Uwaga na przewód klimy w 2.5 i GTA

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

irekmarmol
Posty: 24
Rejestracja: 16-02-2009 21:43
Lokalizacja: Lublin

Uwaga na przewód klimy w 2.5 i GTA

Postautor: irekmarmol » 20-05-2009 00:07

Witam

radzę sprawdzić i zabezpieczyć przed przetarciem przewód klimatyzacji - ten który idzie do "chłodnicy klimy" sa one źle poprowadzone i przecieraja się, nieuniknione.

Jeżeli ktoś się zastanawia dlaczego mu uszedł gaz to proponuje zobaczyć jak wygląda właśnie w/w przewód pomiedzy sprężarką a "chłodnicą".

powodzenia.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 20-05-2009 13:53

za późno ... u mnie właśnie się prazetarł i musiałem go wymieniać tuż przed sprzedażą ... może jednak inni dadzą radę uprzedzić fakty ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

WlodekzPoznania
Posty: 5
Rejestracja: 27-01-2008 15:56
Lokalizacja: Poznań (Grunwald)

Postautor: WlodekzPoznania » 20-05-2009 14:40

:)
Dzięki za wskazówkę. Na razie szukaliśmy bezskutecznie. Może pozwoli to uniknąć wielkiej rozbiórki. Jeśli będę miał być za co wdzięcznym to się odezwę ;)
Pozdrawiam,
Włodek z Poznania
AR 75 1.8 carb.'85 rosso Alfa
AR 156 2.5 V6'01 blu cosmo
ex AR 147 1.6 TS 16V'01 blu inca (3 lata)
ex AR 156 1.6 TS 16V'99 azzurro Tazio (1 rok)
IK@R # 1094
www.cuoresportivo.pl
www.pyrateam.sylaba.pl

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 20-05-2009 16:28

no i przy tej okazji uczulam ludzi na jeszcze jedną rzecz - prawidłową wartość ciśnienia nabitego środka łodzącego. U mnie koledzy z serwisu nabili trochę za dużo (zamiast 20 atmosfer dali 30 atmosfer) i jeszcze trochę a sprężarka wystartowałaby w kosmos ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

irekmarmol
Posty: 24
Rejestracja: 16-02-2009 21:43
Lokalizacja: Lublin

Postautor: irekmarmol » 20-05-2009 22:07

Michał to gdzieś pisze ile ma być? swojego jeszcze nie uszczelniłem (u mnie poszedł o-ring i stąd odkryłem tą usterkę)

TomKow
Posty: 9
Rejestracja: 17-05-2009 00:30

Postautor: TomKow » 20-05-2009 22:57

irekmarmol pisze:Michał to gdzieś pisze ile ma być?


Najlepiej podjedz do jakiegoś renomowanego serwisu klimatyzacji, tak jak ja to zrobilem i dzięki temu uniknąlem dodatkowych, wysokich, kosztów... :)

spark1.8
Posty: 218
Rejestracja: 20-01-2006 09:53

Postautor: spark1.8 » 21-05-2009 08:58

Michal pisze: z serwisu nabili trochę za dużo (zamiast 20 atmosfer dali 30 atmosfer) i jeszcze trochę a sprężarka wystartowałaby w kosmos ...


nie mam przy sobie dokładnych danych, ale przy 30 atm sprężarka się w ogóle nie włączy (zabezpieczenie takie). Normalnie jest ok. 2 atm i dopiero praca sprężarki powoduje wzrost ciśnienia do (o ile dobrze pamiętam) max 28 atm.

znalazłem :idea:
ciśnienie w układzie wynosi ok. 2,5 bara (1 atm = 1,01 bar)
pierwsza V wentylatora: kiedy sprężarka spręży czynnik pow. 15 bar
druga V wentylatora: kiedy sprężarka spręży czynnik pow. 20 bar
powyżej 28 bar sprężarka nie włączy się
Ostatnio zmieniony 22-05-2009 09:58 przez spark1.8, łącznie zmieniany 1 raz.
156 1.8 TS, Rosso Proteo

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 22-05-2009 08:15

podłączajac aparat do nabijania klimy, opróznia on cały układ i ponownie napełnia do wymaganej wartości. W alfie ilość czynnika to 650 ( chyba gram).
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 22-05-2009 12:24

tak czy owak u mnie coś pokręcili ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości