Problem z alfą 156 1,9 JTD

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
szpregel
Posty: 147
Rejestracja: 25-08-2005 17:13
Lokalizacja: okolice Mławy

Problem z alfą 156 1,9 JTD

Postautor: szpregel » 14-04-2009 22:02

Mam problem, którego nie mogą mechanicy z ASO rozwiązać, a mianowicie.
Problem 1. Około 1900 obrotów/min delikatnie szarpie (przerywa) jakby brakło paliwa, na wyższych obrotach OK. Jak zmieniam biegi to na każdym przy 1900.
Co najgorsze to ów przypadłość nie zawsze jest, np od tygodnia cisza, a czasami codziennie przerywa.
Problem 2. Do tego bywały takie sytuacje, że nie mogłem zapalić auta.
Przekręcałem kluczyk, zapalał dochodził do około 600 obr. i gasł i tak parę razy, jak dotknąłem gazu, nawet delikatnie gasła momentalnie. czasami za 10 razem jak chwilkę pochodziła i wcisnąłem gaz i udało się dojść do ponad 2000 i zaczęła bić turbina to już nie zgasł.
Jest z tymi problemami powiązanie jak jest problem 2 to i zawsze z nim problem 1. Ale czasami zapali bez zarzutu, chodzi stabilnie, ale jest problem 1.
Na komputerze serwisowym nic nie wykazało
156 SW 1,9 JTDM 150KM '05
teraz 160KM i 355 Nm

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 15-04-2009 12:02

-zanieczyszczony w okolicach EGRu kolektor ssący
http://www.forum.alfaholicy.net/zrob_sa ... 004_a.html
-nieszczelne rurki podciśnienia sterujące geometria turbiny
-przepływomierz do wymiany
Tu poczytaj:
http://www.alfaromeo.pl/phpBB/viewtopic.php?t=5873
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
szpregel
Posty: 147
Rejestracja: 25-08-2005 17:13
Lokalizacja: okolice Mławy

Postautor: szpregel » 15-04-2009 20:45

EGR czyszczony, rurki sprawdzane, przepływomierz nowy
156 SW 1,9 JTDM 150KM '05

teraz 160KM i 355 Nm

goodsmack
Posty: 8
Rejestracja: 28-10-2008 02:56

Postautor: goodsmack » 15-04-2009 21:57

Witam
. Mialem bardzo zblizony problem . Wczesniej zwalil sie przeplywomierz ale po jakim czasie objawy powrocily . Jest jeszcze taki maly gadget jak zawor cisnienia na listwie wtryskowej . Jak sie cos dostanie do dyszy to kaplica i moga byc takie objawy .
Na szczescie w AR jest on wymienny choc drogi . W audi ponoc cala listwe trzeba zmieniac .

Awatar użytkownika
szpregel
Posty: 147
Rejestracja: 25-08-2005 17:13
Lokalizacja: okolice Mławy

Postautor: szpregel » 16-04-2009 20:37

goodsmack pisze:Witam
. Mialem bardzo zblizony problem . Wczesniej zwalil sie przeplywomierz ale po jakim czasie objawy powrocily . Jest jeszcze taki maly gadget jak zawor cisnienia na listwie wtryskowej . Jak sie cos dostanie do dyszy to kaplica i moga byc takie objawy .
Na szczescie w AR jest on wymienny choc drogi . W audi ponoc cala listwe trzeba zmieniac .

Czy ten zawór da się sprawdzić w jakiś sposób?
156 SW 1,9 JTDM 150KM '05

teraz 160KM i 355 Nm

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 19-04-2009 20:08

sprawdż jeszcze raz przepływke poprostu inną Zobacz czy wszystko wporzo z wtryskiwaczami ponieważ są też są takie przypadłości co jeden wtryskiwacz może cofać i dlatego nie odpala bo cofa paliwo i zapowiuetrza pompe To może być któryś z wtryskiwaczy.


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości