CO WYBRAĆ WAHACZ CZY TULEJE

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

sliniak1
Posty: 66
Rejestracja: 06-11-2006 17:34
Lokalizacja: Siemianowice ŚL.

CO WYBRAĆ WAHACZ CZY TULEJE

Postautor: sliniak1 » 18-01-2007 15:01

Witam. Napewno ktoś z Was już ten temat przerabiał więc liczę na wskazówki.
Pojechałem na diagnostykę zawieszenia i kościu powiedział mi że mam do wymiany tuleje na wahaczach dolnych. Powiedziano mi również że nie ma oryginalnych osobnych tuleji tylko całe kompletne wahacze. Można dać zamienniki ktore z koleji pasują tylko do wahacza (zamiennika) a nie do oryginału. Co zrobić? Decydować się na wymianę całych oryginalnych wahaczy (lub zamiennik) czy iść w tuleje i wbijać je w istniejący wahacz?? No i oczywiście na ile będzie to trwałe rozwiązanie. :twisted: ????????

Awatar użytkownika
chunkpunk
Posty: 533
Rejestracja: 07-05-2005 12:19
Lokalizacja: z okolic gorzowa wlkp

Postautor: chunkpunk » 18-01-2007 15:43

wahacz i tuleje poliuretanowa :lol:
159 2.4 240/460
AR 156 3.2GTA (LokiecStyle)
Bravka 1.2 zielonka(Po pietruszke)
Ghibli 2.8 Bi-Turbo(Panzerwagen Killer)
(156 2.4 Grafittowy klekot 180/380) sprzedana

Awatar użytkownika
marcin_145
Posty: 2210
Rejestracja: 28-08-2004 12:26
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marcin_145 » 18-01-2007 18:40

Hehe, ja mam podobny dylemat... niedawno kupiłem auto, zamierzam nim troche pojeździć, a górne wahacze sie tłuka już troszkę. Zastanawiam się czy "po zimie" wymienić całe wahacze czy szarpnąć sie na poliuretany... ??? Jakie mogę być koszta takiej zabawy?? No i tak szczerze, myśle ze ze 20-30 tyś tym autem zrobie, czy zwykła wahacze wytrzymają czy lepiej zainwestować w poliuretan i mieć spokój????

pozdrawiam
Kiedyś:
Alfa Romeo 145 Junior 1,4 TS - 3 lata razem
http://img18.imageshack.us/my.php?image=p73100545ch.jpg
Teraz:
AR 156 SW 1,9 JTD 2001 124 kkm na karku :)
http://img61.imageshack.us/my.php?image=p1010055rn8.jpg

Awatar użytkownika
Quadrifoglio
Posty: 526
Rejestracja: 03-02-2005 18:14
Lokalizacja: W-wa
Kontaktowanie:

Postautor: Quadrifoglio » 18-01-2007 18:50

marcin_145 pisze: No i tak szczerze, myśle ze ze 20-30 tyś tym autem zrobie, czy zwykła wahacze wytrzymają czy lepiej zainwestować w poliuretan i mieć spokój????


Już ci się znudziła ? Gdybyś napisał 130 tyś zrobię ... ale 30 ?
Oryginalne emblematy, napisy, znaczki, logo do aut włoskich] AR since '99. http://www.uploader.pl/file/7659/upload.rar.html

Awatar użytkownika
marcin_145
Posty: 2210
Rejestracja: 28-08-2004 12:26
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marcin_145 » 18-01-2007 18:56

Quadrifoglio pisze:Już ci się znudziła ? Gdybyś napisał 130 tyś zrobię ... ale 30 ?

No co Ty ;) Tak mi sie napisało, może to będzie 40, może 50 kkm bo nie jeżdże wiele jak narazie. Na pewno kilka lat, moze kiedyś zostawie to auto żonie (spoko - jeszcze sie nie ożeniłem) a sobie kupię V-ke... zycie pokaże ;)
Generalnie chciałbym zrobić to zawieszenie żeby jeżdżąc po tym czymś co musimy nazywać drogami mieć troche ciszy i spokoju :)

pozdrawiam
Kiedyś:

Alfa Romeo 145 Junior 1,4 TS - 3 lata razem

http://img18.imageshack.us/my.php?image=p73100545ch.jpg

Teraz:

AR 156 SW 1,9 JTD 2001 124 kkm na karku :)

http://img61.imageshack.us/my.php?image=p1010055rn8.jpg

Awatar użytkownika
Quadrifoglio
Posty: 526
Rejestracja: 03-02-2005 18:14
Lokalizacja: W-wa
Kontaktowanie:

Postautor: Quadrifoglio » 18-01-2007 19:02

marcin_145 pisze:
Quadrifoglio pisze:Już ci się znudziła ? Gdybyś napisał 130 tyś zrobię ... ale 30 ?

No co Ty ;) Tak mi sie napisało, może to będzie 40, może 50 kkm bo nie jeżdże wiele jak narazie. Na pewno kilka lat, moze kiedyś zostawie to auto żonie (spoko - jeszcze sie nie ożeniłem) a sobie kupię V-ke... zycie pokaże ;)
Generalnie chciałbym zrobić to zawieszenie żeby jeżdżąc po tym czymś co musimy nazywać drogami mieć troche ciszy i spokoju :)
pozdrawiam


A ty byś chciał z rodziny 156/147/GT zrobić auto idealne. Tak to musisz się wyprowadzić tam gdzie drogi są równe. Jak zrobisz PU to i tak te drgania się będą przenosić, tyle że nie będą padały wahacze. Przytoczę tu opinię za którą nie daję głowy "dobrze założony poliuretan przeżyje samochód". Ból wyboru należy do ciebie.
Oryginalne emblematy, napisy, znaczki, logo do aut włoskich] AR since '99. http://www.uploader.pl/file/7659/upload.rar.html

Awatar użytkownika
marcin_145
Posty: 2210
Rejestracja: 28-08-2004 12:26
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marcin_145 » 18-01-2007 19:25

Quadrifoglio pisze:A ty byś chciał z rodziny 156/147/GT zrobić auto idealne. Tak to musisz się wyprowadzić tam gdzie drogi są równe. Jak zrobisz PU to i tak te drgania się będą przenosić, tyle że nie będą padały wahacze. Przytoczę tu opinię za którą nie daję głowy "dobrze założony poliuretan przeżyje samochód". Ból wyboru należy do ciebie.

Właśnie - z tym wyborem najgorzej ;) Mi głównie chodzi o to żeby wahacze nie padały, a co się z tym wiaze żeby nie stukały ;)
Ja pewnie robiłbym to na saskiej... teraz bede miał myślenia na dłuzszą chwilę co by tu wybrać :D

pozdrawiam
Kiedyś:

Alfa Romeo 145 Junior 1,4 TS - 3 lata razem

http://img18.imageshack.us/my.php?image=p73100545ch.jpg

Teraz:

AR 156 SW 1,9 JTD 2001 124 kkm na karku :)

http://img61.imageshack.us/my.php?image=p1010055rn8.jpg

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 18-01-2007 20:56

tuleja tuleją a co ze sworzniem dolnego wahacza ?? przeciez on też się musi rozlecieć i i tak wahacz do wymiany

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 18-01-2007 23:07

ma byc super dobrze proponuje power flex Oststnio sprawdzalem takie auto co miało tuleje z power flexu jest zyleta :) sworzen zregenerowac regenerowane sa ok tylko odrazu mowie ze to duzo zachodu z tym wszystkim
Ostatnio zmieniony 19-01-2007 23:27 przez filip13, łącznie zmieniany 1 raz.

marianoitaliano
Posty: 729
Rejestracja: 02-08-2005 00:16
Lokalizacja: warszafffka
Kontaktowanie:

Postautor: marianoitaliano » 18-01-2007 23:22

ja proponuje dac sobie siana
bo co z tego ze wymienisz tuleje na bardziej trwale
(mniej elastyczne)
wiecej pracy bedzie mial swozen i tyle
gtv 2.0ts 01r do sprzedania

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 19-01-2007 00:58

dokladnie jak pisze mariano , też jestem zwolennikiem wymieniania wahaczy i tyle

sliniak1
Posty: 66
Rejestracja: 06-11-2006 17:34
Lokalizacja: Siemianowice ŚL.

Postautor: sliniak1 » 19-01-2007 09:54

chunkpunk pisze:wahacz i tuleje poliuretanowa :lol:


fajnie dzieki za opinie, ale jakby jeszcze ktoś mógł mi wytłumaczyć jaka jest różnica pomiędzy zwykłym wahaczem a poliuretanem. Co mi to da? :shock:
AR 156 SW 1,9JTD 2002r AZZURO GABIANO

Awatar użytkownika
chunkpunk
Posty: 533
Rejestracja: 07-05-2005 12:19
Lokalizacja: z okolic gorzowa wlkp

Postautor: chunkpunk » 19-01-2007 10:34

Proste :lol:
Na poczatku wynmienialem cale wahacze
ale po wymianie na poliuretan zrezygnowalem teraz w gta i w klekocie zalozylem poliuretany z carchardu wysylkowo mi facet wysyla
zrobilem jakies 40 tys i nic nie klapie, uczucie jest takie ze wszytko jest ciasniej spasowane.
Zwykle wahacze maja zwykle gumki i jak sie wyrobia to sworzen od razu sie rozbije
Na poliuretanach wszystko ciezko chodzi i jest ciasno spasowane wiec mniejsze prawdopodobienstwo wybicia
159 2.4 240/460

AR 156 3.2GTA (LokiecStyle)

Bravka 1.2 zielonka(Po pietruszke)

Ghibli 2.8 Bi-Turbo(Panzerwagen Killer)

(156 2.4 Grafittowy klekot 180/380) sprzedana

Awatar użytkownika
Quadrifoglio
Posty: 526
Rejestracja: 03-02-2005 18:14
Lokalizacja: W-wa
Kontaktowanie:

Postautor: Quadrifoglio » 19-01-2007 11:34

powerflex.co.uk (oryginały) - rysunki tez tam są / można poznać po tym, że są fioletowo - niebieskie/

carhard.pl (polska produkcja)

Poliuretan jest po prostu dużo dużo twardszym tworzywem. Całe tony napisano na ten temat na streetracing.pl opcja szukaj.
Oryginalne emblematy, napisy, znaczki, logo do aut włoskich] AR since '99. http://www.uploader.pl/file/7659/upload.rar.html

filip13
Posty: 604
Rejestracja: 13-09-2006 21:37
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: filip13 » 20-01-2007 00:15

MARCINS737 pisze:dokladnie jak pisze mariano , też jestem zwolennikiem wymieniania wahaczy i tyle

Jestes zwolennikiem wymiany wahaczy co 30 tys km :o To bardzo dobrze z Twojej strony U mnie wymiana jednego wahacza kosztuje 80zl oba = 160 zl
Natomiast uwazam ze milej było by wymieniac je co 60 albo 70 tys km gdyz same wahacze tez kosztuja Oczywiscie osobiscie uwazam ze i to i to rozwiazanie jest dobre jesli wahacze sa nie sprawne

MARCINS737
Posty: 1168
Rejestracja: 27-12-2006 20:06

Postautor: MARCINS737 » 20-01-2007 03:29

kupujac AR wiem co robię i wkalkulowuję takie czynności w normalną obsługę
na otarcie łez - nie jest to najdroższe w utrzymaniu zawieszenie w swojej klasie ...co z tego ze inne sa trwalsze jeśli są duzo droższe - wychodzi na to samo

co do cen usług - jestem z Łodzi więc trochę za daleko żeby obadac Twoj warsztat

w kazdym razie życzę powodzenia i samych udanych napraw

lucas33
Posty: 10
Rejestracja: 17-02-2016 12:45

Re: CO WYBRAĆ WAHACZ CZY TULEJE

Postautor: lucas33 » 02-06-2016 09:57

Przed zakupem nowych wahaczy to zrobiłem mały research i brałem pod uwagę ceny i opinie właśnie o MS, ale też LMO, czy Meyle i najlepiej w tym moim prywatnym rankingu wypadł właśnie Master Sport. Mam od nich cały komplet (znalazłem na stronie master-sport.de) i jestem dopiero po 10 tyś kilometrów, więc trudno jeszcze mieć jakieś zdanie. Póki co – zawieszenie trzyma się dobrze.


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości