VDC / ESP w 147

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

VDC / ESP w 147

Postautor: amargro » 22-03-2010 10:59

Mam prośbę o wszelkie informacje o VDC zwłaszcza w AR 147, w tym sposób sprawdzenia czy jest on w aucie czy nie. Czy obecność zależy od wersji przed FL/po FL, wersji silnikowej itp.?
Z tego co sam znalazłem (ale bardziej o 156) wynika, że:
- we wnętrzu nie występuje żaden przycisk służący do wyłączania VDC, więc po tym nie można rozpoznać czy auto posiada ten system
- jeśli jest przycisk ASR to system VDC może być ale nie musi
- jeśli VDC jest, to pod maską obok pompy ABS powinna być skrzyneczka z napisem ESP - czy to jedyna metoda potwierdzenia obecności systemu VDC w aucie?

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 22-03-2010 12:12

mi się obija po głowie coś takiego, że 147 każda ma VDC, a 156 każda po FL środka. Ale na ile to jest rzetelna informacja tego nie wiem :)

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 22-03-2010 14:10

Chodzi Ci o to, że każda 147 mogła mieć VDC (czyli alfowskie ESP) jako możliwość zamówienia takiej opcji? (obecnie ta opcja w cenniku to 1950PLN)
Bo mi chodzi o to jak rozpoznać, czy dany egzemplarz (wśród aut używanych) posiada VCD.

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 22-03-2010 14:51

amargro pisze:Bo mi chodzi o to jak rozpoznać, czy dany egzemplarz (wśród aut używanych) posiada VCD.


VIN?

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 22-03-2010 15:10

marekm pisze:mi się obija po głowie coś takiego, że 147 każda ma VDC, a 156 każda po FL środka. Ale na ile to jest rzetelna informacja tego nie wiem :)


Po FL nie każda - mam 156 z 2004 Progression i nie ma VDC (ani ASR - pusty guziczek) ale to jest 1,6TS , może tylko mocniejsze wersje miały.
Mi się obiło o uszy, że jak jest ASR to i VDC też.

Tak przy okazji - jak się objawia działanie VDC ? - tak że np robiąc zakręt na śliskim i zaciągając ręczny pyrczy jak ABS (ale z tylnych kół - możliwe?) i silnik traci moc mimo niezdejmowania nogi z gazu ?
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 22-03-2010 15:41

amargro pisze:Chodzi Ci o to, że każda 147 mogła mieć VDC (czyli alfowskie ESP) jako możliwość zamówienia takiej opcji? (obecnie ta opcja w cenniku to 1950PLN)


No właśnie wydawało mi się, że każde auto miało seryjnie (a nie w opcji). Ale już sam nie wiem, może to dotyczyło GTA (w 147 jest, w 156 nie ma)?

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 22-03-2010 20:30

Maciej Loret pisze:VIN?


Przejrzałem ePER'a pod tym kątem: kod opcji VDC to 392, ale nie jestem pewien czy to

pozycja 10 w TAB:6/8
331 UKŁAD HAMULCOWY \ 33102/00 NAPĘD HYDRAULICZNY HAMULCÓW

oznacza centralkę VCD, bo sam kod 392 występuje w kilku pozycjach i to w taki sposób, że dana część może być jednocześnie z kodem 392 lub np 015 (ASR) do wyboru i to używając konkretnego nr VIN ZAR93700003262078.

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 23-03-2010 21:01

Wyczytałem w instrukcji, że jeśli jest VDC to po przekręceniu kluczyka zapala się odpowiednia kontrolka:
Obrazek
i jeśli jest wszystko OK to po kilku sekundach gaśnie - chyba na tarczy obrotomierza.
Czy posiadacze 147/156 z VDC mogą to potwierdzić :?:
To, że auto może mieć ASR a jednocześnie nie mieć VDC to już wiem, a czy jeśli ma VDC to automatycznie ma też ASR :?: W cenniku opcji są to dwie odrębne pozycje.

Instrukcja mówi też, że VDC załącza się automatycznie przy uruchomieniu auta i nie można go wyłaczyć.

Awatar użytkownika
p.maiki
Posty: 666
Rejestracja: 13-09-2006 11:41
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontaktowanie:

Postautor: p.maiki » 23-03-2010 21:48

Miałem 147 bez VDC a z ASR
Teraz mam 156 po FL z VDC i ASR
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
146 1.4 TS 97r 2006-2008
147 1.6 TS 02r 2008-2009
156 FL 1.9 JTDM 03r 2009-

woyopol
Posty: 189
Rejestracja: 05-10-2006 00:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postautor: woyopol » 24-03-2010 01:13

Na 100% nie można mieć VDC bez ASR, bo ASR jest integralną częścią VDC. Tak więc ASR bez VDC tak, ale na odwrót nie. Ja dowiedziałem się, że mam VDC (no może nie dowiedziałem się, bo już wcześniej wiedziałem - w Distinctive zawsze jest ), gdy miałem słaby akumulator i wyświetlacz pokazywał VDC system failure ;)

Widzę, że kolega przeniósł się ze 145 na 147 :) Ja też i sobie chwalę :)
Co prawda ta dwulitrówka będzie musiała przejść remoncik, ale jej dźwięk i wygoda w porównaniu do 145 to niebo a ziemia.

Nooo może nie do końca ;) W 145 bez problemu zimą wkładałem do bagażnika łopatę, a tu już nie bardzo... ;) No i szyby miały chyba jakiś mocniejszy mechanizm. Brakuje mi też przednich przeciwmgielnych w zderzaku (przed FL są w reflektorach) i ogólnie w porównaniu do mojej żółtej 145 samochód już się tak nie wyróżnia... Ale ogólnie to bajka. Za same zegary można się w 147 zakochać.

Następna będzie... chyba MITO. Powoli też zaczynam na nią chorować.
Była AR 145 1,4 TS Junior 2000/01
Yellow Babe :-))
Jest AR 147 2,0 TS 2003
Black Babe

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 24-03-2010 10:25

Jeszcze się nie przeniosłem na 147, a czy się przeniosę to zależy czy znajdę dobry egzemplarz. W moim przypadku nie będzie to już jednak TS.
Mam wrażenie, że np. na mobile.de są tylko te auta, których ze względu na atrakcyjność nie przechwycili już wcześniej handlarze :(

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 24-03-2010 10:29

wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 24-03-2010 10:59

Czy mi się wydaje, czy w trybie All Weather najmniej rzucało autem :?: VDC było wtedy w trybie Control (w trybie Normal->Soft, w trybie Dynamic->Sport).
A czy funkcja Electronic Q2 to jest może ASR tylko tak ładniej nazwane w celach marketingowych :?: W instrukcji 147 jest to tak opisane:
w przypadku poślizgu tylko jednego koła napędowego system ASR uruchamia automatycznie hamowanie tylko tego koła. Działanie to jest analogiczne do działania samoblokującego mechanizmu różnicowego

Awatar użytkownika
da_vinci
Posty: 2005
Rejestracja: 18-01-2006 09:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: da_vinci » 24-03-2010 16:19

amargro pisze:A czy funkcja Electronic Q2 to jest może ASR tylko tak ładniej nazwane w celach marketingowych :?: W instrukcji 147 jest to tak opisane:
w przypadku poślizgu tylko jednego koła napędowego system ASR uruchamia automatycznie hamowanie tylko tego koła. Działanie to jest analogiczne do działania samoblokującego mechanizmu różnicowego
Z grubsza pewnie tak przy czym zakres prędkości dla asr to często 40km/h co do alfy nie wiem pewnie działa w całym zakresie, dodatkowo asr często oprócz blokowania koła ingeruje dodatkowo przyhamowując obroty silnika, a tu by wychodziło, że jest tylko ingerencja w same koła tak jak torsen dzięki czemu powinno się dać szybciej jechać w sytuacjach gdzie może dojść do uślizgu, a nie wolniej/bezpieczniej tak jak przy asr (z dohamowaniem silnika). Tylko jak to jest naprawdę?
Linia jest piękna, logo też, chciałem ją mieć...
i mam Alfa Romeo 146 1,6 TS 1998 SILVER SHADOW :)

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 24-03-2010 16:50

amargro pisze:Mam wrażenie, że np. na mobile.de są tylko te auta, których ze względu na atrakcyjność nie przechwycili już wcześniej handlarze :(


Są tam również auta sprzedawane przez dealerów różnych marek.
Niestety ceny są wówczas znacznie wyższe niż te w krajowych serwisach aukcyjnych...

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 24-03-2010 17:21

Właśnie o to chodzi, że atrakcyjnych ofert raczej nie widać... handlarze mają swoje kanały wyłuskiwania korzystnych ofert i nie trafiają one już na ogólnodostępne serwisy.

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 24-03-2010 18:13

amargro pisze:Właśnie o to chodzi, że atrakcyjnych ofert raczej nie widać... handlarze mają swoje kanały wyłuskiwania korzystnych ofert i nie trafiają one już na ogólnodostępne serwisy.


Chcesz atrakcyjną ofertę? Szukaj u dealerów, fora Alfy, rodzina, znajomi, koledzy z roboty albo w komisach dealerskich za granicą...
Jeśłi odrzucasz powyższe, to będziesz dłuuugo szukał, aż wreszcie wkurzony zakupisz byle co albo ... zmienisz markę...
P.S. Nakreśl jakieś warunki brzegowe, to poszukamy razem...

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 24-03-2010 20:03

powiem szczerze, że kilka razy korzystałem z AUTOSCOUTa i jakoś za każdym razem udawało mi się trafić dobrą sztukę - to, co chciałem :) więc chyba nie jest do końca tak jak piszesz :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 27-03-2010 22:02

Maciej Loret pisze:Nakreśl jakieś warunki brzegowe, to poszukamy razem...


147 FL
5D
<120kkm
JTD a lepiej JTDM, a jeszcze lepiej JTDM
ESP
klimatronic
może być lekko uszkodzony
sumaryczny koszt do 30kPLN

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 27-03-2010 22:31

amargro pisze:147 FL


A rocznik?

amargro pisze:5D
<120kkm
JTD a lepiej JTDM, a jeszcze lepiej JTDM
ESP
klimatronic
może być lekko uszkodzony
sumaryczny koszt do 30kPLN


Może to, stoi kilka kilometrów od granicy u dealera Alfy, ładnie wyposażone:
http://www.alfadue.de/detailseite.asp?s ... &id=380073


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości