obroty 156 jtd

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
szpregel
Posty: 147
Rejestracja: 25-08-2005 17:13
Lokalizacja: okolice Mławy

obroty 156 jtd

Postautor: szpregel » 11-01-2008 20:27

Witam.
Tematy odnośnie falowania obrotów już czytałem, ale nie znalazłem czegoś takiego jak u mnie.
Podczas jazdy, a szczególnie zauważyłem to na 4. biegu jak rozpędzam auto np. od 2500 obr/min to przy 3200 następuje chwilowy spadek do 3000 a następnie idzie dalej w górę, oczywiście cały czas mam gaz "do dechy". Dzieję się to nie za każdym razem ale ostatnio częściej.
Co może być przyczyną?
156 SW 1,9 JTDM 150KM '05
teraz 160KM i 355 Nm

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 12-01-2008 12:01

Padający przepływomierz lub zacinająca się regulacja zmiennej geometri turbiny (ale prędzej przepływomierz)
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
szpregel
Posty: 147
Rejestracja: 25-08-2005 17:13
Lokalizacja: okolice Mławy

Postautor: szpregel » 12-01-2008 13:10

Maciek-156 pisze:Padający przepływomierz lub zacinająca się regulacja zmiennej geometri turbiny (ale prędzej przepływomierz)

też tak podejżewałem, gdyż mam tą sytuację z różnicą w spalaniu faktycznym a na komputerze, różnica rzędu 1,4 litra !!!
---------
Właśnie wróciłem z przejażdżki, obserwowałem uważnie i zauważyłem, że już nawet na 3. biegu jest problem z obrotami.
Teraz było tak, że na 3. biegu doszedł na 3500 obr/min i zatrzymał się na chwilę i szedł dalej.

Czy to faktycznie może być przepływka??
156 SW 1,9 JTDM 150KM '05

teraz 160KM i 355 Nm

Awatar użytkownika
mikelo
Posty: 272
Rejestracja: 21-02-2006 10:44
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój i okolice
Kontaktowanie:

Postautor: mikelo » 12-01-2008 17:58

Hmmm widze ze mamy podobne objawy - kontrolka silnika i obroty...

Tzn ja mam z obrotami akurat odwrotnie - idę na chwilę do góry...

O mojej róznicy miedzy spalanie rzeczywistym a kompem nie bede mówił....dochodzi czasem do 2l...

Ja najpiew robie turbo jak to nie pomoże to przepływka.

Ale czy podczas diagnostyki w ASO nie wyszłoby ze przepływka pada?
Michał - "mikelo"
AR 156 1.8TS II.2006 do X.2007
AR 156 1.9JTDm SW X.2007 do 7.2009
AR 159 1.9JTDm SW 7.2009 ....

------------------------------------------------------
w trakcie renowacji: FIAT ARGENTA 120 i.e.`84r

Awatar użytkownika
szpregel
Posty: 147
Rejestracja: 25-08-2005 17:13
Lokalizacja: okolice Mławy

Postautor: szpregel » 12-01-2008 18:17

mikelo pisze:
Ale czy podczas diagnostyki w ASO nie wyszłoby ze przepływka pada?


Niestety nie. Nie jest w żaden sposób monitorowana, że jest uszkodzona, co gorsze nie ma takiego urządzenia gdzie można by wyjąć przepływkę i sprawdzić.
U mnie jak robiłem chipa, chłopacy po wykresie (jego spadku w pewnym momencie) stwierdzili, że pada mi przepływka.
A tak co do spalania faktycznego. Przeciętnie ile Ci pali na 100km. U mnie jakbym nie jechał (w granicahc rozsądku) czy trasa czy trochę miasto trochę poza oscyluje w granicach 7,2-7,4, poniżej jak już ale nigdy mniej niż 7. A ponoć przy uszkodzonej przepływce autko więcej pali
156 SW 1,9 JTDM 150KM '05

teraz 160KM i 355 Nm

Awatar użytkownika
mikelo
Posty: 272
Rejestracja: 21-02-2006 10:44
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój i okolice
Kontaktowanie:

Postautor: mikelo » 12-01-2008 19:01

Wiesz ja sie ucze diesla - to moj pierwszy i teraz dopiero po 3 miesiacach widze ze zaczałem nim jeździć tak jak powinienem.

Spala 7-8l na trasie mniej
Michał - "mikelo"

AR 156 1.8TS II.2006 do X.2007

AR 156 1.9JTDm SW X.2007 do 7.2009

AR 159 1.9JTDm SW 7.2009 ....



------------------------------------------------------

w trakcie renowacji: FIAT ARGENTA 120 i.e.`84r

Awatar użytkownika
szpregel
Posty: 147
Rejestracja: 25-08-2005 17:13
Lokalizacja: okolice Mławy

Postautor: szpregel » 13-01-2008 00:54

mikelo pisze:Spala 7-8l na trasie mniej

wielu ludzi by powiedziało, że to bardzo dużo. Trudno to ocenić gdyż większość się chwali, że im pali 5,5 na trasie :shock:
Ale chyba przy spokojnej jeździe i nie przekraczając 120 km/h 7,12 to chyba za dużo. A tyle miałem ostatnio i naprawdę się starałem ekonomicznie jechać. Wg książki spalanie w cyklu mieszaym powinno wyjść 6,2, rozumię pomyłkę ale tyle. Nawet na samej trasie ja nigdy tyle nie spaliłem.
156 SW 1,9 JTDM 150KM '05

teraz 160KM i 355 Nm

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 13-01-2008 01:42

szpregel pisze:
mikelo pisze:Spala 7-8l na trasie mniej

wielu ludzi by powiedziało, że to bardzo dużo. Trudno to ocenić gdyż większość się chwali, że im pali 5,5 na trasie :shock:
Ale chyba przy spokojnej jeździe i nie przekraczając 120 km/h 7,12 to chyba za dużo. A tyle miałem ostatnio i naprawdę się starałem ekonomicznie jechać. Wg książki spalanie w cyklu mieszaym powinno wyjść 6,2, rozumię pomyłkę ale tyle. Nawet na samej trasie ja nigdy tyle nie spaliłem.


Chyba dużo , bo w takich warunkach (do 120, jazda ciągła) to około tego 1,6TS pali benzyny w 156SW, a raczej uważa się że to paliwożerny 1,6 .
Napisz koniecznie czy gdy wymienisz przepływomierz, to wróci zgodność spalania rzeczywistego z tym 'komputerowym' - byłby to drugi potwierdzony przypadek takiego zjawiska :)
--
156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 13-01-2008 11:16

Zgodność spalania nie wróci nigdy - bo niestety komputer pokładowy alfy nie liczy spalania na postoju (spalanie chwilowe stojąc w korku to cztery ----). Różnice będa zawsze w mieście 0.8-1l (zależy jak duże korki), a w trasie do 0.5l/100km. Co do spalania to podam swoje wartości (zawsze jeżdżę z włączoną klimą (jej wyłączenie obniża spalanie o ok.0.5l):
-miasto praktycznie książkowe 8l/100km +- 0.2
-trasa (jazda poniżej 120km/h) <6l/100km
-trasa (140-160km/h) 6-7l/100km
-autostrada (180km/h) 7-8//100km
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
szpregel
Posty: 147
Rejestracja: 25-08-2005 17:13
Lokalizacja: okolice Mławy

Postautor: szpregel » 13-01-2008 13:03

Maciek-156 pisze: Co do spalania to podam swoje wartości (zawsze jeżdżę z włączoną klimą (jej wyłączenie obniża spalanie o ok.0.5l):
-miasto praktycznie książkowe 8l/100km +- 0.2
-trasa (jazda poniżej 120km/h) <6l/100km
-trasa (140-160km/h) 6-7l/100km
-autostrada (180km/h) 7-8//100km

Ja też zawsze jeżdzę z wlączoną klimą i takich wyników jak Ty nigdy nie osiągnąłem.
Co ciekawe ostatnio przy niższych temperaturach gdzie klima jest wyłączona splił mi tyle co zwykle, żadne 0,5 l mniej, a przecież nawet producent podaje, że klima może palić 20-30 % paliwa więcej czyli nawet dobry 1 l
A co do tych małych przekłamań, to wiem o tym, że zawsze jakieś będą, mamy jeszcze 2 auta z dieslem i z kompem i u nich przekłamanie nigdy nie przekroczyło 0,5 litra :!: w tym fiat ducato, czyli silnik jtd i może pokazywać prawie prawidłowo
156 SW 1,9 JTDM 150KM '05

teraz 160KM i 355 Nm

Awatar użytkownika
mikelo
Posty: 272
Rejestracja: 21-02-2006 10:44
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój i okolice
Kontaktowanie:

Postautor: mikelo » 13-01-2008 13:09

To moze uściśle moje spalanie: 7-8l to przy moich typowych trasach tj:
dojazd do pracy ok 10-15km, poruszanie sie pomieście, oraz pomiedzy miastami oddalonymi o ok 20 km raz na zbiornik wypad ok 50km w jedną strone a drodze ekspresowej predkosci miedzy 140-160.
80% jazdy to style nie ekonomiczny.

Przejeżdzam tygodniowo ok 600-800 km

Jak wyskocze typowo na trase to ok 6,5...

zawsze włączona klima.

Ponadto przyznam że dopiero teraz nauczyłem się jeździć dieslem i widze ze kazdy zbiornik ychodzi mi lepiej.

Na początku wydawało mi się to dużo ale mam porównanie do takich aut:
- ford focus 1.8tdci 115km trasa do wawy (ok 300km w jedną strone), predkosci w granicach 140km - srednia 6,8

- skoda fabia 1.4tdi (3 gary) - jeździ brat, b.szybko, spalanie ok 6,5

W ogole nie słucham ludzi którym auta takiej klasy wiecznie palą 5/100 - nierealne...no moze vw lupo 1,2tdi
Michał - "mikelo"

AR 156 1.8TS II.2006 do X.2007

AR 156 1.9JTDm SW X.2007 do 7.2009

AR 159 1.9JTDm SW 7.2009 ....



------------------------------------------------------

w trakcie renowacji: FIAT ARGENTA 120 i.e.`84r

Awatar użytkownika
Andrzejsr
Posty: 622
Rejestracja: 23-01-2006 16:19
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Andrzejsr » 13-01-2008 13:13

Maciek-156 pisze:Zgodność spalania nie wróci nigdy - bo niestety komputer pokładowy alfy nie liczy spalania na postoju (spalanie chwilowe stojąc w korku to cztery ----). Różnice będa zawsze w mieście 0.8-1l (zależy jak duże korki), a w trasie do 0.5l/100km.


to coś źle zapamiętałem, bo zdawało mi śię , że kiedyś pisałeś, że po wymianie przepływomierza w ASO zmniejszyły Ci się te różnice czy wręcz zanikły ?
Co do tych korków to niby logiczne, ale raz miałem dużą różnicę (>1 litr) jadąc prawie bez zatrzymywania autostradą między tankowaniami, za to długo na wysokich obrotach, więc wciąż to tajemniczą sprawą pozostaje:)

Do szpregel'a: a może masz jakieś b. szerokie opony ? u mnie prawie 1 litr różnicy jest między wąskimi 185 a 205 (te ostarnie z cięższymi felgami w dodatku).
--

156SW 1.6TS 2004, 156SW 2.5V6 2004, 166 3.2V6 2004 - dobry rocznik :)

Awatar użytkownika
szpregel
Posty: 147
Rejestracja: 25-08-2005 17:13
Lokalizacja: okolice Mławy

Postautor: szpregel » 13-01-2008 14:27

Andrzejsr pisze:
Do szpregel'a: a może masz jakieś b. szerokie opony ? u mnie prawie 1 litr różnicy jest między wąskimi 185 a 205 (te ostarnie z cięższymi felgami w dodatku).


Nie.
Letnie mam 16" 205, a teraz zimowe 15 chyba 195 bym musiał iść sprawdzić. Ta różnica jest i na jednych i na drugich identyczna. Zawsze grubo powyżej litra
156 SW 1,9 JTDM 150KM '05

teraz 160KM i 355 Nm

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 13-01-2008 14:28

mikelo pisze:To moze uściśle moje spalanie: 7-8l to przy moich typowych trasach tj:
dojazd do pracy ok 10-15km, poruszanie sie pomieście, oraz pomiedzy miastami oddalonymi o ok 20 km raz na zbiornik wypad ok 50km w jedną strone a drodze ekspresowej predkosci miedzy 140-160.
80% jazdy to style nie ekonomiczny.


To niewiele daje, podobnie jak równanie z wileoma niewiadomymi. Jedno równanie...
Wyjeździj zbiornik tylko po mieście i tylko w trasie - będziesz miał jakiś pogląd.

Andrzejsr pisze:Do szpregel'a: a może masz jakieś b. szerokie opony ? u mnie prawie 1 litr różnicy jest między wąskimi 185 a 205 (te ostarnie z cięższymi felgami w dodatku).


U mnie i w poprzednim i w obecnym aucie (jeszcze niezbyt dokładne wyniki), jazda pomiędzy 15", 16", a 17" oponami i felgami nie wprowadza większych zmian w zużyciu paliwa. Oczywiście 15", to zima, a 16" i 17" lato. Przy czym "większych" znaczy np. 0,5l/100km. Generalnie mogą być w okolicach błędu pomiarowego...

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 13-01-2008 15:20

Andrzejsr pisze:
Maciek-156 pisze:Zgodność spalania nie wróci nigdy - bo niestety komputer pokładowy alfy nie liczy spalania na postoju (spalanie chwilowe stojąc w korku to cztery ----). Różnice będa zawsze w mieście 0.8-1l (zależy jak duże korki), a w trasie do 0.5l/100km.


to coś źle zapamiętałem, bo zdawało mi śię , że kiedyś pisałeś, że po wymianie przepływomierza w ASO zmniejszyły Ci się te różnice czy wręcz zanikły ?
Co do tych korków to niby logiczne, ale raz miałem dużą różnicę (>1 litr) jadąc prawie bez zatrzymywania autostradą między tankowaniami, za to długo na wysokich obrotach, więc wciąż to tajemniczą sprawą pozostaje:)

Do szpregel'a: a może masz jakieś b. szerokie opony ? u mnie prawie 1 litr różnicy jest między wąskimi 185 a 205 (te ostarnie z cięższymi felgami w dodatku).


Tak właśnie było przed wymianą przepływomierza te różnice były grubo ponad 1l, po wymianie w trasie to jest jakieś 0.3 do 0.5, a w mieście (warszawskie korki) nigdy nie przekroczy 1l
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

sliniak1
Posty: 66
Rejestracja: 06-11-2006 17:34
Lokalizacja: Siemianowice ŚL.

Postautor: sliniak1 » 21-03-2008 22:10

Witam, ja chciałem nawiązać do pierwszych postów tego wątku tzn. kontrolka silnika, nagły chwilowy spadek mocy (na 1 sekunde) przy 2500 obrotów i jazda dalej. Spalanie w normie.

Powyższe objawy wystąpiły wczoraj na trasie 4 razy (2 razy przy redukcji i 2 razy podczas normalnego równomiernego przyspieszenia.

Pisaliście że to albo turbo albo przepływka. Czy uporaliście się już z problemem i możecie mi powiedziec co było powodem??

Pozdrawiam
AR 156 SW 1,9JTD 2002r AZZURO GABIANO

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 24-03-2008 20:34

Zapalenie się kontrolki sygnalizuje błąd widoczny przez ECU - na 99% będzie to:
- błąd zaworu EGR
lub
- błąd czujnika ciśnienia doładowania, czyli klasyczne przeładowanie
Masz chyba trochę przymulony silnik, jeśli delikatne "przegonienie" nie pomoże to pozostaje czyszczenie.
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 24-03-2008 23:20

mam identyczne auto, identyczny objaw zamulenie i przerywa zaświeca sie kontrolka. komputer wskazuje błąd ciśnienia gazolu czyli ciśnienia doładowania Jest to jtd 2.4 rok 98' w czym rzecz oczyściłem egr i nie pomogło Zatkałem i jest lepiej ale i tak odcina zaświeca się kontrolka i po wyjęciu kluczyków ze stacyjki znika odpalamy i jazda. Nie zawsze to robi!!! Egr jest zatkany a on nie zwasze to robi! Wiec egr tu odpada. Gdyby miał odpuszczać, to przy zatkanym egerze działo by sie wnioskuje to non stop a tu dzieje się w najmniej oczekiwanym momencie oczywiście :lol: przy ostrym deptaniu Tak co 10, 15 raz mniej wiecej Za każdym innym razem depcze i nic jest ok. Przegoniłem go było ok Kiedy jade tym autem depcze gaz to odczówam tą moc ale nie jest ona charakterystyczna dla typowego 2.4 ktore przy ostrym depnieciu przez pierwsze dwie sekyundy charakteryzuje takie jakby szarpniecie tym autem. Tu czuć że idzie ale brak tego szarpniecia przy zmianie biegu On idzie płynnie. Analizowałem przepływke ale po odpięciu jej nie ma znaczenia. Zła przepływka zamuliła by według mnie auto. Przepływka odpada wiec. Moze uściślijmy konkretnie ten temat i powiedzmy kąkretna przyczyne bo nadludzi nie ma i osób które wszystko wiedzą i nie ma co lać wody o błedach EGR czy ciśnieniu doładowania bo to juz wiedzą wszyscy, ktorym sie to stało i za każdym razem na komputerze w tych autach wyskakuje ten sam błąd. Komputer wskazuje bład ciśnienia gazolu poprzez czujnik doładowania a przyczyn jest wiele i moge zrobić wszystko w tym aucie ale nie poznam przyczyny, wiec komp tu g.w.o daje :!: :evil: Potrzebne sa nowe pomysły konkretnej przyczyny, co nie jest takie proste i oczywiste a wydruk z kompa mozna spalić w piecu.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 25-03-2008 19:57

Błąd czujnika doładowania - sygnalizuje że ciśnienie doładowania wzrosło powyżej 2,5bara. To z kolei nie ma nic wspólnego z zaworem EGR tylko z regulacją zmiennej geometrii turbiny (zapieczone kierownice) lub (tam gdzie nie ma zmiennej geometrii) uszkodzeniem zaworu upustowego. Przyczyny mogą być dwie zapieczone (zamulone) kierownice lub błąd sterowania zmienną geometria (sparciały wężyk, uszkodzony elektromagnetyczny zawór sterujący, brak podciśnienia)
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010

AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004

AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
nyknow
Posty: 862
Rejestracja: 20-07-2006 13:16
Lokalizacja: oklice St.Woli

Re: obroty 156 jtd

Postautor: nyknow » 18-04-2008 08:57

szpregel pisze:Witam.
Tematy odnośnie falowania obrotów już czytałem, ale nie znalazłem czegoś takiego jak u mnie.
Podczas jazdy, a szczególnie zauważyłem to na 4. biegu jak rozpędzam auto np. od 2500 obr/min to przy 3200 następuje chwilowy spadek do 3000 a następnie idzie dalej w górę, oczywiście cały czas mam gaz "do dechy". Dzieję się to nie za każdym razem ale ostatnio częściej.
Co może być przyczyną?


szpergel - jaki masz przebieg?
rozwiązałeś problem ?
posiadałem:
Alfa Romeo 156 1,9 MJet
08'2005 - 90k.km.
Toyota Corolla 1,6
02'2005 - 68k.km.


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości