiętam 2600PLN + robocizna a regenerowana 700PLN + robocizna.

Pompa po prostu zaczyna wyć przy operowaniu kierownicą i/lub przy dodawaniu gazu ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości