Dzwoni przy odpaleniu i zgaszeniu.

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Dzwoni przy odpaleniu i zgaszeniu.

Postautor: MaxiCaas » 22-07-2009 19:08

Witam
co do wcześniejszego gaśnięcia i dziwnych zachowań kontrolek immo i świec żarowych to komp po każdej przygodzie pokazywał błąd: uszkodzenie sterownika silnika (problem sporadyczny), brak synchro między wałem korbowym a rozrządem i za wysoki prąd grzania świec. Wymieniłem rozrząd, 2 świeczki (bo były spalone), wykasowałem błędy i na razie pomykam bez aszybki.

Ale nie może być za dobrze, ostatnio zauważyłem że przy odpalaniu i gaśnięciu silnika występuje takie krótkotrwałe dzyń. Znajomy mechanior powiedział że to może być kończący się napinacz paska wieloklinowego. A ja wymieniałem go rok temu. Co prawda zamiennik ale czy możliwe jest żeby się już zcudzołożył??? Autem zrobiłem niewiele ponam 10 kkm.

Max
AR 156 2,4 JTD 00'
czarna piękność
na niespotykanej alfiastej feli...

freeco
Posty: 564
Rejestracja: 20-01-2005 15:38
Lokalizacja: Wieś koło stolicy
Kontaktowanie:

Postautor: freeco » 23-07-2009 11:43

Zużyte koło pasowe na wale.
Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

ItalianGaraz.pl - części i akcesoria do Alfa Romeo

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 23-07-2009 15:00

To dziwne
bo koło wielomasowe wymieniałem w 2007 r i kupiłem TRW. od tamtego czasy zrobiłem jakies 25 kkm. Poza tym dzwonek tylko słychac w momencie zapalenia i zgaszenia zaraz po zapaleniu nic nie słychać. Wcześniej przed wymianą tego koła dzwoniło ostro dobra chwilę zanim przestało.

Max
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 23-07-2009 22:42

Nie chcę Cię straszyć ale takie odgłosy przy odpalaniu i gaszeniu bardzo często świadczą o zużytym kole dwumasowym - tym w sprzęgle.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 24-07-2009 14:34

A jakbyś mnie miał już tak postraszyć do spodu to co to oznacza i ile???

Max
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 26-07-2009 13:38

Nowe koło dwumasowe na necie ok 1200 zł - kompletne sprzęgło Valeo ok 550 zł + robocizna.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 28-07-2009 13:20

Witam, te koła za 1200 to regenerunek, nowe bardzo trudno kupić.

Pozdro. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987

Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 28-07-2009 21:12

demmonn pisze:Witam, te koła za 1200 to regenerunek, nowe bardzo trudno kupić.

Pozdro. :twisted:


Myślisz że to regenerowane ???
http://allegro.pl/item688722316_kolo_dw ... _4jtd.html

myślę ze nówka
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 29-07-2009 08:01

Hmm... trudno powiedzieć, brak foto. Nawet w ASO zakładają regenerowane, w Poznaniu jest firma, która bardzo dobrze regeneruje koła dwumasowe, wysyłasz swoje, oni stwierdzają czy da się je regenerować i regenerują, czas oczekiwania to ok 1 tydzień plus czas przesyłki. W tym kole jest masa podkładek (chyba teflon), sprężynki itp., jeżeli się zakatuje takie koło, jest ono do wyrzucenia. Odradzam kupno urzywanego koła dwumasowego, W zeszłym roku szukałem do swojej i nowe było do kupienia za 2 300 brutto, regenerunek był za 1 400 brutto.

Pozdrawiam. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

sneer159
Posty: 23
Rejestracja: 14-03-2008 21:38

Postautor: sneer159 » 23-09-2009 12:41

Problem może być prostszy, np poluzowany wydech, osłona katalizatora lub luźno zamocowana jakaś część. Polecam wykluczenie takich banałów przed pchaniem się w koszta.

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 24-09-2009 07:31

Na razie się tym nie stresuje.
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

Irokez
Posty: 85
Rejestracja: 28-01-2007 15:26
Lokalizacja: Wałbrzych

Postautor: Irokez » 27-09-2009 20:37

Hej

Mi dzwoniło-waliło tak metalicznie łożysko (? czy co tam jest) na półosi prawej o znajdującą sie zaraz poniżej tuleję wahacza.
Było widac po podniesieniu auta obicia na obudowie tego łożyska (?) i ślady na tulei.
Po wymianie poduch silnika przestało. Silnik sie podniósł.
Alfa Romeo 156 2.4JTD '00


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości