Co jest z tymi weintylatorami ??

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Szef22
Posty: 266
Rejestracja: 22-08-2006 10:36
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Szef22 » 15-05-2008 15:39

Bedboys pisze: bo to do czego ja się dokopałem nie pasuje do mojego auta a mianowicie 1 bieg włączenie 100 st ( +/- 2 st ) wyłączenie 92 st, 2 bieg 110 st ( +/- 2 st) wyłączenie 100 st, ale jakoś w to nie wierzę bo moje przy tych temperaturach milczą a wydają się sprawne


U mnie tak jest ale przy silniczku TS
W dieslu powinny wlaczac sie chyba troche wczesniej
Renault Laguna Powered by 1.6 16v Morskie Oko
Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. DISTINCTIVE Grigio Sterling V6pipe
Obrazek

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 20-05-2008 17:34

noi prosze wymieniłem obie chłodnice w 1562.4 jtd jest ładnie przelotowo Okazuje sie ze auto nawet na chwile nie wchodzi ponad 90st. Stare chłodnice były całe spruchniałe są połączone ze sobą wiec nie widac było co się dzieje dokładnie między nimi, a tam pruchno Teraz nie ma juz na odpalonym silniku przez 2 godziny w korku nawet chwili ponad 90st zaraz spada i utrzymuje się chwile przed 90 i na 90 ale ani ciut wyżej sprawdzane od 2 dni i u mnie na postoju i wogóle nie przewiduje zadnych tendencji zeby było tak ze czujnik miałby załączac przy 110 albo coś takiego Nic podobnego. Jest na zegarze 90st i ani ciut dalej włączają sie wentyl,atory i zaraz schładza wszystko działa jak należy.

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 20-05-2008 17:56

a żaden wskażnik kabinowy nie kłamie i bez zadnej opcji nie jest nawet chwili wiecej niż 90st. 8)
Wszystko gra na 100% w dobrym aucie nie ma nawet chwili wyzej 90st. Kochane alfki wcale nie mają 100st i to jest normalne, bo temp spada do 90st . Nie prawda! Temp. ani na chwile nie ma wiecej na wskażniku niż 90st.

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 20-05-2008 20:07

filip13 pisze:a żaden wskażnik kabinowy nie kłamie i bez zadnej opcji nie jest nawet chwili wiecej niż 90st. 8)
Wszystko gra na 100% w dobrym aucie nie ma nawet chwili wyzej 90st. Kochane alfki wcale nie mają 100st i to jest normalne, bo temp spada do 90st . Nie prawda! Temp. ani na chwile nie ma wiecej na wskażniku niż 90st.


no to co kłamie? wskazanie examinera (na którym jest 90 stopni) czy zegar w kabinie (na którym jest 100 stopni)?

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 20-05-2008 20:53

mowie o zegarze w kabinie ma 90st i koniec zadnych 100 ani 99 ciu ani 98 ani 92 na zegarze w kabinie nie ma Ma za to 90 stopni i spada delikatnie w dół na zegarze w kabinie i znow jest 90st i wentylatolry włączają sie przy 90st i ani ciut temp nie jest wyzej i nic wskaznik w kabinie nie przekłamuje tylko działa sprawnie bez dyskusyjnie temp na tym wskażniku nie przekracza 90st Nie poleciał czujnik nie rezystor bo wszystko działa Chodzi tu o chłodnice Chłodnice! Nic żaden zegar nie kłamie a jeśli ktoś powiedział ze w rzeczywistosci temp ma 90st a na zegarze jest 100 to on kłamie! Robi to albo z powodu ze chce sie was pozbyc i nie ma czasu albo gada bo tak sobie tłumaczy. I jeszcze raz powtarzam się zegar w srodku na desce rozdzielczej pokazuje 90st ani ciut wiecej i temp płynu chłodzącego jest w rzeczywistości taka jak na zegarze Alfki działaja jak nalezy wiec jesli ktos dochodzi do tego co to jest ze na zegarze według kabiny jest 100st to wyjasniam ze nic nie kłamie auto wówczas ma za wysoką temp płynu i grzeje się. Płyn wcale wówczas nie ma 90st tylko własnie 100stopni. Jest żle chłodzone i to są chłodnice. Nie czujnik nie termistor nie w jtd 2 termistory tam gdzie 2 wiatraki bo wszystko działa i drugi sie załącza, tylko CHŁODNICE

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 20-05-2008 23:03

ciezko się to czyta, więc mogłem czegoś nie zrozumieć (nie doczytać), ale
1. ja pisze o v6 24v

2. wymienione (na przestrzeni ok 2 lat):
- termostat
- opornik wentylatora
- pompa wody
- CHŁODNICA
- chyba siakiś czujnik temperatury (ale tego nie jestem pewny)

3. sytuacja się nie zmienia:
- zegar w kabinie potrafi pokazać ponad 100 stopni (szczególnie w korkach)
- w tym samym momencie temperatura wg komputera nie wyjeżdża poza 96 stopni (kiedy to włącza sie 2 bieg wentylatora i temp wg komputera natychmiast zjeżdża w okolice 90 stopni)
- temperatura oleju nie wybiega w tym czasie ponad normę (tzn ponizej 100 stopni, chyba że po jeździe wysokoobrotowej)
- temperatura na zegarze gwałtownie spada po przejechaniu szybszym tempem ok 300-400 metrów

mogę jutro zrobić fotkę takiej sytuacji i wkleić tutaj :)

więc ponawiam pytanie: CO KŁAMIE: komputer/examiner który pokazuje poprawną temperaturę czy zegar w kabinie który pokazuje zbyt wysoką temperaturę (ale nie w całym zakresie)? :)

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 20-05-2008 23:32

marekm pisze:
filip13 pisze:a żaden wskażnik kabinowy nie kłamie i bez zadnej opcji nie jest nawet chwili wiecej niż 90st. 8)
Wszystko gra na 100% w dobrym aucie nie ma nawet chwili wyzej 90st. Kochane alfki wcale nie mają 100st i to jest normalne, bo temp spada do 90st . Nie prawda! Temp. ani na chwile nie ma wiecej na wskażniku niż 90st.


no to co kłamie? wskazanie examinera (na którym jest 90 stopni) czy zegar w kabinie (na którym jest 100 stopni)?


nic nie kłamie, po co miało by kłamać ? :? Stwierdzam na faktach układ chłodzący za bardzo solidny i precyzyjny. Ani ciut ponad 90st. na fabrycznym zegarze wbudowanym fabrycznie w konsole alfy.

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 21-05-2008 00:08

wymieniłeś chłodnice i temp przekracza na wskażniku w kabinie 90st znaczy ze dalej nie jest tak jak być powinno w Twoim V6. Stało się tak dlatego, ponieważ chłodnica klimy jest zamocowana bezpośrednio do chłodnicy wodnej i nie jest przelotowa całkowicie. Szczegołnie v6 nie ma prawa mieć więcej na wskażniku temp. niż 90st V6 jest swietnie chłodzone. Chociaż by poprzez pływające tuleje i chłodnice oleju. W Twoim aucie na 100% nie może być ponad 90st na wskażniku w kabinie właśnie dlatego ze to właśnie jest v6. Twój wskażnik nie kłamie. Twoje auto sie przegrzewa i to nie jest normalne, bo jak już pisałem v6 jest wrecz genialnie chłodzone wokół pływających tulei cylindrów To nie możliwe co piszesz zeby było normalne To bedzie geme over jeśli uważasz to za normalne dla Twojego silnika. Z całym szacunkiem do Ciebie i tego, że masz wspaniałe auto ale to co piszesz 110st jest nie normalne i to nie prawda ze wskażnik kłamie a ktoś Ci podłączyl pod kompa i uwaza ze jest dobrze, bo nie jest. Wskażnik wskazuje poprawnie i działa prawidłowo.

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 21-05-2008 01:17

filip13 pisze:Z całym szacunkiem do Ciebie i tego, że masz wspaniałe auto ale to co piszesz 110st jest nie normalne i to nie prawda ze wskażnik kłamie a ktoś Ci podłączyl pod kompa i uwaza ze jest dobrze, bo nie jest. Wskażnik wskazuje poprawnie i działa prawidłowo.


Filip, nie rozumiesz mnie :)
Komputer w aucie pokazuje inną temperaturę niż wskaźnik w kabinie. I nikt mi o tym nie mówi, tylko sam to widzę podłączając laptopa z alfadiagiem (czasami nawet tak jeżdżę po mieście). To po prostu fakt :)

Z tego co pamiętam (kiedyś robiłem śledztwo, wg różnych źródeł miałem różne informacje) wyszło na to że i komputer i wskaźnik obsługuje ten sam czujnik temp (może się mylę?). Więc biorąc pod uwagę to że temperatura oleju jest mniej więcej na dobrym poziomie (to monitoruje non stop), mam dość mocne podejrzenie że to jednak szwankuje (rozkalibrował się czy ki czort) własnie wskaźnik temp cieczy w kabinie. Skoryguj mnie jezeli sie myle (tylko błagam, przyjmij założenia za prawdziwe, a nie pisz mi znowu ze napewno komp widzi taką samą temp jak wskaźnik).

filip13 pisze:To bedzie geme over jeśli uważasz to za normalne dla Twojego silnika


po ilu kilometrach albo po ilu teoretycznych przegrzaniach byłby taki koniec?

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 21-05-2008 10:32

Markem Ok jeśli komp nie widzi takiej temp jak wskaznik tylko mniejsza i ten komp pokazuje dobrą to chwała jemu Ja pisze o tym ze na wskażniku w kabinie temp twojego samochodu nie powinna przekroczyc 90st Tylko tyle. Byc moze komp jeszcze mniej wtedy wskarze ale mnie to nie interesuje bo to człowiek panuje nad własnym samochodem Po to są te wskażniki. Wcale nie obchodzi mnie: to co widzi ten komp czy ty go sobie podłączysz czy nawet na stałe wbudujesz go do samochodu i co on wskazuje. A wszystko dla tego , ze Twój wskażnik w kabinie fabrycznie wbudowany działa. Przyjmuje za prawdziwe, że komp może pokazywac inną mniejszą temp od wskażnika w samochodzie, ale nie oznacza to ze wskążnik w samochodzie nie działa prawidłowo, bo tak właśnie ma być że na wskażniku w samochodzie temp nie przekracza 90st.

Co do pytania po ilu kilometrach to nie jestem prorokiem, moge Ci tylko nadmienić co stać sie może i z czym możesz spotkać sie po najgorszej myśli. V-ka to mój ulubiony temat.

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 21-05-2008 13:53

kurde :) Filip, odpowiedz konkretnie na któreś moje pytanie (którekolwiek, nie marzę nawet o wszystkich :D)

1. czy za wskazania temperatury wody odczytywane przez centralkę i za wskaźnik jest odpowiedzialny ten sam czujnik, czy mają różne czujniki?

2. jeżeli to ten sam czujnik, to co może być przyczyną różnych odczytów - na centralce i na zegarze?

swoją drogą to producent (czy tam projektant) chyba bardziej ufa temperaturze na centralce bo to przecież wg niej steruje zaworem bezpieczeństwa jakim są tytułowe wentylatory, prawda?

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 21-05-2008 14:33

za wskazania temp. wody odpowiedzialny jest jeden i ten sam czujnik temp jesli chodzi o 156 gdzie jest układ obd1 to czujnik wkrecony 2 który jest w głowicy.

nie wiem co jest przyczyną ze auto podłączone pod examiner i examiner wskazuje niższa temp. ta temp jest nieprawidłowa a raczej nie należy sie nią kierowac.

wentylatory, czyli 2 bieg załącza sie precyzyjnie gdzie na naszym zegarze bedzie wskazywac 90 st i to gorna granica i ani ciut więcej Wszystko działa jeśli auto jest sprawne i wskażnik w srodku jest wskażnikiem, którym należy sie kierowac a nie examiner. Nie wiem czemu examiner zaniża temp. jak nie bierze odczytu z czujnika temp. to skąd niby? Examiner zaniża pokazuje niepoprawnie. To alfa pokazuje prawde. I kropka Te pytania sa wyjaśnione w moim texcie Examiner jest nie wazny bo auto nic nie zawyża to examiner zaniża, zreszta sam to widze na aucie stoi i stoi nawet przytykam troszke te chlodnice zeby nie było ze temp na zewnątrz ma jakiś wpływ. Auto wogóle nie wchodzi powyzej 90st a wręcz wczesniej załącza sie wentylator Już przed 90 -ką . Czemu myślisz takimi kategoriami ze coś oszukuje? i to alfa Nie prawda! Odczyt może być różny ale alfa na konsoli w srodku pokazuje prawde i to nie za sprawą zepsutego wskażnika tylko pokazuje prawde bo tym odczytem nalezy sie kierowac. Nawet jeśli alfa miała by zawyzac to stan temp na konsoli w srodku fabrycznie wbudowanej ma być według jej wskazania, a nie żadnego examinera bo on zaniża temp.

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 21-05-2008 14:51

Wyjaśnie dla Ciebie bardziej prosto. Jeśli nawet w przypadku zawyżania temp przez wskaznik w konsoli w srodku a Ty włożysz własny termometr do zbiornika albo blisko samej głowicy i uda Ci sie zmierzyc dokładnie określisz ze alfa kłamie To masz zrobić tak zeby alfa miała 90st i to nie jest zepsuty czujnik ani wskaznik w srodku Musisz przyjąć temp alfy za prawdziwą a nie swoje własne odczyty mimo ich prawidłowości. Producent sie nie myli. To jego wskażnik i jego odczyt To on tak chce zeby tak było. Przyjmij temperature wskaznika fabrycznego alfy za prawdziwą a nie zadnych innych odczytów mimo ich prawidłowości.

marcinel
Posty: 843
Rejestracja: 24-11-2008 11:15
Lokalizacja: Łódź

Postautor: marcinel » 21-05-2008 16:04

Trochę to wszystko się zamotało za bardzo ,jak dla mnie :)

Wydaje mi się Filipie ,że examiner pokazuje prawidłową temperaturęi i to jemu należałoby "ufać" ,odczytuje ją przecież z centralki ,a centralka z czujnika.
Idąc tym tropem ,to odczyt z examinera jest tak samo nieprawidłowy jak z zegara który też odczytuje z tego samego czujnika .
W mojej jest za to tak ,że na wskaźniku mam 70 stopni a na examinerze 80 :) Później odczyty zaczynają sie pokrywać,przy 90 mam 90 ,92-92 więcej nigdy nie mam.Odpukać.
Pozostaje jeszcze trzecia możliwość wępchnięcie termometra laboratoryjnego , dokonanie pomiaru i przyjęcie średniej z tych trzech źródeł :) Innej opcji to już nie ma (albo ja jej nie widzę :wink: )
Były AR 2.0 TS i dwie fałki.
Jest Hanka cl7 2.0 (co prawda z 2 świecami
i łańcuchem ale za to z wariatorem )

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 21-05-2008 16:28

DZIĘKI WIELKIE Filipie 13 za wskazówki ( na piv ) jak zdjagnozować mój problem oraz trafnie wskazałeś usterkę - czyli czujnik.
Jeszcze raz potwierdziłeś swoją wiedzę i doskonałą znajomość AR. Jak będzie dane wreszcie nam się spotkać to stawiam duże piwo.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 21-05-2008 16:54

uważam ze ten problem polega na tym ze Ty uważasz za prawidłowy rzeczywisty odczyt za wskazanie examinera Oczywiscie on moze sie nie mylic Jesli examiner zawyża temp Wówczas wymienił bym ten czujnik temp Mój odczyt przy wymienionym czujniku temp jest odczytem z konsoli alfy i ja przyjmuje go za rzeczywisty odczyt przy sprawnym czujniku temperatury. Dla mnie odczytem rzeczywistym nie jest odczyt examinera tylko odczyt z konsili alfy. Alfa nie wchodzi ponad 90st nawet 1 milimetr. Jesli examiner wskazuje wiecej niz konsola alfy to to musi być układ obd1 i do wymiany jest czujnik temp wkrecony w głowice i odpowiedzialny za wskaznik. wymień i będzie normalnie. Wskażnik w srodku sie nikomu napewno nie popsuł. Według mnie wskazuje temp. która nalezy uwazac za rzeczywistą bo teraz auto nawet milimetra nie przekracza 90st.

Błagam, nie mow mi że examiner teraz zawyża.

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 21-05-2008 19:24

filip13 pisze:uważam ze ten problem polega na tym ze Ty uważasz za prawidłowy rzeczywisty odczyt za wskazanie examinera Oczywiscie on moze sie nie mylic
Błagam, nie mow mi że examiner teraz zawyża.


abstahując juz od tematu wskaźnika (bo widze ze sie nie dogadamy na jego temat, a nie widząc mojego samochodu na oczy twierdzisz ze od 5 lat i 80 kkm notorycznie przegrzewam silnik :D ) jedna uwaga - w 156v6 pierwszy bieg wentylatora wlacza sie przy 92 a drugi przy 96 stopniach
z kolei termostat zaczyna sie otwierac od 85-89 stopni, a w pelni jest otwarty w przedziale 97-101 stopni.
wiec sugerujesz ze caly czas jezdzisz na przymknietym obiegu i bez wlaczania wentylatora (bo przeciez sam napisałeś ze wskazowka nie rusza się o ponad 90 stopni, a wskaznik wskazuje dobrze)

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 21-05-2008 20:57

marekm pisze:
filip13 pisze:uważam ze ten problem polega na tym ze Ty uważasz za prawidłowy rzeczywisty odczyt za wskazanie examinera Oczywiscie on moze sie nie mylic
Błagam, nie mow mi że examiner teraz zawyża.


abstahując juz od tematu wskaźnika (bo widze ze sie nie dogadamy na jego temat, a nie widząc mojego samochodu na oczy twierdzisz ze od 5 lat i 80 kkm notorycznie przegrzewam silnik :D ) jedna uwaga - w 156v6 pierwszy bieg wentylatora wlacza sie przy 92 a drugi przy 96 stopniach
z kolei termostat zaczyna sie otwierac od 85-89 stopni, a w pelni jest otwarty w przedziale 97-101 stopni.
wiec sugerujesz ze caly czas jezdzisz na przymknietym obiegu i bez wlaczania wentylatora (bo przeciez sam napisałeś ze wskazowka nie rusza się o ponad 90 stopni, a wskaznik wskazuje dobrze)[/quote
temp nie przekracza mi 90st w aucie a wentylatory właczają sie przej jeszcze 90 juz wcześniej i działają Dowodem jest auto które zrobiłem.

Temp głowicy samej moze tyle wynosic i wszystkie inne odczyty ale nie w konsoli w srodku. A jak wytłumaczysz ze w aucie u mnie jest ok biegi dzialają i nie ma milimetra za 90st.?

Nie wiem skąd wziąłeś te dane ale one nie sa pokrywające się ze wskażnikiem fabrycznie w budowanym w konsole alfy który mam pewność że nalezy uwazać za rzeczywisty. Róznice temp moga wynikać również z tego ze podłączasz pod examiner i temp non stop w czujniku sie zmienia przeciez jest obieg i ona nie jest const. Dane do examinera mogą byc przekazywane z pewnym opużnieniem co nie jest wykluczone. Nie jestem niewidomy Jak bym zobaczył ze wentylatory wogóle nie włączaja sie wiedzial bym, ze silnik jest nie dogrzany. Mam na 100% dobrze w tym aucie i nie wiem skąd masz takie dane. skoro w tym aucie jest ok.


Przegrzewasz silnik ku..a bezapelacyjnie. :x bo temp którą nalezy sie kierować jest wskażnik i nie ma tu mowy o temp o powyżej 90st.
Nie mam juz siły. Skąd masz takie dane. Sa nie prawdziwe. V6 na 100% trzyma 90 i nie wchodzi wyżej na wskazniku w konsoli. Rozumiem 92st ale napewno nie 100st Jest tak pięknie chłodzone moze ty mówisz o temp głowicy ale napewno nie temp cieczy chłodzącej, odczytywanej z czujnika temp. przy termostacie wkreconego w obudowe podstawki, przykreconej do bloku silnika. Kółko pompy na zewnątrz paska poliv nie jest duże obroty sa tu znaczace wahają sie w okolicach obrotów silnika Wydajność jest duza i nie ma mowy o 100st. płyn chłodzący przekazywany poprzez rure miedzy głowicami która nazywam kolektorem wodnym, wprost do termostatu i na odczyt a potem do chłodnicy Termostst musi być otwarty przy 87st i 90 to juz maks puszcza na chłodnice a z chłodnic spowrotem. Więc to nie możliwe jest 100st. układ jest bardzo dobry wrecz dziwie sie ze ta temp wogóle jest osiagalna 90st Zauwazmy napewno ktoś miał trzasniety termostst i cieżko mu było zagrzac v-ke do 70st , wiec jak moze byc 100st to nie realne termostst sie otwiera i temp natychmiast spada.

Bedboys powiedz mu! :cry:

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 22-05-2008 10:28

filip13 pisze:Nie mam juz siły. Skąd masz takie dane. Sa nie prawdziwe.


Documentazione Tecnica Elettronica wydane przez Fiat Auto S.p.A popularnie zwane servicemanualem do 156
Trochę (a nawet bardzo) mnie dziwi ze nie znasz tego.

Reszty nie komentuję, bo nie trafia do mnie argumentacja "na pewno zegar wskazuje dobrze" "na pewno przegrzewasz silnik" itd

Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1994
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: valdek » 22-05-2008 11:39

filip13 pisze:Przegrzewasz silnik ku..a bezapelacyjnie. :x bo temp którą nalezy sie kierować jest wskażnik i nie ma tu mowy o temp o powyżej 90st.
... V6 na 100% trzyma 90 i nie wchodzi wyżej na wskazniku w konsoli. Rozumiem 92st ale napewno nie 100st Jest tak pięknie chłodzone moze ty mówisz o temp głowicy ale napewno nie temp cieczy chłodzącej, odczytywanej z czujnika temp. przy termostacie wkreconego w obudowe podstawki, przykreconej do bloku silnika. ... Więc to nie możliwe jest 100st. układ jest bardzo dobry wrecz dziwie sie ze ta temp wogóle jest osiagalna 90st Zauwazmy napewno ktoś miał trzasniety termostst i cieżko mu było zagrzac v-ke do 70st , wiec jak moze byc 100st to nie realne termostst sie otwiera i temp natychmiast spada.


Mam tak samo jak kol. marekm i wiem o czym on mówi.
Też mam 156V6.
3 lata tremu wymienione obie chłodnice, 2 lata temu przekażnik wentylatora, opornica na chłodnicy, termostat, pompa wody (metalowy wirnik). Układ jest odpowietrzony odpowietrznikami na chłodnicy.
Podczas jazdy na trasie wskazania są ok. 90 stopni. MNatomiast w mieście w korku potrafi być 110 st. by po przejechaniu 300-400 m. (jak pisał marekm) temp. szybko zeszła do 90 stopni na wskażniku w kabinie.
Podpięcie w ASO pod egzaminer przy rozgrzanym, pracującym silniku (sytuacja analogiczna do stania w korku) potwierdza, to co mówi marekm, że termostat i wentylatory załączają się w przedziałach temperatury niższych o 15-20% niż wskazania zegara cieczy chłodzącej w kabinie (zegar w kabinie wskazywał 110st).
Wg ASO egzaminer mówi prawdę i wszystko jest OK ale tego dlaczego zegar w kabinie wskazuje inną temperaturę to już nie wiedzą...
Wiem, że coś jest nie tak bo w poprzedniej V-ce tego nie miałem.

Tego czujnika OBD1 w głowicy raczej nie wymieniałem i chętnie go wymienię i poinformuję czy to pomogło.
Czy ma ktoś numer katalogowy tego ustrojstwa?
Czy jego wymiana w serwisie jest pracochłonna?

Pozdrawiam
AR 166 2.5V6 2000 r. - po latach powrót do Busso :D
AR 156 2.4 JTD 175 PS Ti 2004r.
Yamaha Virago 1000 1986r.
15 lat w AR156 (poprzednio 2x156V6), niezapomniane Busso poniżej:
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości