MiTo

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
da_vinci
Posty: 2005
Rejestracja: 18-01-2006 09:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

MiTo

Postautor: da_vinci » 11-04-2008 09:16

Linia jest piękna, logo też, chciałem ją mieć...
i mam Alfa Romeo 146 1,6 TS 1998 SILVER SHADOW :)

AdamBorusewicz
Posty: 22
Rejestracja: 15-03-2008 13:19

Postautor: AdamBorusewicz » 12-04-2008 15:53

Ten i inne filmiki oraz najnowsze informacje o nowej Alfie można znaleźć na stronie


http://www.progetto955.it/

A tu strona o nowej Alfie 149 chociaż pewnie nazywać się będzie inaczej.
http://www.progetto940.it/


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 05-03-2009 14:40

wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 05-03-2009 15:16

film z pierwszego posta napewno jest robiony bez kontroli trakcji której normalnie w seryjnym mitulcu się nie da wyłączyć :)

a co do Mito GTA - dużo materiałów jest na alfanews.pl pisanego przez Tutiego&Co z alfaholików

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 01-12-2009 13:10

wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 02-12-2009 20:11

Zaraz zaraz :?: :?: :?: gdzie ja to czytałem - gaz to alfy ?? nie godzi się - to samo zło, jak pamiętam to w niektórych grupach dyskusyjnych Alfiści - gazownicy byli wręcz dyskreminowani - a to masz taki kwiatek :lol: :lol:
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 03-12-2009 00:04

chyba sami nie wiedzą teraz co o tym myśleć :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 03-12-2009 10:04

tonący LPG się chwyta :D

Dorota
Posty: 85
Rejestracja: 24-09-2007 14:52
Kontaktowanie:

Postautor: Dorota » 03-12-2009 10:25

A ja moją Mito już dawno mam na gaz i się cieszę, gadajcie sobie co chcecie, a ja za to czego nie wydam na benzynę mogę sobie np. nowego ciucha kupić :mrgreen:
No i jestem bardziej eko :lol:

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 03-12-2009 14:06

marekm pisze:tonący LPG się chwyta :D


Marek, zwróć uwagę, że jak na razie strategia FIATa się sprawdza. Tak zwany "downsizing" i wszystko co się za nim kryje zaczyna powoli przynosić skutki. Kiedy inni dawali upust swojej wyobraźni produkując samochody które się nigdy nie sprzedały, Włosi wzięli się ostro do pracy nad cięciem kosztów i poprawieniem ekonomiki swoich samochodów ... coś mi się zdaje, że wyjdą na tym lepiej niż może się to nam teraz wydawać ...

... gdyby na przykład nowy silnik V8 (na którym rzekomo teraz pracują) był napędzany w standardzie LPG, miał moc 280 - 290 kM i 350Nm, to segment B+ nabrałby zupełnie nowego wymiaru ... ja z wielką chęcią przyjąłbym takie rozwiązanie. Duży silnik, duża moc i koszty na poziomie silnika 1,8 ... czego chcieć więcej :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 03-12-2009 16:41

a jaki jest cel tej strategii Fiata? jeżeli "upieprzenie" AR i Lancii - to fakt, sprawdza się znakomicie :)

tak na marginesie, badając ostatnio możliwość zakupu włoskiego, nowego sedana to wyszło mi na to że bez 100 k€ nie ma co myśleć, w dodatku trzeba by jeździć na przeglądy do Pragi albo Wiednia.
(jedyna tańsza alternatywa to 159 1.8 tb, ale źle się czuje w fwd turbo - zarówno brzydalu jak i gtv 2.0 tb - więc mimo że nie jeździłem taką 159 to boję się że by mi nie odpowiadała)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 03-12-2009 18:37

marekm pisze: ... tak na marginesie, badając ostatnio możliwość zakupu włoskiego, nowego sedana to wyszło mi na to że bez 100 k€ nie ma co myśleć, w dodatku trzeba by jeździć na przeglądy do Pragi albo Wiednia.


ten samochód męczy Ciebie tak samo jak mnie :) ... ale mnie na niego nie stać ... szczególnie teraz, kiedy kupiłem nowe mieszkanie


marekm pisze:(jedyna tańsza alternatywa to 159 1.8 tb, ale źle się czuje w fwd turbo - zarówno brzydalu jak i gtv 2.0 tb - więc mimo że nie jeździłem taką 159 to boję się że by mi nie odpowiadała)


myślę, że 159 w wersji Q4 bardo by Ci odpowiadało ... a przynajmniej w takim stopniu jak mi - czyli wszystko gra oprócz silnika :?
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 03-12-2009 22:50

Michal pisze: ... ale mnie na niego nie stać ... szczególnie teraz, kiedy kupiłem nowe mieszkanie


mnie też, ale od czasu do czasu sobie oglądam mobile.de albo podobne :)

Michal pisze:myślę, że 159 w wersji Q4 bardo by Ci odpowiadało ... a przynajmniej w takim stopniu jak mi - czyli wszystko gra oprócz silnika :?


ze 159 q4 miałem krótką styczność, problem w tym że o ile zawieszenie czy hamulce, a nawet przeniesienie napędu da się poprawić we własnym zakresie (tak jak powiedzmy w 156v6) o tyle z silnikiem jest doopa :)

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 04-12-2009 13:46

marekm pisze: krótką styczność, problem w tym że o ile zawieszenie czy hamulce, a nawet przeniesienie napędu da się poprawić we własnym zakresie (tak jak powiedzmy w 156v6) o tyle z silnikiem jest doopa :)


powiem Ci szczerze, że właśnie oprócz silnika nie ma co tam poprawaić, bo i tak jest to już dobrze zestrojone. Wszystko jest OK z wyjątkiem kilku bzdurek w kabinie. Z silnikiem ... no cóż ... pozostaje wsadzenie kompresora z osobną miską olejową i sterowaniem :roll: ale majac na uwadze obecne spalanie 3,2L V6 to ciężko mi sobie wyobrazić co się będzie działo po zamontowaniu kompresora.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 08-12-2009 20:05

marekm pisze:w dodatku trzeba by jeździć na przeglądy do Pragi albo Wiednia.


Być może już niedługo nie:
http://moto.onet.pl/1588647,1,zasada-sp ... tml?node=6

Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1994
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: valdek » 09-12-2009 17:06

Michal pisze:... gdyby na przykład nowy silnik V8 (na którym rzekomo teraz pracują) był napędzany w standardzie LPG... ja z wielką chęcią przyjąłbym takie rozwiązanie. Duży silnik, duża moc i koszty na poziomie silnika 1,8 ... czego chcieć więcej :)


Alfa i LPG?! :shock:
Bluźnisz! :wink:

Póki co ogłosili że nowa Giulietta (następczyni 147) będzie m.in. w wersji z fabryczną instalacją LPG....
Ciekawe co na to ortodoksi? :roll: :)
Ja tam w swojej V-ce zrobiłem juz na LPG p. 70 tys. km i jak na razie nie zrobiło to na niej żadnego wrażenia.
Sprawdza, się moja teoria wygłoszona tu ze 3 lata temu, że nawet jeśli silnik po LPG padnie to za poczynione wcześniej oszczędności będzie można wstawić kilka takich silników ze szrotu i jeżdzić dalej.
Moja V-ka z przeliczenia spalania i ceny gazu na cenę benzyny pali średnio 5,5 litra benzyny/100 km. Przy moich przebiegach daje mi to rocznie ok. 7 tys. zł oszczędności tj. 2 takie używane silniki z przekładką.
Jak sobie poczytam albo posłucham o kosztach użytkowania nowych diesli (remont służbowej Laguny 1.9 dCi kosztował mojego pracodawcę 17 tys. zł) to stwierdzam, że mocna benzyna z porządną instalacją sekwencyjną LPG jest bardziej ekonomicznym rozwiązaniem i bez pozbawiania się frajdy z jazdy (jakoś trudno mi ją odnaleźć w dieslu).


Pozdrawiam
AR 166 2.5V6 2000 r. - po latach powrót do Busso :D
AR 156 2.4 JTD 175 PS Ti 2004r.
Yamaha Virago 1000 1986r.
15 lat w AR156 (poprzednio 2x156V6), niezapomniane Busso poniżej:
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 09-12-2009 20:30

valdek pisze: ... Alfa i LPG?! :shock:
Bluźnisz! :wink:
...


tak się teraz dłuzej nad tym zastanowiłem ... pomyśl tylko ... nowa wspaniała V-ka, coś o charakterze starej ale z instalacją gazową potaniającą eksploatację do kosztów jakie wymieniłeś ... jestem całkowicie przekonany, że samochód z takim silnikiem zrobiłby na rynku furorę :)
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
marekm
Posty: 1495
Rejestracja: 24-09-2004 17:00
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marekm » 10-12-2009 12:34

Michal pisze: że właśnie oprócz silnika nie ma co tam poprawaić, bo i tak jest to już dobrze zestrojone.


no toż o tym właśnie pisze, że to jest problem 159 v6 - wszystko cacy oprócz silnika którego nie poprawisz łatwo, jeżeli wogóle.

Michal pisze:tak się teraz dłuzej nad tym zastanowiłem ... pomyśl tylko ... nowa wspaniała V-ka, coś o charakterze starej ale z instalacją gazową potaniającą eksploatację do kosztów jakie wymieniłeś ... jestem całkowicie przekonany, że samochód z takim silnikiem zrobiłby na rynku furorę Smile


a po cholere mi furora na rynku? :D o ile lepsza byłaby ta Vka bez LPG? o tyle co mito? 20%? :)


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości