stary problem z muleniem

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

krzysiekzxr
Posty: 111
Rejestracja: 12-12-2007 19:18
Lokalizacja: mielec
Kontaktowanie:

stary problem z muleniem

Postautor: krzysiekzxr » 13-06-2009 08:11

Witam
niestety od nowa pojawił się problem z muleniem w 1,6 TS. Objawy dziwne bo muli nie równomiernie, raz na zimnym raz na ciepłym ale nie zawsze, temat ogólnie znam ale może coś nowego ktoś napisze, wszytko. Zamówiłem używany kompletny kolektor ssacy ale alej nie wiem czy to pomoże. Auto najgorzej muli jak....stoi przechylone tyłem ok 8godzin, potem wraca do jako takiej normy ..dziwne. a ogólnie najlepiej się czyje jak jest 12-18stopni ciepła po południu jak jest czyste i wilgotne powietrze....
Czyżby auto z duszą.... Fakt że ma przejechane juz ok 320tyś km ale autko jest regularnie serwisowane i obsługiwane. Rozrząd kompletny zmieniony ok 10tyś km temu + przepływka + czujniki temperatury + altenator, po czyszczeniu przepustnicy silniczka krokowego itp. podstawowych czynnościach. Olejku nie bierze ani grama. Jeszcze dźwięk mi się zmienił na taki klapciasty. Mam pytańko co Koledzy sugerują najpierw zrobić. Lubię to autko a chce by chodziła jak najdłużej, ponadto jest to jedna z pierwszych bo z listopada 1997r jeszcze ze starym aluminiowym TS-em
Krzysiek AR 156 1,6 TS 98r.
AR 156 1,9 JTD 2004

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 13-06-2009 11:24

stawiam zdecydowanie na kolektor ssący. To brzmi i wygląda na małą dziurkę gdzieś na odcinku karbowanym kolektora. Normalnie nie widać tego, ale kiedy tylko silnik zmieni swoje położenie (z jakiego kolwiek względu) to zaczyna łapać niepomierzone powietrze ...

... przynajmniej od tego bym wyszedł - to jest najtańsza rzecz, później reszta.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

krzysiekzxr
Posty: 111
Rejestracja: 12-12-2007 19:18
Lokalizacja: mielec
Kontaktowanie:

Postautor: krzysiekzxr » 14-06-2009 08:08

dzięki za odp.
W czwartek jak znajdę chwilkę lub w sobotę to wymienię kolektor ssący wraz z uszczelkami i posprawdzam przewody i zaworek podciśnienia w przepustnicy. Uszczelnię przy okazji kolektor wydechowy ( stary zapas uszczelek :-) ) Napiszę jak coś znajdę na humory belli 8)
pozdrawiam
Krzysiek AR 156 1,6 TS 98r.

AR 156 1,9 JTD 2004

Awatar użytkownika
deste33
Posty: 293
Rejestracja: 15-10-2004 13:32
Lokalizacja: śląsk
Kontaktowanie:

Postautor: deste33 » 25-06-2009 00:45

Wygląda mi to raczej na sondę lambda...
Alfa 2.0 TS QV

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 25-06-2009 10:14

no właśnie, Krzysiek - daj znać co to było :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

krzysiekzxr
Posty: 111
Rejestracja: 12-12-2007 19:18
Lokalizacja: mielec
Kontaktowanie:

Postautor: krzysiekzxr » 28-06-2009 07:23

witam, sorki że nie odpisywałem ale wiadomo ten czas...
Wymieniłem cały kolektor ssący z przepustnicą, silniczkiem krokowym,listwą z wtryskami i całą resztą (komplecik) udało mi się kupić w niezłym stanie za 200zł !!!.
fajnie było 2-3 dni ... i problem powrócił.... mam jeszcze nieszczelny wylot przy głowicy ( "pierdzi troszkę") więc jeszcze to profilaktycznie wymienię. W pracy mam KTS-a więc go sprawdziłem i ... wszystko jak w nowym aucie. Cóż zrobić. Sonda pokazuje parametry ok, i na Bosch - owskim KTS i oryginalnym oprogramowaniu.aha wszytko oczywiście przeczyściłem ultradźwiękowo, oraz ręcznie.
Jeszcze poduszka pod silnikiem mnie martwi więc czas ją też chyba wymienić ale ona nie ma chyba znaczenia co do zmulania Belli. Jak dojdę co to było to oczywiście Was poinformuję. Pozdrawiam i życzę udanych wyjazdów.
Krzysiek AR 156 1,6 TS 98r.

AR 156 1,9 JTD 2004

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 28-06-2009 16:22

A plecionki przy wydechu nie masz uszkodzonej?
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

krzysiekzxr
Posty: 111
Rejestracja: 12-12-2007 19:18
Lokalizacja: mielec
Kontaktowanie:

Postautor: krzysiekzxr » 02-07-2009 18:19

witam, też o tym myślałem i na razie kompletuję uszczelki i muszę dobrać prawidłowy łącznik... już bym to zrobił ale jadę na urlop i....znowu się odwlecze ale jak tylko złapię temat to odpisze czy poskutkowało.
ps mam nadzieję że pogoda w Miedzyzdrojach będzie :-)
życzę udanych wyjazdów urlopowych i ...pogody
pozdrawiam
Krzysiek AR 156 1,6 TS 98r.

AR 156 1,9 JTD 2004

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 02-07-2009 20:46

krzysiekzxr pisze:życzę udanych wyjazdów urlopowych i ...pogody


Już dawno po urlopie. Całe cztery dni...
Ale plan na za 330 dni już jest, a celem jak zwykle południowo-wschodnia Europa, tym razem może to być Albania, a po drodze Serbia, Macedonia, Kosowo i Czarnogóra...

krzysiekzxr
Posty: 111
Rejestracja: 12-12-2007 19:18
Lokalizacja: mielec
Kontaktowanie:

Postautor: krzysiekzxr » 08-07-2009 08:44

witam ponownie
mam jeszcze jedno pytanie odnośnie mulenia. Auto mam sprowadzone z Francji (oczywiście 1,6 ts 67601 stary typ silnika) i moje pytanie dotyczy oprogramowania centralki wtrysku. Najprawdopodobniej nie było wgrane oprogramowanie poprawione - podobno była z tym jakaś akcja i po wgraniu nowego oprogramowania dawali naklejki na centralkę ( ja jej nigdzie nie widzę ) czy jest to możliwe aby przez ten program auto muliło, i obroty dZiwnie się zachowywały?. no i jeszcze jedno pytańko, gdzie w okolicach Rzeszowa może ktoś to wgrać oprogramowanie bo nie wiem czy AUTORES Rzeszów posiada takowy upgrand . Walmot w Tarnowie na pewno nie ma.
Czy ktoś coś się orientuje w tym wątku?
Pozdrawiam Krzysiek
Krzysiek AR 156 1,6 TS 98r.

AR 156 1,9 JTD 2004

krzysiekzxr
Posty: 111
Rejestracja: 12-12-2007 19:18
Lokalizacja: mielec
Kontaktowanie:

Postautor: krzysiekzxr » 06-08-2009 21:49

witam..sorki ze dalej ciągnę ten temat ale nie mam już pomysłów co robić.
Objawy dalej takie same..wymieniłem również świece na nowe (oczywiście platyny), uszczelkę na kolektorze wylotowym... pozostała sonda lambda? Już nie wiem co robić szkoda mi kasy na wymianę elementów które nic nie dają w rezultacie. Sonda na KTS Boscha pokazuje pracę wzorową...co dalej może ktoś ma pomysł. Pozdrawiam.
ps interesuje mnie jeszce jak ktoś posiada taką wiedzę odnośnie połaczenia przewodów podciśnieniowych tych cieniutkich z kolektorem ssącym do zaworu egr - chyba i czegoś takiego na przewodzie od płynu. Dotyczy oczywiscie AR 156 z silnikem 1,6 Ale tym starym typem 67601 z metalową obudową pokrywy zaworów. Proszę ewentualnie o foto.
Krzysiek AR 156 1,6 TS 98r.

AR 156 1,9 JTD 2004

Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1994
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: valdek » 16-08-2009 07:41

Witam,

Sonda może chodzić nie w pełnym lecz zawężonym zakresie pracy /od /do/
Tak było kiedyś u mnie w V6. Egzaminer nie pokazywał błędu a po wymianie sondy jak ręką odjął. Sprawdż u tłumikarzy również czy nie masz zapchanego katalizatora.

Pozdr.
AR 166 2.5V6 2000 r. - po latach powrót do Busso :D
AR 156 2.4 JTD 175 PS Ti 2004r.
Yamaha Virago 1000 1986r.
15 lat w AR156 (poprzednio 2x156V6), niezapomniane Busso poniżej:
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości