Deszcz i związane z nim problemy

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bartaz156
Posty: 289
Rejestracja: 30-08-2006 19:28
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Deszcz i związane z nim problemy

Postautor: bartaz156 » 09-01-2007 10:58

Problem parowania szyb był poruszany juz kilkakrotnie ale w moim przypadku nie chodzi o antifogi i szampony i inne cuda-wianki - ale od poczatku...
W czasie deszczu lub tzw. barowej pogody po deszczu szyby parują do tego stopnia, że czasem prawie uniemożliwia to jazdę a nadmuch na szyby ciepły czy zimny w ogóle nie pomaga a wręcz odwrotonie :? Wymieniłem 2 tygodnie temu filtr kabinowy - stary był już trochę przybrudzony i myślałem, że to może być przyczyna. Co ciekawe był cały wilgotny tak jakby woda z szyb spływała wprost na niego :( Zauważyłem też, że w w/w przypadkach "totalnego parowania" dźwięk dobiegający z układu wentylacyjnego jest co najmniej dziwny - tak jak gdyby był lekko zapchany i zalany wodą - w takich przypadkach nawiew na szyby max, otwarte okno i ogrzewanie tylnej szyby jako tako pozwala się poruszać :? A byłbym zapomniał - dodatkowo dywanik pod nogami pasażera robi sie wilgotny :evil:
Gdy jest sucho i cały problem parowania ustępuje, dziwne dzwięki z nawiewów znikają i dywanik wysycha.
Podejrzewam, że albo deszczówka leje się do wentylacji przez filtr kabinowy albo mam zapchane kanały do odprowadzania wody w podszybiu :( (tak na marginesie gdzie one są żeby ewentualnie je udrożnić?)
Jeżeli spotkał się ktoś z podobnym problemem to będę wdzięczny za radę jak pozbyć się tego kłopotu.
Alfa Romeo 156 2.4 JTD - Azzurro Fantasia

Awatar użytkownika
p.maiki
Posty: 666
Rejestracja: 13-09-2006 11:41
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontaktowanie:

Postautor: p.maiki » 09-01-2007 11:29

Moim zdaniem woda w układzie wentylacji jest problemem. Miałem coś podobnego w poprzednim samochodzie. A dokładnie coś takiego :D
Skoda Felicja zaciąga powietrze z pod maski i tam była taka kratka o dość dużych oczkach i ktoś doradził żeby na nią zaciągnąć rajstope to nie będzie tyle syfu się ładowało do całego układu zwłaszcza w lato. Więc tak zrobiłem. Wszystko ekstra super dopóki nie zaczęło padać. Wszystkie szyby zaparowane oprócz tylniej, jazda nie możliwa. Okazało się, że oczka teraz były tak małe że woda tam się zbierała i dmuchawa ciągnęła maksymalnie wilgotne powietrze i to był problem. Musisz zobaczyć gdzie się woda leje albo dlaczego gdzieś nie wypływa. Ja jak testowałem na parkingu czy jest już ok to ludzie się dziwnie patrzyli jak koleś z baniakiem 18l polewa samochód :D
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
146 1.4 TS 97r 2006-2008
147 1.6 TS 02r 2008-2009
156 FL 1.9 JTDM 03r 2009-

Awatar użytkownika
lukpcn
Posty: 801
Rejestracja: 22-06-2005 23:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Postautor: lukpcn » 09-01-2007 14:17

p.maiki pisze:Miałem coś podobnego w poprzednim samochodzie.[...]
Skoda Felicja[...]


Przypomina mi się reklama żywca... prawie robi wielką różnice :lol:
Jest: Mazda 6 2.0 147KM :)
Była: 145 1.4 TS 16V Blue Cosmo :)
Muzyka Royalty Free: www . RoyaltyFreeHeaven . com

Awatar użytkownika
andalf
Posty: 623
Rejestracja: 02-08-2005 23:26
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: andalf » 09-01-2007 16:59

p.maiki pisze:Okazało się, że oczka teraz były tak małe że woda tam się zbierała i dmuchawa ciągnęła maksymalnie wilgotne powietrze i to był problem.

Bo może trzeba było użyć kabaretki :lol:
AR 156 2.0 JTS

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 09-01-2007 21:17

włączona klimatyzacja eliminuje wilgoć na szybach praktycznie tuż jej po włączeniu ... ciekawym rozwiązaniem w GTA jest czujnik zaparowania szyb :arrow: system odparowywania szyb włącza i wyłącza się automatycznie :) i to w dodatku w odpowiednim momcie :D

Inna sprawa, że jeśli w przewodach klimatyzacji jest wilgoć to może to groźić zalągnięciem się tam szkodliwych a niekiedy śmiertelnych bakterii więc dbanie o czystość to podstawa.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

Awatar użytkownika
amargro
Posty: 1839
Rejestracja: 11-03-2005 15:15
Lokalizacja: Zielonka k/W-wy

Postautor: amargro » 10-01-2007 09:29

Michal pisze:jeśli w przewodach klimatyzacji jest wilgoć to może to groźić zalągnięciem się tam szkodliwych a niekiedy śmiertelnych bakterii więc dbanie o czystość to podstawa.


Michale, na pewno nie w przewodach bo w nich jest czynnik chłodzący i olej... a te bakterie to się usadowiają na parowniku (taka "chłodniczka" wewnątrz układu wentylacji, pod deską) albo na filtrze p-pyłkowym.

Awatar użytkownika
Maciek-156
Posty: 924
Rejestracja: 29-01-2006 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek-156 » 10-01-2007 11:32

Jeśli chodzi o AR156 to w swojej zawsze po jesieni (jak już liście przestaną lecieć) , a przed zimą wykonuję operację czyszszczenia podszybia z liści i błota. Trzeba poodkręcać plastikową maskownicę, lekko ją podważyć aby wyskoczyła z zatrzasków i do roboty. Dodatkowo wyciągam te dwie zaślepki przy błotnikach wykonane z takiej gumowej pianki - tam własnie są odpływy - gromadzi się tam dość dużo liści i ziemi. Sprawdź jeszcze czy masz dobrze założoną tą gumową uszczelkę na przegrodzie silnika- czy plastikowa osłona podszybia wchodzi na nią czy pod nią. Jak zamaka ci dywanik to może być jeszcze inna przyczyna zapchany lub zagięty przewód odprowadzający skraplającą się wilgoć w klimatyzatorze - nie odprowadza ci jej na zewnątrz tylko leje do środka
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-JET 2004
AR156 1.6TS 2000

Awatar użytkownika
bartaz156
Posty: 289
Rejestracja: 30-08-2006 19:28
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: bartaz156 » 10-01-2007 12:36

Maciek-156 pisze:Jeśli chodzi o AR156 to w swojej zawsze po jesieni (jak już liście przestaną lecieć) , a przed zimą wykonuję operację czyszszczenia podszybia z liści i błota. Trzeba poodkręcać plastikową maskownicę, lekko ją podważyć aby wyskoczyła z zatrzasków i do roboty. Dodatkowo wyciągam te dwie zaślepki przy błotnikach wykonane z takiej gumowej pianki - tam własnie są odpływy - gromadzi się tam dość dużo liści i ziemi. Sprawdź jeszcze czy masz dobrze założoną tą gumową uszczelkę na przegrodzie silnika- czy plastikowa osłona podszybia wchodzi na nią czy pod nią.


Dzięki za celne uwagi - w weekend zabiorę się za to bo faktycznie gdy wymieniałem niedawno filtr kabinowy to było tam trochę "jesiennego syfu" ale nie miałem czasu żeby dokładnie to usunąć i wyczyścić.

Maciek-156 pisze:Jak zamaka ci dywanik to może być jeszcze inna przyczyna zapchany lub zagięty przewód odprowadzający skraplającą się wilgoć w klimatyzatorze - nie odprowadza ci jej na zewnątrz tylko leje do środka.


Do niedawna tak właśnie myslałem ale w tej chwili klimy nie używam a dywanik robi sie wilgotny właśnie gdy pada deszcz. Poza tym przy właczonej klimie latem kapie woda z obu stron auta także to by potwierdzało, że z klima jest okej.

pzdr
Alfa Romeo 156 2.4 JTD - Azzurro Fantasia

Awatar użytkownika
p.maiki
Posty: 666
Rejestracja: 13-09-2006 11:41
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontaktowanie:

Postautor: p.maiki » 11-01-2007 16:46

Artykuł na temat parowania szyb istotny może też być ostatni komentarz
http://www.motofakty.pl/artykul/wilgoc_w_samochodzie.html
Pozdrawiam

Michał (p.maiki)

146 1.4 TS 97r 2006-2008

147 1.6 TS 02r 2008-2009

156 FL 1.9 JTDM 03r 2009-

yaric23
Posty: 75
Rejestracja: 31-05-2005 16:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Postautor: yaric23 » 12-01-2007 00:28

A ja mam małe pytanko............??
Czy aby masz uszczelkę pomiędzy szybą, a osłona plastikową filtra kabinowego i mechanizmu wycieraczek??
U mnie było to samo, do czasu kiedy założyłem wyżej opisaną uszczelkę (a też wcześniej jej nie miałem)
Pozdrawiam
Alfa Romeo 156 2.0TS

Awatar użytkownika
bartaz156
Posty: 289
Rejestracja: 30-08-2006 19:28
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: bartaz156 » 12-01-2007 01:07

yaric23 pisze:A ja mam małe pytanko............??
Czy aby masz uszczelkę pomiędzy szybą, a osłona plastikową filtra kabinowego i mechanizmu wycieraczek??
U mnie było to samo, do czasu kiedy założyłem wyżej opisaną uszczelkę (a też wcześniej jej nie miałem)
Pozdrawiam

:shock:
Nie mam tam żadnej uszczelki :cry: Zastanawiałem się nad tym bo faktycznie osłona nie przylega idealnie i pomyślałem, że to już widzocznie tak musi być :? i ta niby rynienka częściowo osłaniajaca z góry filtr zbiera wodę i jako tako ma go zabezpieczyć.

Proszę o wiecej info na temat tej uszczelki - jak, gdzie, za ile?

Tak na marginesie to dziadostwo straszne to rozwiązanie i połozenie tego filtru. Wcześniej miałem megane kombi i tam było to o wiele lepiej rozwiązane. Na szczęście zmodernizowano to trochę w późniejszych modelach :roll:
Alfa Romeo 156 2.4 JTD - Azzurro Fantasia

yaric23
Posty: 75
Rejestracja: 31-05-2005 16:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Postautor: yaric23 » 12-01-2007 11:28

Z tego co pamiętam, to uszczelka taka kosztuje około 106 zł w ASO i nie jest dostępna w zamienniku. Czyli pozostaje używka, na Allegro powinnieneś ją znaleźć bez problemu..........i są to koszty w okolicach 10-20zł.
Alfa Romeo 156 2.0TS

kreewmag
Posty: 5
Rejestracja: 03-07-2009 22:23

Postautor: kreewmag » 20-10-2009 12:47

Miałem ten sam problem odnośnie parowania szyb i mokrego dywaniku po stronie kierowcy gdy padał deszcz. Gdy przyjdzie kilka słonecznych dni lub przerwa w uzytkowaniu samochodu radze ściągnąć osłonę progów i podchylić dywaniki (nawet jeśli masz suchy dywanik ten który widzisz pod nim jest filc ok 1 cm grubości i zapewne jak u mnie było też trzymał wode!!!!). Trudno ten filc wysuszyć. Następnie w progu będzisz miał gumowe zaślepki, wyjmij je i zobacz czy nie stoi tam woda. Jak jest sucho sprawdź kanaliki czy leci nimi woda jak ją wlejesz do komory w progu. Ja miałem jeden zatkany od strony przedniego koła i woda mi sie przelewała do środka. Miałem też zatkany duży otwór przy podszybiu. pojdziesz do niego przez ściągnięcie plastikowej osłony przy wycieraczkach. Samochód suszyłem kilka dni w ogrzewanym garażu. Ciężka sprawa było do tego wszystkiego dojść ale już jestem szczęśliwy :D

______________
Alfa Romeo 147 1,6 TS Alfa Rosso Red

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 20-10-2009 18:27

tak jeszcze kwoli dopowiedzenia ... znim zaczneicie zakładać skarpety na wlot powietrza i suszyć dywaniki w samochodzie to zwróćcie uwagę na przycisk obiegu powietrza w kabinie. Jeśli jest zamknięty obieg, to szyba będzie parować i niewiele tutaj pomoże ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości