2,0 TS - ojej bierze olej!

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

woyopol
Posty: 189
Rejestracja: 05-10-2006 00:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

2,0 TS - ojej bierze olej!

Postautor: woyopol » 19-02-2010 21:34

Pokrótce. Bierze litr na tysiąc, no może 1200 czyli masakra. Zresztą bierze "tylko" tyle bo mam Castrola 10w60, Selenii 10w40 dla AR brała litr na 500 kilometrów.
W Ganinexie w Pszczynie wymieniono mi uszczelniacze i sprawdzono głowicę (nie ma pęknięc), ale problem się utrzymuje.
Kolejny podejrzany - pierścienie. Może i tak, ale nie ma dymku, podczas odpalenia i ogólnie silnik pracuje kulturka, nie dymi itp.
Kończą mi się pomysły...
Aha, gdy wymieniano mi olej na Castrola, sprawdzono sprężanie w cylindrach. Wynik 80% czyli no sami wiecie, nie za dobrze.
Jakieś sugestie?
Była AR 145 1,4 TS Junior 2000/01
Yellow Babe :-))
Jest AR 147 2,0 TS 2003
Black Babe

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 20-02-2010 09:33

Zmień pierścienie
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

woyopol
Posty: 189
Rejestracja: 05-10-2006 00:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postautor: woyopol » 20-02-2010 20:07

Maciek-156, ale czy objawem nieszczelnych pierścieni nie jest obfite dymienie, szczególnie z rana? Tylko pytam, nie znam się. W większości miejsc właśnie to mi polecają.
Była AR 145 1,4 TS Junior 2000/01

Yellow Babe :-))

Jest AR 147 2,0 TS 2003

Black Babe

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 21-02-2010 09:01

Dymienie poranne to raczej przy zużytych uszczelniaczach zaworowych - przy okazji też je wymień
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 22-02-2010 09:44

moja po 130 tys przebiegu zjadała ok 2l mobila 5w50 na 1000 km w trasie, a 10w40 ok 1,2l na 1000 km, kopcenia raczej nie było widać. Pierścieniowanie ( luz na pierścieniach był 0,65-0,7) i regenracja głowicy załatwiły sprawę. Dynamika po naprawie nie zmieniła się, jedynie różnica w poborze oleju- na motulu 6100 synergie+ spalanie oleju wynosiło ok 2 mm z bagnetu na 10tys km.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

woyopol
Posty: 189
Rejestracja: 05-10-2006 00:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postautor: woyopol » 22-02-2010 15:43

Tomass ile cię to wyniosło? Domyślam się, że nie w ASO? Ja szczerze mówiąc pojechałbym do ASO, ale po tym jak Ganinex policzył mnie na 3000 za samą wymianę uszczelniaczy i planowanie głowicy (efekt zerowy), ważę różne opcje
Była AR 145 1,4 TS Junior 2000/01

Yellow Babe :-))

Jest AR 147 2,0 TS 2003

Black Babe

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 22-02-2010 16:16

faktycznie przydało by Ci się zrobić remont silnika ... inna sprawa, że zużycie oleju na poziomie 1L na 1000km to norma w silnikach FIATa, zarówno w kilku obecnie oferowanych oraz niegdyś produkowanych ...

... dodatkowo proponuję się przerzucić na Agipa o identycznych parametrach ... niby to samo a różnica wielka - zarówno ja jak i Waldek zdążyliśmy się o tym przekonać - cichsza i bardziej kulturalna praca silnika, mniejsze zużycie oleju ... dopiero w GTA powróciłem do SELLENII ...

... a w 159 to już całkowicie inny silnik i inny olej ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 23-02-2010 16:21

u mnie wyglądało to w następujący sposób link
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

woyopol
Posty: 189
Rejestracja: 05-10-2006 00:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postautor: woyopol » 24-02-2010 05:37

Dzięki, Tomass.
Mój problem chyba polega na tym, że nie znam w Bielsku kompetentnego taniego mechanika. Mógłbym pojechać do Fiata, Bosmal-u albo Boscha, bo wiem, że nie spartolą, ale u nich robocizna wynosi 5-6 razy tyle, co w małym zakładzie, który zna się na rzeczy. Jeśli jest tu ktoś z okolicy i ma namiary na rzeczowych gości, dajcie znać, bo nie chciałbym za wymianę pierścieni zapłacić 3000 za samą robociznę.
Była AR 145 1,4 TS Junior 2000/01

Yellow Babe :-))

Jest AR 147 2,0 TS 2003

Black Babe

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 24-02-2010 15:01

wiesz jeśłi głowicę masz zrobioną i dalej wcina olej to pierścienie, chyba że sączy się po silniku. Za 5 tys pln generalka silnika kupisz nawet 100 baniek oleju, który wytsraczy do konca życia twojemu samochodowi- a po kolejnym przebiegu lekko ponad 100 tys km problem znowu powróci- u mnie różnica w sprężąniu na zimnym silniku przed naprawą i 10 tys km po naprawie wynosiła niecałe 1bar na każdym z cylindrów ok 15,5 po naprawie. Po 2001 roku zmieniono pierścienie olejowe w silnikach, nie skąłdaja się z jednego pazura tylko z kilku delkiatnych blaszek, które ogólnie lepiej zbierają olej ale jak silnik jest nowy...
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości