Problem z ciepłym silnikiem

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kozi_85
Posty: 92
Rejestracja: 03-01-2005 00:06

Problem z ciepłym silnikiem

Postautor: kozi_85 » 05-03-2009 17:07

Witam wszystkich

Mam następujące pytanie do was... Od jakiegos czasu coś się dzieje z moją alfa tzn. kiedy odpalam rano wszystko elegancko chodzi jak należy, ale ... po 10 km czyli kiedy silnik troszkę się rozgrzeje zaczyna wszystko wariowac, zaczynaja skakac obroty, co jest ważne podczas ruszania strasznie muli, przerywa zachowuje sie tak chocby miała zgasnąc, dopiero powyzej 3 tys szarpnie i tak jakby nagle załapała. Zaczyna mnie to denerwowac poniewaz stalo sie to niebezpieczne, nie moge ruszyc normalnie ze skrzyrzowania... Kupiłem nowy przpływomierz, wymieniłem filtr powietrza przeczysciłem przepustnice.. nic to niestety nie dało. Zaznacz ze na zimnym silniku wszystko pracuje normalnie. Mam instalacje gazową i te same objawy są podczas jazdy na gazie jak i również kiedy jade na benzynie można powiedziec że jest jeszcze gorzej. Wiem że mam do wymiany tersmostat ale nie sąde żeby miało to coś wspolnego z w\w problemem. Może mi coś poradzicie Pozdrawiam
alfa 156 1.6
2000r.

Instalacja gazowa BRC

przebieg 170 tys km

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 06-03-2009 10:28

Masz uszkodzoną sondę lambda - tylko ona "pracuje" dopiero po rozgrzaniu
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
lukpcn
Posty: 801
Rejestracja: 22-06-2005 23:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Postautor: lukpcn » 06-03-2009 10:56

w mojej 145 było tak samo.... na zimnym ok a na ciepłym pływanie... ja też bym obstawiał sondę :roll:
Jest: Mazda 6 2.0 147KM :)
Była: 145 1.4 TS 16V Blue Cosmo :)
Muzyka Royalty Free: www . RoyaltyFreeHeaven . com

Awatar użytkownika
kozi_85
Posty: 92
Rejestracja: 03-01-2005 00:06

Postautor: kozi_85 » 06-03-2009 17:19

W alfie są 2 sondy? jak sprawdzic ktora z nich padła ?
alfa 156 1.6

2000r.



Instalacja gazowa BRC



przebieg 170 tys km

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 06-03-2009 18:27

kozi_85 pisze:W alfie są 2 sondy? jak sprawdzic ktora z nich padła ?


w GTA są 4 ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
kozi_85
Posty: 92
Rejestracja: 03-01-2005 00:06

Postautor: kozi_85 » 07-03-2009 10:53

Dzięki za podpowiedź ... Na śmierc zapomniałem ze istneje takie cos jak sonda :? Faktycznie bedzie to głowny powod mojego problemu, objawy się zgadzają w 90% po drugie od nowosci nie była wymieniana .... Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam ....
alfa 156 1.6

2000r.



Instalacja gazowa BRC



przebieg 170 tys km

Awatar użytkownika
p.maiki
Posty: 666
Rejestracja: 13-09-2006 11:41
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontaktowanie:

Postautor: p.maiki » 07-03-2009 11:09

Sonde kup tylko orginał
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
146 1.4 TS 97r 2006-2008
147 1.6 TS 02r 2008-2009
156 FL 1.9 JTDM 03r 2009-

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 07-03-2009 18:32

p.maiki pisze:Sonde kup tylko orginał


ale zanim zaczniesz wydawać pieniądze sprawdź dolot powietrza do silnika, jeśli jest dziurawy to może być przyczyną takiego zachowania przy przyspieszaniu ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

spark1.8
Posty: 218
Rejestracja: 20-01-2006 09:53

Re: Problem z ciepłym silnikiem

Postautor: spark1.8 » 07-03-2009 23:06

kozi_85 pisze:Wiem że mam do wymiany tersmostat ale nie sąde żeby miało to coś wspolnego z w\w problemem. Może mi coś poradzicie Pozdrawiam


przypuszczam, że mi sie wydaje że to jednak problem termostatu. Twoje ECU (typuję że masz m155) nie wykona autoadaptacji, jeżeli silnik nie osiągnie 70 st. Na próbę odepnij sondę (nie zapali się marchewa) i zobacz, że ona nie ma wpływu na takie objawy.
156 1.8 TS, Rosso Proteo

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 07-03-2009 23:32

myślę ze masz nieszczelny dolot wówczas strzela może miec to coś wspólnego z gazem musiał bym spojzeć jak to wyglada podejżewał bym tu dolot nieszczelny najsam pierw.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 08-03-2009 11:57

To ten dolot rozszczelnia się dopiero po 10km?
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 08-03-2009 13:11

nie, po około 10km silnik przestawia się z trybu niedogrzany na pracę zwykłą i wtedy nawet najmniejsza ilość niepomierzonego powietrza dostająca się bokiem do silnika powoduje takie objawy
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości