2,4 JTD nie pali, kontrolka żarowych nie świeci

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

2,4 JTD nie pali, kontrolka żarowych nie świeci

Postautor: MaxiCaas » 28-04-2009 16:45

Witam
jakiś czas temu moja Bella zaczęła mi gasnąć podczas jazdy, po czym dała sie normalnie zapalić i jechała dalej. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego ale problem nie ustąpił. Wyczyściłem wtyk od antenki przy stacyjce ale problem nie minął. Dziś odpaliłem wyjechałem przed domostwo umyłem auto i jak chciałem jechac do pracy to zonk!!:
silnik kręci ale nie zapala się ani na moment kontrolka świec żarowych, za to nie gaśnie kontrolka immobilisera i doopa...
Dodam że od tamtego roku kontrolka świec żarowych pomrugiwała po starcie (awaria jednej ze świec).

Miał ktos podobną przygodę?
AR 156 2,4 JTD 00'
czarna piękność
na niespotykanej alfiastej feli...

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 30-04-2009 09:35

Padł ci immobilajzer - odpal kodem z karty kodowej (jak nie masz otrzymasz w ASO za 70zł) i jedź do ASO na kodowanie kluczyków.
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 30-04-2009 15:37

Nie padł nie padł...
Ale zachowuje się jak jakas rozkapryszona ździra...
Wczoraj rano odpaliłem (jak za dawnych pięknych lat) ruszyłem do elektryka i... nie dojechałem bo się bydle zagrzało (chyba) i zdechło. Pozostawiłem więc przy ulicy a wieczorem wróciłem nim do domu bez problemów. Dziś jeszcze raz dmuchałem i psikałem konektor antenki immo; autko paliło za każdym razem od sztycha.

Ale do pracy poszedłem z buta bo pierdzielę sie wku*wiać i machać łapką do kierowców za mną że czuję sie świetnie tylko se stoję bo chcę...
Szczególnie że drogowiaki całe centrum rozwalili i remontują.

Tak że obecnie to opcja wziąć autko żonki podjechać pod szamana zapakować go ze sprzętem i niech na miejscu kmini co jest grane.

Pozdr.
Max
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 06-05-2009 09:47

No i dalej dooooooopa
Byłem w poniedziałek u elektryka, podpiął do kompa wywaliło 5 błędów, m in. synchronizację wałka rozrządu z wałem korbowym, sterownik silnika, napięcie żarzenia świec. Spec wykasował błędy i czekalismy jak autko znów padnie żeby zobaczyć co sie tym razem wyświetli - ale ta cholera za nic nie chciała zgasnąć... Cały dzień jeździłem bez problemowo. Ale juz wczoraj powróciły alfiane fochy...

Juz się przymierzam do kupna szlifierki kątowej - będę ciął na żyletki...
Ostatnio zmieniony 06-05-2009 11:55 przez MaxiCaas, łącznie zmieniany 1 raz.
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 06-05-2009 11:01

może kwestia czyszczenia styków??
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 06-05-2009 11:52

Czyli co i gdzie?
Bo czytam i czytam to i inne fora i ostatnio wpadł w mi w oko przypadek sebszkuda i to ze jemu wymieniali jakies przekaźniki (2w 2,4 JTD).

Jak sebszkud to czyta to prośba żeby sie wypowiedział w temacie.

Pzdr.
Max
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

sebszkud
Posty: 100
Rejestracja: 08-02-2007 00:42
Lokalizacja: Katowice

Postautor: sebszkud » 09-05-2009 23:02

Witam!

No dokładnie coś takie się działo u mnie.
Samochód coraz częściej gasł z bliżej nie ustalonych przyczyn.
Po jakimś czasie odpalał i ok. Ale lubił zgasnąć np. przy 130km/h a to już nie było śmieszne. Z tym, że mi nigdy nic się nie świeciło - ot gasł i tyle. Nie przerywał, nie szarpał jak chodził to chodził.
Robiłem zupełnie co innego przy samochodzie a mechanicy stwierdzili, że mieli z nim problem, że im gasł i że szlak ich trafiał bo nie wiedzieli co jest ale w końcu ponoć pompa paliwa jest pośrednio sterowana jeszcze jednym przekaźnikiem który nie jest nigdzie oznaczony, że na to wpływa. Na fakturze była wymiana przekaźnika który wymienili za jakieś marne kilka złotych i problem zniknął.
No ale nie jestem w stanie powiedzieć który to :cry:
a mechanik nie będzie pamiętał to to już ze dwa lata chyba minęło
Ostatnio miałem problem ale to z zapalaniem - poszedł czujnik położenia wału korbowego i wymienili jakiś przewód elektryczny i chodzi do dziś
Obawiam się, że nie za wiele pomogłem
Pozdrawiam
Czarna 156 SW 2,4 JTD
15-to calowa stalowa zima

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 11-05-2009 21:00

Dzięki za info - kolejny trop...
Może będzie prowadził do celu bo dziś z kolei wyjechałem rano z garażu (odpaliła bez problemów) ale później jak miałem jechać do pracy to musiałem kilak razy "pochechłać" zanim zapaliła.
Tym razem wszystkie kontrolki zapalały sie i gasły książkowo.

Pzdr
Max
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 12-05-2009 12:41

Witam, miałem problem z zapalaniem w swojej ślicznodce, ciężko paliła-kontrolki się nie zapalały, winna była pompa paliwa w zbiorniku. Kolega, który miał Bmw 320 d, mial te same objawy co ty i tam też walnęła pompa (zacierała się)

Pozdrawiam. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987

Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 19-05-2009 08:49

Chyba to faktycznie coś z układem paliwowym.
Przez 2 tyg spoko wodza. Auto zachowywało się właściwie w stosunku do swojego pana. Ale dziś nastąpił kryzys w naszych stosunkach :)
Po zatankowaniu nie chciało odpalić a jak juz odpaliło to po drodze do pracy kilka razy zgasło.
Dziś wymieniam filtr paliwa i zobaczę czy to cos da.

Dodam że przez cały okres moich walk kontrolka wtrysku nie zapaliła się ani razu, tzn zapala się przy starcie a później gaśnie.
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 19-05-2009 13:12

Może masz syf w zbiorniku i zapycha ci "smok". Ale to byłaby dziwna sprawa, bo zbiornik jest plastikowy. Zdejmij rurkę od filtra paliwa, włącz zapłon i zobacz, czy pompa podaje paliwo.

Pozdrawiam.
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 26-05-2009 20:17

Dziś jestem po wstepnej diagnozie u gostka co ma chyba duże pojęcie o alfach (wcześniej pracował w ASO przy Fiatach i Alfach).
Facio posprawdzał, pojeździł (Bella oczywiście paliła i jeździła wzorowo) i przedstawił 2 rzeczy:
1. rozszczelnione wtryski - podobno bardzo częsta usterka w JTD.
2. luz na pasku rozrządu (na co wytłumaczeniem mógłby być wcześniej zczytany błąd o braku synchronizacji pomięczy czujnikiem wału korb a czujnikiem wałka rozrządu) - mam przejechane 150 kkm i właśnie zamyśliwałem o wymianie (wg książki rozrząd był już wymieniany około 80 kkm).
Wykluczył pompę paliwa i elektronikę.

Co o tym myślicie?
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 26-05-2009 22:38

rozrząd 500 do 700 plus robocizna, i tak musisz zrobić jak piszesz, więc zacznij od tego. Co do wtrysków, nigdy się z rozszczelnieniem nie spotkałem, dlatego na ten temat niech się wypowiedzą mądrzejsi ode mnie.

Pozdrawiam. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987



Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 27-05-2009 16:07

Właśnie zamówiłem
http://moto.allegro.pl/item641991589_ro ... 6_1_9.html

Rolki i pompa ruville a pasek contitech. Chyba warto. I cena nie zabija (375 zł).
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...

MaxiCaas
Posty: 149
Rejestracja: 25-07-2006 15:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: MaxiCaas » 05-06-2009 08:12

Przyszdł rozrząd z pompą - ale nie ma w zestawie śruby (jakaś podobno nietypowa) - a śruba jest w innych zestawach na allegro...

Czy to konieczny element do wymiany, czy można wkręcić starą? Bo nie wiem czy nie reklamować.

Pzdr.
Max
AR 156 2,4 JTD 00'

czarna piękność

na niespotykanej alfiastej feli...


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości