Kontrolka Check Angine Alfa Romeo 156 1.8 16v 2002 r

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Karolzdwpl
Posty: 6
Rejestracja: 17-11-2010 22:29

Kontrolka Check Angine Alfa Romeo 156 1.8 16v 2002 r

Postautor: Karolzdwpl » 17-11-2010 22:39

Witam,jestem swierzym uzytkownikiem Alfy.Kupilem ja pare dnii temu.Po przejechaniu okolo 150 km zapalila mi sie kontrolka "check".Problem polega na tym,ze znajduje sie za granica i wcale nie jest latwo znalesc mechanika z komputerem do Alfy,aby to sprawdzic.Generalnie nie zmienilo sie nic od momentu jak sie nie palila.Ale w planach mam podroz do polski i wolal bym wiedziec co boli moja "kobietke".Czy moze ktos ma jakis pomysl,czy bez komputera sie nie obedzie? Z gory dziekuje,bo tu mechanicy biara 45 E za godzine :|

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 18-11-2010 08:56

jakieś objawy poza świecąca się kontrolką :?: czy silnik utrzymuje temperaturę :?:
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 18-11-2010 09:40

podejrzewam że tu chodzi o druga (trzecią) sondę lambda, która kontroluje stan katalizatora. Podejrzewam ze twój samochód wcina olej ( jak mój kiedyś) i katalizator jest już w cienkim stanie. Wtedy przy zmianie stylu jazdu czy warunków jazdy ( miasto/trasa np ) też wyskkuje taki check, samoistnie zniknie jak się spaliny unormują, np jakaś trasa i kilka zgaszeń zapłonu.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

rafalk
Posty: 18
Rejestracja: 19-02-2010 00:46

Postautor: rafalk » 18-11-2010 14:25

moja 156 też miała z tym problemy - była to sonda o której pisze tomass. Po wymianie, było OK przez jakiś czas, później znowu się odzywała. Polecono mi zmienić stację paliw! o dziwo, później nie miałem juz z nią problemów.

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 19-11-2010 08:58

tu raczej chodzi o stan katalizatorów :)
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Karolzdwpl
Posty: 6
Rejestracja: 17-11-2010 22:29

Postautor: Karolzdwpl » 20-11-2010 23:05

postanowilem nie czekac,podjechalem do salonu alfy i po podlaczeniu zeczywiscie nic wielkiego.wykrylo 3 bledy P0150 P1155 P0141.Niestety pan mial klopoty z angielskim i tyle cu udalo mi sie zrozumiec z jego holenderskiego podejrzewa,ze moze byc to wadliwa sonda albo ......i tu ie chyba nie zrozumielismy bo z jego opisu chodzilo by o wtryski lub cos takiego,ale moze zeczywiscie chodzi o katalizator.po wizycie w servisie kontrolka zgasla,ale nie na dlugo.po kilkudziesieciu kilometrach pali sie na nowo.Polecil tez wizyte u elektryka,mianowicie mozliwe problemy ze stykami.Co polecacie i ile mniej wiecej moze mnie to kosztowac.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
p.maiki
Posty: 666
Rejestracja: 13-09-2006 11:41
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontaktowanie:

Postautor: p.maiki » 21-11-2010 10:54

Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
146 1.4 TS 97r 2006-2008
147 1.6 TS 02r 2008-2009
156 FL 1.9 JTDM 03r 2009-

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 22-11-2010 01:33

jakby grzałki sond, u mnie pojawiał sie ten problem po wykasowaniu błędów tylko na zimnym silniku, np przy uruchamianiu. Dodatkowo niespawna jedna z sond, przednich. Grzałki mozęsz sprawdzić omomierzem po roząłczeniu wtyczki- opór miezy dwoma białymi przewodami ok 10 Ohm, a czy sonda chodzi to podczas pracy silnika ( nie odpinaj sondy) napięcie między szarym i czarnym przewodem, granica poprawna to 0,2-0,8V ,na jałowym u mnie się utrzymywało w okolicach 0,7V na rozgrzanym silniku.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Karolzdwpl
Posty: 6
Rejestracja: 17-11-2010 22:29

Postautor: Karolzdwpl » 22-11-2010 22:27

a czy dojade z tym problemem do polski?ile ewentualnie kosztowalo by mnie wymienienie katalizatora?

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 24-11-2010 14:41

silnik w alfie nei wpada w tryb serwisowy który by ograniczał jakos jego osiągi. Katalizatory na allegro to kwetia kilku stówek i trzeba od razu patrzeć czy zapasują na twój kolektor wydechowy, inne mocowanie, inne rozstawy śrub. Z tego co się z tym spotkałem to były dwa rodzaje tych "poliftowych".
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Karolzdwpl
Posty: 6
Rejestracja: 17-11-2010 22:29

Postautor: Karolzdwpl » 12-12-2010 01:49

No i stalo sie najgorsze...Stanela w miejscu.prad jest bo wszystko co na prad dziala.Rozrusznik krecii,ale z popychu nie idzie.mozliwy jest padniety rozrzad?pomozcie za tydzien "malenka"miala jechac do kraju

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 12-12-2010 06:13

próbowanie uruchomienia silnika "z pychu" to najgorsza rzecz, jaką możesz sobie zrobić w rzędowych silnikach Twin Spark. Nie powtarzaj tego, jeśli nie chcesz powiększyć zniszczeń. Jedź do serwisu i znieś całą diagnozę z pokorą.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 18-12-2010 15:35

zapalił się czek gdzieś jest błąd Jesteś sam pierwsze co robisz myślisz . Myślisz o tym co nie działa Więc upewnij się czy zapali po odpięciu kostki od przepływomierza. Zepsuta sonda nie zgasi samochodu na dobre a przepływomierz może unieruchomić auto miałem z 4 takie przypadki. Jeśli to model z trzema sondami a rozumiem ze to ten osprzęt silnika po roku 2002 to sprawdż przed akumulatorem bezpieczniki Są w takiej puszcze zaglądasz i patrzysz. Następnie chodzisz do auta i słuchasz po przekręceniu stacyjki pompy paliwa Miałem 2 przypadki kiedy na pompie nie było po prostu masy a pompa działa. W tym świeci się czek. Ma to wiele wspólnego z listwą wtryskową a więc i błędami które są ciągle złudne w tym momencie. Katalizatory raczej nie chyba ze auto z przodu jest powypadkowe to wówczas bym to brał pod uwagę.

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 18-12-2010 15:44

Napisz jak było dalej jak możesz.

Karolzdwpl
Posty: 6
Rejestracja: 17-11-2010 22:29

Check

Postautor: Karolzdwpl » 07-01-2011 22:53

auto póki co czeka na diagnozę mechanika.Podejrzewa pęknięty pasek rozrządu.W ciągu kilku dni będę wiedział wszystko ponieważ "marian" ma wrócić z przerwy świątecznej. będę informował.Wielkie dzięki Panowie za chęć pomocy

EDIT by Michał: poprawiono błędy literowe

Karolzdwpl
Posty: 6
Rejestracja: 17-11-2010 22:29

kontrolka check engina

Postautor: Karolzdwpl » 30-01-2011 19:35

no i juz wszystko wiadomo,pasek rozrzadu,odziwo nie pekl a obralo go z zebow.niestety glowica musiala zostac splanowana,16 zaworow razem z prowadnicami do wymiany.dodatkowo kapletny rozrzad wraz z papa wody srubami mocujacymi i kapletem uszczelek oraz 8 swiec.calkowity koszt czescii 1500 zl.dodatkowo plantowanie glowicy 400 zl.czekam jeszcze na wycene robocizny,ale okolo 300 E.ale i tak kacham moja Belle :)pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 31-01-2011 09:35

Wymień panewki na korbowodach których tłoki miały kolizję
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
vlodzimierz
Posty: 305
Rejestracja: 06-09-2005 13:13
Lokalizacja: Skierniewice D.C.
Kontaktowanie:

Postautor: vlodzimierz » 15-02-2011 23:00

smutno się czyta o takich przypadkach z rozrządem
zazwyczaj niedopilnowany termin wymiany
:(
była Alfa Romeo 156 2,0 16V TS


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości