Motor control - system failure

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
nyknow
Posty: 862
Rejestracja: 20-07-2006 13:16
Lokalizacja: oklice St.Woli

Motor control - system failure

Postautor: nyknow » 13-01-2009 12:04

Witam,

Dawno nie mialem okazji (na szczescie) pisac tutaj o swoich problemach z alfa ale juz okazja jest. dzisiaj rano jadac do pracy (po przejechaniu juz ok. 40 km. zapalila sie kontrolka silnika a na wyswietlaczu jak w temacie. na razie siedze w pracy ale mam zamiar sie udac dzisiaj do serwisu. co mnie zastanawia to ze po tej informacji auto jechalo normalnie (zadnych szarpniec, spadku mocy - fakt ze przejechalem niewiele bo pewnie jakies 2 km ale wszystko bylo ok). mial ktos moze taki przypadek i jakie akurat w Waszym przypadku bylo rozwiazanie problemu?

z gory dziekuje za odpowiedzi.

pozdr.gk/
posiadałem:
Alfa Romeo 156 1,9 MJet
08'2005 - 90k.km.
Toyota Corolla 1,6
02'2005 - 68k.km.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 13-01-2009 14:39

heh, miałem dokładnie to samo jakis tydzien temu ... ale po zatrzymaniu samochodu i postoju około godziny wszystko przeszło. Ostatecznie nie pojechałem do serwisu ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
nyknow
Posty: 862
Rejestracja: 20-07-2006 13:16
Lokalizacja: oklice St.Woli

Postautor: nyknow » 13-01-2009 14:48

Michal pisze:heh, miałem dokładnie to samo jakis tydzien temu ... ale po zatrzymaniu samochodu i postoju około godziny wszystko przeszło. Ostatecznie nie pojechałem do serwisu ...


Ja po zaparkowaniu - za chwile odpalilem jeszcze raz ale blad wciaz byl - po postoju dluzszym moze nie bedzie problemu - miejmy nadzieje - ale obawiam sie ze nie bede mial takiego szczescia.....

zaraz ide sprawdzic.
posiadałem:

Alfa Romeo 156 1,9 MJet

08'2005 - 90k.km.

Toyota Corolla 1,6

02'2005 - 68k.km.

Awatar użytkownika
nyknow
Posty: 862
Rejestracja: 20-07-2006 13:16
Lokalizacja: oklice St.Woli

Postautor: nyknow » 13-01-2009 14:59

dalej sie swieci ...... :x :evil:
posiadałem:

Alfa Romeo 156 1,9 MJet

08'2005 - 90k.km.

Toyota Corolla 1,6

02'2005 - 68k.km.

tomass
Posty: 609
Rejestracja: 21-06-2007 10:09
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Postautor: tomass » 13-01-2009 16:07

w moim przypadku jest to błąd zgłaszany przez sondę lambda sprawdzajacą sprawność katalizatora. Pojawia się to podczas zmian stylu jazdy. Jadąc w trasie pojawia się to po ok 30km a zniknie po kolejnych 100. Podczas jazdy tylko miejskiej jest identycznie.
była 156 Obrazek 1,8TS `02
zafira B 1,9 cdti (powered by alfa romeo)

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 13-01-2009 16:13

Jak nie stracił mocy to szkoda kasy na serwis i podpinanie auta pod komputer - to był chwilowy błąd (czujnik się zawiesił lub stracił kontakt elektryczny). Po 10 odpaleniach i/lub przejechaniu 30-50km samo zgaśnie. Profilaktycznie wyczyść czujnik ciśnienia doładowania, EGR i cały kolektor ssący - tu masz przepis:
http://www.forum.alfaholicy.net/topics1 ... t10939.htm
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

krzysiekzxr
Posty: 111
Rejestracja: 12-12-2007 19:18
Lokalizacja: mielec
Kontaktowanie:

Postautor: krzysiekzxr » 13-01-2009 17:59

cześć
miałem taki przypadek, w okresie 3-4m-c jazdy zapaliło mi się to ok3-4 razy ale gasło, oczywiście byłem w serwisie i padło stwierdzenie ze to błąd turbiny. po jakimś czasie nagle turbina przestała działać auto miało jakby 80km mocy i.... okazało się że przewody do czujników ciśnienia turbiny były zawalone nagarem-smołą ze pozostał otwór średnicy 2-3 mm. po zabiegu mycia czyszczenia wszystko wróciło do normy i jest ok. także moja rada przeczyścić przewody ciśnieniowe powietrza za i przed turbiną. dotyczyło to oczywiście AR 156 1,9JTD 140km
pozdrawiam
Krzysiek AR 156 1,6 TS 98r.
AR 156 1,9 JTD 2004

Awatar użytkownika
nyknow
Posty: 862
Rejestracja: 20-07-2006 13:16
Lokalizacja: oklice St.Woli

Postautor: nyknow » 14-01-2009 15:18

Maciek-156 pisze:Jak nie stracił mocy to szkoda kasy na serwis i podpinanie auta pod komputer - to był chwilowy błąd (czujnik się zawiesił lub stracił kontakt elektryczny). Po 10 odpaleniach i/lub przejechaniu 30-50km samo zgaśnie. Profilaktycznie wyczyść czujnik ciśnienia doładowania, EGR i cały kolektor ssący - tu masz przepis:
http://www.forum.alfaholicy.net/topics1 ... t10939.htm


Bardzo mi sie Twoja diagnoza podoba. ;)
Pojechalem jednak od razu do serwisu (ale nie aso). przejechalem z tym błędem ok. 80km. i nie zginal. Podpiecie pod komputer dalo wynik taki ze to jest nast. błąd: bład nieznany ;))))))
udalo sie go wykasowac, potem znowu przejechalem 10km. i znowu komputer - nie ma zadnego bledu. po tym sprawdzaniu przejechalem ok. 100 km i na razie jest OK. ale tak jak piszesz przy okazji przegladu zechce zeby to przeczyscili to co napisales (w sumie tez podobna procedure zaproponowal serwis w ktorym bylem).

Dzieki wielkie za pomoc.

Pozdr.gk/
posiadałem:

Alfa Romeo 156 1,9 MJet

08'2005 - 90k.km.

Toyota Corolla 1,6

02'2005 - 68k.km.

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 02-03-2009 07:06

problem powraca :? przy tej okazji włącza się (od razu) drugi stopień wentylatora ochładzając temperaturę silnika dużo poniżej 90stopni ... mam wrażenie, że u mnie ma to jakiś związek ze wskazaniami temperatury (które podczas jazdy na zegarku są zerowe) a w rzeczywistości z termostatem, który (prawdopodobnie) nie zamyka. Pojadę do serwisu to sprawdzą.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 02-03-2009 09:57

Uszkodzony termostat/czujnik temperatury może powodować wyswietlenie błędu "motor control system failure" - ECU po prostu wykrywa długotrwałe niedogrzanie silnika. Jak podpinasz auto pod domowego laptopa to odczytasz tylko nr błędów - to nie jest błąd nieznany tylko bład specyficzny dla danego modelu oprogramowany przez producenta i trzeba szukac go w fabrycznym wykazie błędów
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 03-03-2009 17:58

tak czy owak w serwisie dadzą radę :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 05-03-2009 18:26

sprawa już chyba załatwiona, choć nie byłem jeszcze w serwisie. Po wymianie chłodnicy układ musiał się sam odpowietrzyć, bo pan w serwisie tego najwyraźniej nie zrobił :) ale po tym zabiegu i dolaniu 400ml płynu wszystko gra ...

... no może nie do końca, bo wskaźnik temp chłodziwa nadal blisko zera - tak było jeszcze przed naprawą
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 06-03-2009 10:24

No to albo termostat albo czujnik masz walnięty. S[rawdź czy da się zaobserwowac moment otwarcia termostatu (włącz silnik i kontroluj ręka temperaturę górnego węża chłodnicy) Jesli będzie od razu ciepły to termostat masz non stop otwart i do wymiany, jeśli dopiero po pewnym czasie (np. przejechaniu ok.5km) zrobi się ciepły to jest o.k. i wymieniaj tylko czujnik
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

milkyyyy
Posty: 1
Rejestracja: 26-10-2009 11:13

Postautor: milkyyyy » 26-10-2009 11:17

kolego od 156 widze Cie juz chyba na 4tym forum i widze ze Twoja wiedza jest piorunujaca :)

mianowicie..

zaopatrzylem sie w alfe 147 1.9 jtd... auto sliczne.. jestem zakochany po uszy

jest tylko jeden problem....

czytalem setki wypowiedzi ale z zadnej nie wynika nic konkretnego..wiec prosilbym o porade co mam zrobic

przejechalem nia ok 800 km

i od 2 dni pokazuje mi sie kontrolka check...
i motor system failure
do tego jak zacznie pikac.. z tlumika daje delikatnym basem

podpial mnie gosc pod komputer

i komputer krzyczy blad czujnika sterowania turbosprezarka..

wiec hccialbym wiedziec.. czy mam sie w owy czujnik zaopatrzec? jesli tak to potrzebuje jakis nr katalogowy itp ewentualnie jak wyglada bo nie moge znalezc ;/
czy mam cos przeczyscic? ...

jak jade w trasie wszystko jest ok.. zapinam mu biegi jeden po drugim i wporzo..
problem sie robi jak wjezdzam do miasta.. i auto raz jedzie na wyzszych obrotach raz na nizszych.. jak to w cyklu miejskim..

Panowie. ratujcie moja Alfke! :(

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 26-10-2009 19:19

Masz przeładowanie. Kolego może to być oczywiście efekt uszkodzenie zaworka elektromagnetycznego sterującego podciśnieniem doprowadzanym do siłownika zmiennej geometrii turbiny turbiny to tez powoduje przeładowanie. Ale taki sam efekt daje:
-zanieczyszczony czujnik cisnienia doładowania + zanieczyszczony kolektor ssący
-zestarzałe wężyki podciśnienia
-uszkodzony siłownik ("grucha") na turbinie
-zapieczone kierownice zmiennej geometri turbiny
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 01-11-2009 10:39

Taka operacja też się przydaje
http://www.kustosz.net/Stilo/OVERBOOST-manual.pdf
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości