Alfa 159 JTDm 150 KM problem z silnikiem

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

sneer159
Posty: 23
Rejestracja: 14-03-2008 21:38

Alfa 159 JTDm 150 KM problem z silnikiem

Postautor: sneer159 » 27-01-2011 19:42

a mianowicie totalny brak momentu obrotowego do około 3000 obrotów, następnie załącza się turbo wskazówka biegnie do końca skali 1.6 BAR motor się budzi i chodzi jak ta lala, ciśnienie ładowania spada i wszystko jest na cacy aż do spadku obrotów do 2500 i poniżej, na przykład do jalowego na skrzyzowaniu, nastepnie bajka sie powtarza można deptać akcelerator do deski, silnik reaguje jak 100 letni emeryt z Alzheimerem i następnie budzi sie jak młodzieniaszek powyzej 3000 obrotów.
Zmianę oleju i filtrów mam za 10 tys km, auto ma trzy lata z przebiegiem 110.000.
Mam kilka sugestii, lecz pytam na forum bo wózek użytkuję w Hiszpanii i praca serwisu polega na wymianie kolejnych podzespołów aż do znalezienia właściwego. Komputer pokładowy nie pokazuje żadnego komunikatu o jakiejkolwiek awarii, autem się jeździ fatalnie bo gaśnie przy ruszaniu.
A moje sugestie, zobaczyć filtr paliwa (ostatnio padało ze spora wilgocią w powietrzu a autko stało tydzień poza garażem), filtr powietrza i spróbować dać mu trasę ze 100 km bo może przytkany FAP
Ostatnio zmieniony 28-01-2011 13:13 przez sneer159, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 27-01-2011 20:29

Przyjrzyj się klapom wirowym i zaworowi EGR oraz sterowaniu zmiennej geometrii turbiny - te tamaty ci coś pomogą:
http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/kat/przeglad
http://www.forum.alfaholicy.org/147_156 ... ation.html
http://www.forum.alfaholicy.org/147_156 ... robic.html
No możesz jeszcze sprawdzić przepływomierz - po prostu go odepnij i się przejedź. Dolot powietrza masz szczelny?
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

sneer159
Posty: 23
Rejestracja: 14-03-2008 21:38

Postautor: sneer159 » 27-01-2011 21:20

Motor na wolnych obrotach jakby się dusił, dosłownie mam kłopot z wjechaniem na podjazd do garażu bo gaśnie. Ma to od kilku dni, zużycie paliwie na mieście wzrosło z 8 do 13 litrów, na trasie jest bez zmian przy średniej 120km/h bierze 6,8

sneer159
Posty: 23
Rejestracja: 14-03-2008 21:38

Postautor: sneer159 » 27-01-2011 22:52

No wiec:
zrobiłem trasę 120 km po autostradzie, początkowo dało się rozpędzić do 210 (wg.GPS) utrzymałem prędkość przez około 10 minut potem zwolniłem do 140 (obroty w granicach 2500), przyspieszanie słabiutkie do ponownych 200 cala minuta, zwolniłem do 120 (obroty około 2000) i 60 km bez szaleństw. Nie zauważyłem procesu wypalania FAPu.
Nawrotka na wiadukcie i powrót i ... kicha! Wózek jakby nie miał trzech cylindrów, depcze i depcze a Alfunia ciągnie setka, odpuściłem gaz, redukcja do trojki, w pedał - obudziła się! skok do przodu jak z katapulty... Na krotko, ... 120 i nie ma więcej po 5 minutach wlazła na 190 komputer nawet nie odnotowywał gigantycznego wzrostu spalania max do 15/100. Żadna kontrolka nie zapaliła się, zegar sprężarki bez ewenementowi podnosił sie i opadał jak zwykle. Zszedłem na 110km/h przed wzniesieniem i zapodałem tempomat, ledwo wlazła o mało nie zgasnąwszy. Przed domem zgasła 4 razy, nie dala rady pokonać 10cm podjazdu do garażu, musiałem na ryczącym silniku (jak kiedyś w Syrence) wjeżdżać do garażu. Odpala jak nowa i nawet nie zapaliła żadnej kontrolki Check engine.
Załamka.

sneer159
Posty: 23
Rejestracja: 14-03-2008 21:38

Postautor: sneer159 » 27-01-2011 22:54

Zużycie średnie paliwa przy tych wygłupach 8.7 l/100km...dziwne.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 28-01-2011 10:25

Zacznij od odpięcia przepływomierza
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

sneer159
Posty: 23
Rejestracja: 14-03-2008 21:38

Postautor: sneer159 » 28-01-2011 13:12

Wziąłem dzień wolny, zaprowadzę Alfunie do mechanika, znalazłem zapaleńca, a nie wymieniacza.
Odpaliła aczkolwiek niechętnie, na pedał nie reaguje wcale. Pochodziła z minute na jałowym, próba dodania gazu - leniwa reakcja, na tyle by ruszyć z miejsca 1400 kilogramowe dupsko, do mechanika mam z kilometr. Na 100 metrów przed warsztatem nagła zmiana, ożywiła się, i WSZYSTKO ustąpiło, jak u dzieciaka przed gabinetem dentystycznym! NIC kompletnie NIC, żwawa jak dawniej, głupio mi było się pokazać u fachmana bo nic a nic! Jutro przegonie złośnicę do Madrytu i z powrotem, jakieś 320 km, a przy przeglądzie poproszę o czyszczenie EGR i chyba jej założę podlkadki do zaślepienia EGRu o których wspomina MACIEK (wielkie dzięki).
Alfa to auto z duszą i czasem zachowuje się jak człowiek (żart oczywiście)

Czy ta podkładka ma jakiś konkretny numer katalogowy?

mptasins
Posty: 90
Rejestracja: 12-01-2005 08:03
Lokalizacja: Płock

Postautor: mptasins » 31-01-2011 14:52

Witam
W moim przypadku za brak mocy winne było sterowanie zmienną geometrią łopatek. Sterowanie odbywa sie podciśnieniowo. Gdy masz nieszczelny przewód do siłownika , to zmienna geometria nie będzie działać, a samochód wcale się nie zbiera. Wraz z serwisanetem z ASO pojeździłem z podpiętym EXAMINEREM i zauważyliśmy, że turbina nie reaguje na wartości zadane z ECU. Żądane doładowanie 1.6 bar a ona daje ledwie 0.7 bar. Zostawiłem na jedno popołudnie i serwis znalazł pęknięcie w przewodzie sterującym siłownikiem zmiennej geometrii. Najlepiej pojeździj z podpiętym EXAMINER'em i poszukaj w TURBO.
Alfa 156 SW 2.4 JTD '02

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 01-02-2011 10:47

sneer159 pisze:...Czy ta podkładka ma jakiś konkretny numer katalogowy?

A czytasz to co się do ciebie pisze? -Masz tam wszystko podane
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości