Drodzy koledzy....

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

kris25
Posty: 35
Rejestracja: 19-02-2006 23:28
Lokalizacja: Świnoujście
Kontaktowanie:

Drodzy koledzy....

Postautor: kris25 » 22-02-2009 17:21

Drodzy koledzy własnie pozegnałem swoja Alfe 146 ,wiec teraz siedze na necie i jak na zakochanego w tej marce poszukuje nowej miłości mam jednak dylemat i tu zwracam sie do waz z prosba o rade .chiałbym napewno autko po 2004 r i teraz pierwsza sprawa czy Alfa 156 czy 166 czy benzyna czy disel a jesli disel to chyba raczej 2,4 czy 1,9 tez jakos sobie daje rade ???Na co zwracac szczególna uwage przy kupnie np .w benzynie wiem ze na "wariator"czy moze po 2004 roku nie ma juz takich problemów a co z dislem?Dzieki za wszelkie sugestie i podpowiedzi !!
Alfa Romeo 146 1.6 T.S 120 KM 1997 r.
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 140 KM 2003 r.
Alfa Romeo 159 ........?????????:-)

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 22-02-2009 19:39

156 i 166 to dwa różne samochody jak sport i komfort. Ja wybrałem 156 choć ma irytujący bagażnik. W benzynach wariator to część eksploatacyjna więc przy okazji rozrządu jak klekocze sobie wymienisz, V-ka nie ma wariatora. Bardzo popularne są 1,9 jtdm, choć mi bardzo do gustu przypadł 2,4 20V. Beznzynowe silniki w tym roczniku mają już pierścienie olejowe "nowego typu" i po relatywnie niskim przebiegu ( ok 100 tys km) potrafią zjdać olej nawet miarkę na 1 tys km. Z tej przyczyny zapychają się katalizatory i wyskakuje check oprócz licznika wyraźny na komputerze. Jeśli jesteś zwolennikiem gazu to jest problem z JTS`em- wtrysk bezpośredni benzyny. Drogą naprawą też jest skrzynia biegów- wytarte synchronizatory. Reszta to chyba do odrobienia. Z zawieszenia najdroższe są przednie dolne wahacze, a najszybciej padają przednie górne wahacze. Najwięcej zachodu jest z wymianą przedniego stabilizatora.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
krzychoo
Posty: 11
Rejestracja: 07-01-2008 22:50
Lokalizacja: Kraków / Warszawa

Postautor: krzychoo » 09-03-2009 15:53

O co chodzi z pierścieniami olejowymi nowego typu? Chodzi o zmiany, jakie wprowadzono w silnikach TS, w celu spełnienia normy Euro 3 w 2000 roku, czy jakieś kolejne modyfikacje? Skąd ta informacja o ich szczególnej problematyczności (starsze TS 16V też zjadały olej aż miło)?

krzychuk
Posty: 1101
Rejestracja: 10-01-2005 20:36
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: krzychuk » 10-03-2009 10:23

patrząc w łasnego doświadczenia szukaj raczej 156 po liftingu, będzie mniej kłopotliwa w obsłudze a i części są tańsze. Dodatkowo 156 możesz kupić w kombiaku i będziesz mial wtedy względnie praktyczny samochód. Z gamy motorow do 156 ja bym celował w 1.9 JTD M-jet chyba ewentualnie 2.5v6.
2008 Fiat 500 1.2 Pop
2008 Subaru Legacy Kombi 2.0 Boxer Diesel

"Never worry about old troubles with your Alfa Romeo. Soon you will be facing new problems"

Awatar użytkownika
demmonn
Posty: 216
Rejestracja: 31-10-2007 13:11

Postautor: demmonn » 11-03-2009 13:26

Witam, jestem szczęśliwym posiadacze 166 2,4 JTD i gorąco polecam to auto. Pilnuje przeglądów i nie mam poważniejszych awarii. Zdarzają sie drobne awarie, ale wszystko ma swoją żywotność.

Pozdrawiam. :twisted:
Kiedyś AR Spider 2.0 1987

Aktualnie: AR 166 2,4 JTD 2002


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości