ECODRIVING

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 06-02-2009 13:45

Bedboys pisze:... nie musi ale ma. Ot i w tak prosty sposób znaleźliśmy przyczynę korków w Bydgoszczy :!:


Żebym Ci nie przypomniał, jakie Ty robiłeś korki w Warszawie, a potem dzwoniłeś, żebym na policję (tą, którą ja minąłem 10 minut wcześniej) uważał... ... :wink:

sebszkud
Posty: 100
Rejestracja: 08-02-2007 00:42
Lokalizacja: Katowice

Postautor: sebszkud » 10-02-2009 19:34

Też oglądałem program Skody o ecodrivingu..
I jakoś mnie nie przekonali..
Nie wiem czy to aż tak oszczędne nie mówiąc o trwałości silnika (jak już pisali szanowni koledzy).
Akurat nie mam kompa w Alfie ale miałem w "renówce" i tam właśnie przeciwnie.. jak się chciało go na wyższym biegu przeciągnąć przy małej prędkości to cholera paliła więcej niż przy wyższych obrotach.
No to oczywiste, bo silnikowi brakowało siły.
Czyżby skoda takie cudne auta robiła? Może to kwestia niskich przełożeń skrzyni biegów - trza by sprawdzi prędkość maksymalną :wink:
W ciągniku rolniczym da się ruszyć bez gazu nawet z czwartego biegu :lol:

Nie wiem.. dla 2 litrów oszczędności to bym sobie dał spokój. Już dość w pracy muszę łepetyną kombinować by potem nic nie robić tylko patrzeć na zegary w aucie.
Czarna 156 SW 2,4 JTD
15-to calowa stalowa zima

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 10-02-2009 20:41

szkoda silnika 8)

u mnie niebawem zmiany i coś co bardzo przeczy moto-ekologii :D

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 11-02-2009 01:27

Nie oglądałem tej szkoły-auto (skody) wcześniej, ale właśnie przed chwilą była w tv więc zwróciłem uwagę czy faktycznie takie dziwactwa zalecaja,
Otóż okazuje się że NIE.
Nie zgadza się z tym co ktoś pisał, że rzekomo zalecają tam powoli ruszać, czy jeździć na niskich obrotach.
Ja wiem, że TVN turbo zbyt wysokich lotów stacją nie jest ;), wyboru z krajowych chyba nie ma, ale zdawało mi się niemożliwe żeby takie zalecenia świadomie dawali (prowadzące do wykańczania silników).
Więc trzeba uczciwie przyznać, że _wyraźnie_ zalecają tam przyspieszać _dynamicznie_, a nie delikatnie .
Poza tym wyraźnie również kilka razy zalecali aby uważać, żeby obroty za bardzo nie spadły .
No i owszem - jechać na wysokim biegu , ale _możliwie_ wysokim biegu! no przyznacie, że to dość istotna różnica.

Nie można oczekiwać, żeby podawli w jakim aucie jakie obroty czy biegi są zdrowe dla silnika, bo chyba kazdy świadomy użytkownik takie rzeczy po prostu wie, bez szkoły auto, a jak nie wie to się dowie).
Więc myślę, że trzeba oddać honor temu programowi, przynajmniej w tym, że jednak nie zachęcają do niszczenia silników ani tworzenia korków.
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 11-02-2009 11:22

Nie mam czasu na razie przewalać stert gazet w poszukiwaniu tych numerów Motoru w którym był opisywany ecoDriving właśnie wraz ze szkołą auto i było inaczej niż to co opisujesz. Kiedyś się tym interesowałem - a nawet przez krótki czas stosowałem ( dwa zbiorniki) więc dobrze pamiętam tamtejsze zalecenia.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 11-02-2009 13:12

Bedboys pisze:Nie mam czasu na razie przewalać stert gazet w poszukiwaniu tych numerów Motoru w którym był opisywany ecoDriving właśnie wraz ze szkołą auto ...


Może redaktorzy "otrzymali liczne listy i telefony od czytelniików" i do programu tv zmodyfikowali już swe zalecenia :)
Ja zauważyłem, że najskuteczniej jazda eko wychodzi (tyle że niechcący :) ) zimą, jak popada troszkę - wszyscy pięknie trzymają odległości od siebie, nie ma jazdy na zderzaku i hamowania co chwilę itd. Mimo zimnego silnika na początku, ogrzwania itd i tak spalania są mniejsze niż latem.
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 14-02-2009 02:26

MARCINS737 pisze:szkoda silnika 8)

u mnie niebawem zmiany i coś co bardzo przeczy moto-ekologii :D


a możesz rozwinąć ten temat :?: :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 14-02-2009 07:49

hmmm ...szykuje się zmiana na V8 :wink:

planowany odbiór 4 IV

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 14-02-2009 11:36

V8 powiadasz hmmmm więc zmiana marki.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 14-02-2009 12:38

MARCINS737 pisze:hmmm ...szykuje się zmiana na V8 :wink:

planowany odbiór 4 IV


nie rospisałes się :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 14-02-2009 14:27

oficjalna prezentacja będzie jak auto będzie w garażu :wink:

podaj mi Michale swoje gg jesli możesz

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 28-04-2009 16:22

Andrzejsr pisze:Nie oglądałem tej szkoły-auto (skody) wcześniej, ale właśnie przed chwilą była w tv więc zwróciłem uwagę czy faktycznie takie dziwactwa zalecaja,
Otóż okazuje się że NIE.
Nie zgadza się z tym co ktoś pisał, że rzekomo zalecają tam powoli ruszać, czy jeździć na niskich obrotach.
Ja wiem, że TVN turbo zbyt wysokich lotów stacją nie jest ;), wyboru z krajowych chyba nie ma, ale zdawało mi się niemożliwe żeby takie zalecenia świadomie dawali (prowadzące do wykańczania silników).
Więc trzeba uczciwie przyznać, że _wyraźnie_ zalecają tam przyspieszać _dynamicznie_, a nie delikatnie .
Poza tym wyraźnie również kilka razy zalecali aby uważać, żeby obroty za bardzo nie spadły .
No i owszem - jechać na wysokim biegu , ale _możliwie_ wysokim biegu! no przyznacie, że to dość istotna różnica.

Nie można oczekiwać, żeby podawli w jakim aucie jakie obroty czy biegi są zdrowe dla silnika, bo chyba kazdy świadomy użytkownik takie rzeczy po prostu wie, bez szkoły auto, a jak nie wie to się dowie).
Więc myślę, że trzeba oddać honor temu programowi, przynajmniej w tym, że jednak nie zachęcają do niszczenia silników ani tworzenia korków.


Właśnie kupiłem nowy numer "Motoru" i jest coś o tym EcoDrivingu.

Prócz jakiegoś niedługiego artykułu mówiącego o tym jaki to prosty i łatwy jest ten ecodriving i jak by go wszyscy stosowali to świat bylby piękny jest porównanie trasy ( 13 km) że jadąc ostro ( normalnie ) Skoda 2.0 TDI spaliła średnio 11,3 L/100km, czas przejazdu 37 min średnia prędkość 23 km/h a zachowując zasady ecodrivingu ( trasa 15 km ) spalanie 6,1l/100km średnia prędkość 30km/h, czas przejazdu 29 min.

Dla mnie to porównanie to jakaś żenada

A oto pięć złotych zasad ecodrivingu według szkoły auto :
- wrzuć wyższy bieg najszybciej jak to możliwe
- jedź na najwyższym możliwym biegu, utrzymując możliwie najniższe obroty.
- przyspieszaj dynamicznie
- jedź płynnie i przewiduj sytuacje na drodze
- hamuj silnikiem, zdejmując nogę z gazu

i jeszcze jeden cytat :

Motor pisze: Znaczna część kierujących sądzi, że jazda na wysokich biegach i niskich obrotach silnika doprowadzi do zniszczenia jednostki napędowej. A przecież już we wczesnych latach 90 pojawiły się pierwsze auta z komputerem sterującym pracą silnika. Współczesne jednostki napędowe są elastyczne i jazda na niskich obrotach w żaden sposób im nie zaszkodzi.


Na myśli przychodzi mi tylko jedno że te słowa napisał typowy " Mocher" jeżdżący 50 km/h lewym pasem i twierdzi ze tak jest bezpiecznie.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 28-04-2009 20:28

Bedboys pisze:A oto pięć złotych zasad ecodrivingu według szkoły auto :
- wrzuć wyższy bieg najszybciej jak to możliwe
- jedź na najwyższym możliwym biegu, utrzymując możliwie najniższe obroty.
- przyspieszaj dynamicznie
- jedź płynnie i przewiduj sytuacje na drodze
- hamuj silnikiem, zdejmując nogę z gazu


nie jest najgorzej :D 3/5 :D znaczy jestem Ekodrajwerem :D

Awatar użytkownika
da_vinci
Posty: 2005
Rejestracja: 18-01-2006 09:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: da_vinci » 29-04-2009 11:07

marekm pisze:nie jest najgorzej :D 3/5 :D znaczy jestem Ekodrajwerem :D

Na to wychodzi, że ja też :lol:
Linia jest piękna, logo też, chciałem ją mieć...
i mam Alfa Romeo 146 1,6 TS 1998 SILVER SHADOW :)

max156
Posty: 40
Rejestracja: 14-04-2008 22:24

Postautor: max156 » 29-04-2009 18:08

Jak Cie stać na konia to i na bat!!!!
Precz z eco czymś tam

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 30-04-2009 08:54

ktoś kto to wymyślił nigdy nie jechał 156 GTA :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

max156
Posty: 40
Rejestracja: 14-04-2008 22:24

Postautor: max156 » 30-04-2009 13:39

zasadniczo silniki tdi palą mało ,ot po cholere jeszcze ograniczać sie?

Osobiście użytkuje alfe jtd i skodzinę w tdiwiec w 1 i 2 przypadku eco cośtam nie ma sensu, a po drugie jak sie ma sporo koni pod maską to muszą z czegoś być!!!

Awatar użytkownika
rigobert
Posty: 1110
Rejestracja: 10-11-2005 17:25
Lokalizacja: Warszawa Wesoła/Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: rigobert » 03-05-2009 21:17

Michal pisze:ktoś kto to wymyślił nigdy nie jechał 156 GTA :)
Bo jadąc GTA trzeba dopisać punkt szósty..
6. Jazda za busem :wink: :lol:
Jest AlfaRomeo 166 Q2 2.5v6 napędzana elpidżi
Była Alfa Romeo 147 1.6TS '01 (2008-2013)
Jest Alfa Romeo 145 1.6TS '98
Był Fiat 126p '87 48kkm od 24.06.06 w samochodowym niebie

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 04-05-2009 07:55

bu ha ha ha ha ha :lol:
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości