JTD gaśnie - jakie typy

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

JTD gaśnie - jakie typy

Postautor: MaxiCaas » 17-08-2009 16:35

Witam
gaśnie stop
żaden elektromechanik/elektronik nie wie dlaczego stop
już wymiękam stop
jak tak dalej pójdzie to alfie powiem stop :wink:

Byłem juzi kilku fachmanów ale każdy powtarza jak mantrę: jak ci zgaśnie i nie bedziesz mógł odpalić to ją przywieź. Ale moje bydle jest takie że jak gasnie to zaraz odpala (i sprawdziłem że zadnych błędów na kompie nie widać) a jak za którymś zgaśnięciem nie mogę odpalić (wtedy albo kontrolki wariują albo gasną prawidłowo) to muszę odczekać jakiś czas i mogę spokojnie dopalić - dopiero wtedy wyskakuje błąd sporadyczny uszkodzony sterownik silnika (nr błędu nie pamiętam). I jak zgaśnie i nie da sie odpalić (rozrusznik cały czas kręci) to po sholowaniu do elektryka daje sie odpalić bez problemu i facio rozkłada ręce bo jak twierdzi tylko przy niemożności zapalenia silnika można zczytać faktyczne usterki.
Nie chcę wymieniać w ciemno sterownika bo to koszt rzędu 1000 - 1500 zł.

Dlatego mam prośbę o typy, jakie powtarzające sie usterki mogą powodować że komputer widzi błąd pt. uszkodzony sterownik silnika. Bo dziwne to uszkodzenie które zdarza się nieregularnie (czasem raz na 2 tyg a czasem kilka razy w ciągu dnia).

Czy to może mieć związek z tym, że aku już jest stary (ale rześki bo jak ma zapalić to pali od "paznokcia").
Albo to gaśnięcie może być spowodowane tym, że mam przerabiany dekielek od "pojemnika" na filtr powietrza? Obrobiła się stara śruba i jeden mechanior dorobił tak, że teraz widać kawałek filtra od góry.

Max
AR 156 2,4 JTD 00'
czarna piękność
na niespotykanej alfiastej feli...

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 17-08-2009 21:09

Standardowo: czujnik położenia kątowego wału korbowego do wymiany.
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 18-08-2009 10:39

W kwietniu miałem wymieniany - oryginał Boscha zapodałem i jak jechałem od mechanika to w drodze powrotnej mi zgasł.
Poza tym gaśnięcie samochodu nie zależy od temperatury (zagrzania) silnika czy czasu jazdy. Autko gaśnie nawet podczas wyjazdu z parkingu pod firmą czyli kilka godzin stało.


Max
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 18-08-2009 13:39

Ja chyba też kiedyś z tym walczyłem:
http://www.alfaromeo.pl/phpBB/viewtopic.php?t=2924

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 18-08-2009 16:31

Powiadacie czujnik położenia wału??? hmm...
Wymieniałem go i żadnej zmiany nie było. Może wymieniłem na wadliwy.
Natoniast dzisiaj rano jak jeszcze raz "przetrząsałem" okolice silnika w poszukiwaniu luźnych styków czy innych wizualnych anomalii to po mocnym pociąganiu (nie zapierałem sie nogą o błotnik :) ) za kable przykręcone do klemy dodatniej okazało sie że jest tam luz. I po chwili udało mi sie bez klucza ściągnąć zacisk z tej klemy (ofc wcześniej odpiąłem klemę minusową). Czy nieodkręcona klema (+) mogła powodowac takie atrakcje?

Dodam że w aucie po postoju garażowym 1 tydz. całkowicie rozładował sie aku, tak że podczas próby odpalenia zresetował licznik km bieżących.
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 18-08-2009 20:00

Lużna klema jest niedopuszczalna
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 26-08-2009 12:00

Końca zagadki nie widać :cry:

Ale ostatnio pojawiło sie światełko w tunelu: znajomek powiedział mi, że takie gaśnięcie jak u mnie (że czasem po zgaśnięciu zapali a czasem nie i nie świeci się kontrolka świec ż.) to efekt przerwy w "dostawie" prądu do sterownika silnika i że może być uszkodzony przekaźnik ECU, moga w nim być zimne luty lub sam sterownik pierdyknął (czego obawiałem sie już wcześniej).

Stąd pytanie czy jest jakis przekaźnik odpowiadający za zasilanie ECU i gdzie go szukać?

Max
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 26-08-2009 13:27

A twój akumulator to ile ma lat?
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 26-08-2009 19:49

Nie wiem ale musi byc stary bo mu paznokcie w poduszki palców wrastają :lol:
a tak na poważnie to ja mam AR 3 lata, aku nie wymieniałem i nie sądzę też że przed sprzedażą ktoś wymieniał tak że może mieć i dziewiątaka...
Jednak kręci i pali jak nielacik :)
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 26-08-2009 20:52

To myslę że czas na wymianę a twoje problemy znikną
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
lukpcn
Posty: 801
Rejestracja: 22-06-2005 23:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Postautor: lukpcn » 26-08-2009 22:31

Często wymiana aku na nowy potrafi zdziałać cuda....
ja miałem problem falujących obrotów, wymiana przepływki nie pomogła, podmiana siłownika biegu jałowego na nówkę nie pomogła.... wymeniłem Aku bo w doope dostał podczas zimy i wahania obrotów ustały :roll:
Nadmienię że Egzaminer w ASO mówił cały czas "uszkodzenie siłownika biegu jałowego czy coś tam..." ;)
Jest: Mazda 6 2.0 147KM :)
Była: 145 1.4 TS 16V Blue Cosmo :)
Muzyka Royalty Free: www . RoyaltyFreeHeaven . com

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 27-08-2009 06:41

No to kuuuurteczka pieknie... Ostatnio krucho u mnie z kaską bo odkładam na rejs Queen Mary 2 w apartamencie klasy Queens Grill 8) :lol:

To jest tam jakiś przekaźnik czy nie?
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 01-09-2009 18:36

Panowie
czy złej jakości ropka też moze powodować takie numery?
Tankowałem zawsze na Neste bo tanio, bezobsługowo i paliwko odpowiedniej kwality. Ostatnio jedak przypomniałem sobie że kiedyś jak zatankowałem to po odpaleniu auto zaraz zgasło i chwile misiałem kręcić żeby zapaliło (w drodze powrotnej tez mi ze 2 razy zgasło). Pojechałem więc na Statoil i po zalaniu jeżdże już 4 dzień bez aszybki (filtr paliwa był wymieniany 2 m-ce temu).

Zastanawia mnie jednak fakt dziwnego świecenia (nieświecenia) kontrolek przy zapalaniu auta, ale może ten typ tak ma.
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości