NAPRAWIAC CZY KUPIC NOWY SILNIK??<PASEK ROZRZĄDU>

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

spyro999
Posty: 4
Rejestracja: 29-12-2010 18:17

NAPRAWIAC CZY KUPIC NOWY SILNIK??<PASEK ROZRZĄDU>

Postautor: spyro999 » 30-12-2010 00:03

witam mam problem jestem posiadaczem AL 156 1.8 tSpark stała mi się taka mała sytuacja podczas jazdy zapaliły sie wszystkie kontrolki natychmiast nacisnąłem sprzęgło i próbowałem go odpalić ale bez powodzenia (Bez rozciągania) po zaprowadzeniu na warsztat odkryłem ze to pasek rozrządu ale nie pękł tylko na zębatym kole korbowodu ścięło zęby na odcinku 10cm.CZY MOGŁO COŚ WIECEJ POPSUC PRZY TEJ AWARII??? Warto nakładać nowy pasek czy kupić nowe auto

EDIT by Michal: korekta błędów literowych

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 30-12-2010 10:48

Tak mogło - prawdopodobnie spotkały się zawory z tłokami. Po prostu nie wymieniłeś rozrządu na czas. Naprawa w zależności od rozległości uszkodzeń od 2do 4 tys zł. Wymień też panewki na korbowodach tłoków które miały kolizję.
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 30-12-2010 19:04

spyro999 mam do Ciebie dwie prośby:

1. nie zakładaj kilku osobnych topików na ten sam temat
2. jakiś czas temu każdy z nas obiecał sobie i innym, że będzie pisał poprawnie i po polsku.

proszę zastosuj się do tych zasad :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 06-01-2011 18:55

10 zębów Bardzo fajnie powiedziane Pasek rozrządu strzelił i na 100% doszło do zderzenia zaworów w głowicy z tłokami. Naprawa to zadna. potrzebne zawory sztuk maks 12 to wyjawia się w praniu uszczelniacze zaworowe uszczelka głowicy , uszczelka kolektora dolotowego oraz wydechowego pasek rolka i napinacz pompa wody wedle jej sprawdzenia oraz przebiegu auta swierzy olej i płyn chłodzacy koszt szlifierzy to około 300 do 500złoty a to dlatego ze wymianom ulegną rowniez prowadnice zaworowe oraz splanują i nałozą nowe uszczelniacze z zaworami Warto zwrócic uwage na wymiane równiez wariatora Po takiej naprawie silnik pracuje jak nowy tak więc zastanawiał bym się nad tym czy wolał bym drugi czy mój nie tylko pod względem koszów ale takim ze nie wiesz tego jaki silnik zakupisz puki nie rozkręcisz go sam.

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 06-01-2011 19:04

panewki korbowodowe również można zmienić choć nie jest regułą natomiast inwestując w nie na pewno nie pożałujesz Do tej operacji należy oczywiście po godzinie pracy silnika ponownie zmienić olej z filtrem.

EDIT by Michal: poprawiono literówki

spark1.8
Posty: 218
Rejestracja: 20-01-2006 09:53

Postautor: spark1.8 » 07-01-2011 21:43

filip13 pisze: koszt szlifierzy to około 300 do 500złoty


:shock: filip, nie przeginaj, to chyba ze szlifowaniem 16 zaworów :D
156 1.8 TS, Rosso Proteo

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 08-01-2011 18:07

ok trzeba zadzwonić więc do auto szlifu i spytać ale pamiętaj Słodycz nie jest tak słodka bez goryczy.

marianoitaliano
Posty: 729
Rejestracja: 02-08-2005 00:16
Lokalizacja: warszafffka
Kontaktowanie:

Postautor: marianoitaliano » 11-01-2011 08:12

Jeżeli znajdziesz silnik z gwarancją rozruchową w rozsądnej cenie to napewno wyjdzie taniej niż remont tego.
Poszukaj na allegro np
gtv 2.0ts 01r do sprzedania

Awatar użytkownika
pablo.
Posty: 61
Rejestracja: 31-08-2005 20:53
Lokalizacja: Mińsk Maz. - okolice
Kontaktowanie:

Postautor: pablo. » 11-01-2011 08:34

spark1.8 pisze:
filip13 pisze: koszt szlifierzy to około 300 do 500złoty


:shock: filip, nie przeginaj, to chyba ze szlifowaniem 16 zaworów :D


Witam.
A jakie to przegięcie i od kiedy to zaworów się nie dociera ?
Dochodzi planowanie, sprawdzenie szczelności. Chcąc dobrze zrobić taką naprawę trzeba się liczyć z takimi właśnie kosztami.

Można ewentualnie poszukać dobrej głowicy.
Alfa romeo 155 TS 8v/156 Cuore Trattore

www.pablogarage.pl - serwis, części nowe i używane do Alfa Romeo, FLOKOWANIE

http://pablogarage.pl/forum/index.php

marianoitaliano
Posty: 729
Rejestracja: 02-08-2005 00:16
Lokalizacja: warszafffka
Kontaktowanie:

Postautor: marianoitaliano » 11-01-2011 09:26

A jak już zrobisz dobrze głowice, to nie zapomnij wymienić pierścieni.
gtv 2.0ts 01r do sprzedania

spark1.8
Posty: 218
Rejestracja: 20-01-2006 09:53

Postautor: spark1.8 » 15-01-2011 00:03

pablo. pisze:Chcąc dobrze zrobić taką naprawę trzeba się liczyć z takimi właśnie kosztami.


przez moment miałem wrażenie, że palnąłem "fapa" :D
156 1.8 TS, Rosso Proteo


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości