Amortyzatory w 156 - na co zmienić?

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Manifesto
Posty: 28
Rejestracja: 10-11-2004 23:39

Amortyzatory w 156 - na co zmienić?

Postautor: Manifesto » 21-03-2005 22:54

Witajcie!

Powoli zbliza sie kres zywotnosci amortyzatorow w mojej Alfie. Czy mozecie zasugerowac jakis zamiennik godny polecenia? Zastanawiam sie, czy nie kupic nieco twardszych od fabrycznych. Slyszalem, ze przy ok 10% roznicy jest ok i da sie jezdzic po naszych drogach. Rozmawialem z jednym fachowcem, polecil mi amortyzatory firmy Bilstein B4, czarna seria, 288 i 394 zl (przod/tyl). Czy ktos wie cos na ten temat?

Poza tym zastanawiam sie, jak to jest z zawieszeniem w moim aucie. Nikt nie umie mi odpowiedziec, czy jest obnizone, czy nie. Kupilem je od pewnej pani doktor, mam nawet zamowienie z wyszczegolnionymi dodatkowymi opcjami, ale nic z niego nie wynika. Jest pozycja Sport Pack. Mam zamontowany spoiler, listwy boczne, centralna konsola jest wykonczona plastikiem w stylu "carbon", do tego czarne zegary. Rok produkcji 98, 1.8 TS.


Pozdrawiam

Manifesto

krzychuk
Posty: 1101
Rejestracja: 10-01-2005 20:36
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: krzychuk » 22-03-2005 10:31

ja bym proponował koni z regulacja twardości. jazda jest przednia
2008 Fiat 500 1.2 Pop
2008 Subaru Legacy Kombi 2.0 Boxer Diesel

"Never worry about old troubles with your Alfa Romeo. Soon you will be facing new problems"

Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1994
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: valdek » 22-03-2005 22:20

Proponuję abyś ustalił jakie masz spręzyny: fabryczne czy obnizone (jeżeli są w kolorze czerwonym to będą obniżone). Może się okazać, że kupisz amortyzatory, które nie będą pasować do sprężyn.
Amortyzatory sportowe z reguły wymagaja obniżonych sprężyn.

Koni z regulacją twardości to najwyższa półka (miałem sposobność wypróbować w V-ce znajomego), jeżdzi fajnie ale równie fajnie kosztuje (3-4 tys. zł).
O Bilstainach czytałem wiele dobrego (ale raczej o serii żółtej). Zestaw Bilstein + obnizone spręzyny Eibach jest chwalony.

Nie kupuj amortyzatorów Sachsa - są jeszcze bardziej miękkie niż fabryczne (wiem z doświadczenia).

Nie kupuj też nic z H&R - to jest za twarde na nasze drogi.

Pozdr.

Manifesto
Posty: 28
Rejestracja: 10-11-2004 23:39

Postautor: Manifesto » 23-03-2005 10:31

dzieki valdek

a wie ktos moze, czy alfy wyjezdzaly wogole z fabryki z obnizonym zawieszeniem?

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 23-03-2005 18:07

manifesto pisze:dzieki valdek

a wie ktos moze, czy alfy wyjezdzaly wogole z fabryki z obnizonym zawieszeniem?


Z tego co pamiętam, obniżone zawieszenie można było dokupić w pakiecie do 2.0TS Selespeed i 2,5V6

Awatar użytkownika
marcin_145
Posty: 2210
Rejestracja: 28-08-2004 12:26
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marcin_145 » 23-03-2005 20:38

manifesto pisze:dzieki valdek

a wie ktos moze, czy alfy wyjezdzaly wogole z fabryki z obnizonym zawieszeniem?


No np 145/6 Juniory - info od kierownika jednego z krakowskich salonów, i w sumie sprawdziłem to w zimie - kolega w 145 jechał bez ocierania podwoziem o koleiny ze sniegu a ja robiłem za pług... :shock:
wnioskuje więc ze coś tam mam niżej...
No i z tego co wiem to do Sport Packa były obniżone zawiechy (chyba).

pozdrawiam
Kiedyś:
Alfa Romeo 145 Junior 1,4 TS - 3 lata razem
http://img18.imageshack.us/my.php?image=p73100545ch.jpg
Teraz:
AR 156 SW 1,9 JTD 2001 124 kkm na karku :)
http://img61.imageshack.us/my.php?image=p1010055rn8.jpg

sergiusz_k
Posty: 1519
Rejestracja: 15-11-2004 22:01
Lokalizacja: Lębork/Trójmiasto/Słupsk

Postautor: sergiusz_k » 26-03-2005 08:45

Mój znajomy miał fabrycznie obniżone zawieszenie przy Sport Packu w 156 1,8 SW + felgi 16" + progi + carbon w środku i ciemne zegary. :twisted:

Manifesto
Posty: 28
Rejestracja: 10-11-2004 23:39

Postautor: Manifesto » 26-03-2005 10:08

no to ja mam doklanie tak samo...

Ziolek
Posty: 1
Rejestracja: 25-03-2007 12:46

Postautor: Ziolek » 16-06-2009 18:43

Witam
Panowie podepnę się pod ten stary temat. Mianowicie czeka mnie wymiana amortyzatorów z tyłu w alfie 156. na tych co mam znalazłem oznaczenia 60663883 czyli mam sportpacka. W katalogu Sachs znalazłęm amorki z numer 556 309. Polecacie tą firmę? a może założyć bilstein? tylko jakie będą pasowały do sportpacowych sprężyn B4?B6?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 16-06-2009 22:37

napiszę Ci tak: zdecydowanie nie polecam KONI - jeździłem na nich i nie mają tak dobrych właściwości jak EIBACHy. Jeździłem także i na nich - wraz ze sprężynami w komplecie sprawiają, że 156-ką daje się normalnie jeździć :)

... co do innych amortyzatorów nie mogę sie wypowiadać, bo nie jeździłem, nie znam ...
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Fiat Sedici 2,0 MultiJet
Maserati Ghibli SQ4

irekmarmol
Posty: 24
Rejestracja: 16-02-2009 21:43
Lokalizacja: Lublin

Postautor: irekmarmol » 18-06-2009 19:50

ja mam właśnie bilstein'y B8 i jak na razie są bardzo fajne. Do Ciebie pasowały by B6 - kolega ma w 2.5 też w s.p., zresztą jak patrzyłem w katalogu to nawet do mnie, do GTA można włożyć B6 ale zalecają B8 także dla Ciebie jest pewnie odwrotnie B4 to arhaiczna konstrukcja w porównaniu do B6 czy 8


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości