Problem ze skrzynią Selespeed w AR147

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

mefisto4
Posty: 5
Rejestracja: 05-01-2005 09:57

Problem ze skrzynią Selespeed w AR147

Postautor: mefisto4 » 02-03-2005 21:32

Czy ktoś spotkał się kiedyś z problemem polegającym na blokowaniu się np 2 biegu w AR 147 ze skrzynią Selespeed? Co może być tego przyczyną ?

Cuoresportivo
Posty: 70
Rejestracja: 23-02-2005 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Cuoresportivo » 03-03-2005 09:49

Przyczyną jest wydumany system Selespeed, który się nadaje do............
Należałoby sprawdzić poprawnośc działania siłowników i błędy w sterowniku
ewentualnie wgrać nowszy software.
A najlepiej sprzedac i kupić manual lub ostatecznie Q4
Wiem że się czepiam ale to jest chyba najgorsza na świecie skrzynia biegów.
IMO
Alfa Romeo 156 1.8
Skoda Octavia 1.9 TDI

primator
Posty: 187
Rejestracja: 03-09-2004 15:38
Lokalizacja: Stolyca

Postautor: primator » 03-03-2005 11:17

Najpierw trzeba wykonać tzw.kalibrację w ASO (kilkadziesiąt minut, stosunkowo prosta operacja), a jeżeli to nie pomoże, dalej szukać przyczyny. Być może niesprawna jest pompka (wydatek cca 1K zł) , aby tylko nie siłownik, gdyż to są już naprawdę realne pieniądze.
A najlepiej czym prędzej "wyskoczyć" z auta z taką skrzynią. Ja z uwagi na selespeed pozbyłem się swojej 156 , której poza tym nic nie dolegało.

Pozdrowienia
Primator

pawel.89
Posty: 61
Rejestracja: 11-10-2004 16:48

Re: Problem ze skrzynią Selespeed w AR147

Postautor: pawel.89 » 03-03-2005 13:10

mefisto4 pisze:Czy ktoś spotkał się kiedyś z problemem polegającym na blokowaniu się np 2 biegu w AR 147 ze skrzynią Selespeed? Co może być tego przyczyną ?


Witam,
A skąd jesteś?
Pozdrawiam,
Paweł

mefisto4
Posty: 5
Rejestracja: 05-01-2005 09:57

Postautor: mefisto4 » 03-03-2005 14:32

No cóż, siłownik miała już kilka tys. km temu wymieniony i w dalszym ciągu od czasu do czasu problem się powtarza. Na szczęście jest na to doraźny sposób no ale ile razy można resetować....

PS
Jestem z Łodzi

pawel.89
Posty: 61
Rejestracja: 11-10-2004 16:48

Postautor: pawel.89 » 03-03-2005 15:09

mefisto4 pisze:No cóż, siłownik miała już kilka tys. km temu wymieniony i w dalszym ciągu od czasu do czasu problem się powtarza. Na szczęście jest na to doraźny sposób no ale ile razy można resetować....

PS
Jestem z Łodzi


Miałem pewną koncepcję na Twój problem, ale odległość niestety ją popsuła, przepraszam.
Paweł W-wa

mefisto4
Posty: 5
Rejestracja: 05-01-2005 09:57

Postautor: mefisto4 » 03-03-2005 15:26

Nie ma problemu, mój adres mefisto4@o2.pl

Pozdrawiam
Sławek

primator
Posty: 187
Rejestracja: 03-09-2004 15:38
Lokalizacja: Stolyca

Postautor: primator » 03-03-2005 15:44

Jest jeszcze jeden patent.Warto poprosić o zbadanie czy któryś z ruchomych elementów sterujących zmianą biegów (jakieś cięgna , drążki) nie zakleszcza się w obudowie skrzyni , "ciężko chodzi" lub tp., czy tarcza sprzęgła nie jest zużyta itd... Taka sytuacja może bowiem powodować błędne odczytywanie komunikatów przez moduł sterujący selespeedem i w efekcie zawieszanie się go, co jak wiadomo jest wyjątkowo nieprzyjemne.

Pozdrowienia
Primator

Cyzia91
Posty: 1
Rejestracja: 22-08-2012 19:06

Re: Problem ze skrzynią Selespeed w AR147

Postautor: Cyzia91 » 22-08-2012 19:09

Witam, mam alfę romeo 147 2.0 TS selespeed o 1.5 roku, miałam problem z selespeedem już rozwiązany. Wybijało biegi z 5 na N później coraz gorzej z 3 tez, a nie raz było tak, że się zatrzymałam i już nie mogłam nic zrobić, a jak już po wielu próbach i wbiło 1 to przejechałam trochę i 2 już nie chciało wbić.. albo mrugała kontrolka selespeed system feilure itd.. no dramat.. jak już było auto uziemione tak, że strach było nim jeździć, żeby czasem podczas jazdy się tak nie stało zaczęłam już szukać cudotwórców. Oczywiście nie wspomnę o wcześniejszych jazdach rok temu po innych różnych "mechanikach od alfy".. wszystkie moje jazdy do nich gdzie twierdzili, że się znają kończyły się kalibracją i nie potrzebnym wydawaniem 350 zł.. dramat.. =/ byłam na arkuszowej w Warszawie, gdzie też niby się alfami zajmują i co? stwierdzili że nie widzą żadnego problemu i też kalibracja.. No i z 2 miesiące temu auto zostało w garażu, bo bałam się jeździć, wtedy znalazłam Pana Dominika z pod Poznania. Twierdził, że potrafi naprawić każdego selespeeda, więc nie szkodziło nam spróbować, coś trzeba było zrobić. Mieszkamy pod krakowem, więc wycieczka do Poznania takim autem nie wróżyła niczego dobrego, tak więc wymontowaliśmy pompę hydrauliczną i cały układ selespeed. Pan Dominik wysłał dokładną instrukcję demontażu aktywatorów, więc mechanik poradził sobie bez problemu i wysłaliśmy to do Pana Dominika. Nikomu nie chce się po prostu z tym bawić! z naprawą tego, bo to trochę się namęczyć trzeba, ale jest to naprawialne!! Pan Dominik rozebrał aktywatory, (gdzie mechanicy twierdzą, że są one nie rozbieralne) wymienił oringi i wszystkie uszczelnienia. Pompę rozebrał wymienił szczotki i też jakieś tam uszczelnienia (chociaż to tylko na 60 tys km pomoże) i wysłał nam z powrotem. Po założeniu powinno było wszystko działać, ale coś było nie tak. Jeździł ale ruszał dopiero na 1 od jakiś 3-4 tys obrotów, na innych biegach trochę lepiej, ale szarpało później znowu 1 nie mogło wbić, no czary jakieś, nie wbijał 2 i 4 od niższych biegów a 4 tylko z 5 wbijał, a jak przy zwalnianiu miał na 2 wbić to wyrzucał na neutral.. I wtedy znaleźliśmy kolejnego znawce!! Alfa serwis w Moglilanach (Pan Krzysztof), pracował kiedyś w alfie, też na tym zęby zjadł. Pojechaliśmy tam ledwo co z biegami 1, 3 i 5 i zostawiłam auto. Pan Krzysztof znalazł przyczynę okazało się że jakiś czujnik wybierania biegów na skrzyni czy coś było nawalone i jeszcze jakieś inne elektroniczne rzeczy. Ale gdyby nie Pan Dominik to musiałabym nowy aktywator kupować a to nie małe pieniądze. Jeśli ktoś ma bliżej do Poznania to bardzo polecam Pana Dominika!!! Naprawdę za nieduże pieniądze takie cuda robi!! Tel 667612467 email: alfaserv@wp.pl Jeśli będzie miał auto na miejscu na pewno go naprawi!!! A jeśli ktoś ma bliżej do Krakowa to alfa serwis w Mogilanach (od selespeedów Pan Krzysztof) http://www.alfaserwis.supertraders.pl/ albo http://www.alfaserwis.com.pl/index.php Zarówno Pan Dominik jak i Pan Krzysztof znają się na rzeczy i wiedzą jak się zabrać do tego auta!! Na prawdę polecam!!!!! problemy ze zmianą biegów w końcu się skończyły!!

cayman993
Posty: 1
Rejestracja: 11-03-2013 12:04

Re: Problem ze skrzynią Selespeed w AR147

Postautor: cayman993 » 11-03-2013 12:19

Witam wszystkich posiadaczy Alfa Romeo 156 2.0TS Selespeed!

Otóż chciałem opisać problem ze skrzynią..
Mianowicie. Kupiłem Alutkę wraz z tym problemem, który pojawił się już po paru dniach.
Kontaktując się ze sprzedającym, ten twierdził,że problem tkwi w szczególe jakim był przewód ( chociaż nie powiedział jaki )
Pojechałem do mechanika. Mechanik sprawdził przewody, okazało się, że są jak najbardziej suche, bez jakichkolwiek wycieków.. Sprawdził też aktywator, który był tego wszystkiego przyczyną ponieważ ze zbiorniczka '' selespeed'a '' idzie olej do tego sterownika/aktywatora.. On mianowicie był dziurawy ( oring ) wywalony.. No i po prostu nie było w nim odpowiedniego ciśnienia oleju.. Objawy były takie, że ciągle w szybkim tempie uciekał olej, problemy z biegami były straszne.. Wrzucałem 1, 2 i z 2 od razu na piątke.. Czasami było tak, że wskoczyła trójka.. Po wymianie właśnie tego całego aktywatora ( http://img02.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3006656358 ) to u góry na skrzyni.. Problem znikł i biegi działają jak na razie bez żadnych zarzutów.. Mam nadzieję, że w jakiś sposób mogłem pomóc !
Pozdrawiam !!

patryczek781
Posty: 1
Rejestracja: 15-09-2013 05:27

Re: Problem ze skrzynią Selespeed w AR147

Postautor: patryczek781 » 15-09-2013 06:26

witam mam problem z selespeed wczesniej mialem wystrzal dekielka i caly olej z ukladu wyciek i alfa stala. dlugo szukalem osoby ktora by to naprawila i znalazlem pana Dominika ktory zregenerowal mi aktywator ktory zdemontowalem dzieki jego pomocnym materialom ale po zamontowaniu jego pojawil sie powazny problem do gory moge wbic 1i2 bieg a zamias 3i4 od razu 5 wchodzi a w dol normalnie pokolei schodza5,4,3,2,1 kalibracja nic narazie nie dala podczas kalibracji miga kontrolka skrzyni. wyregolowalem szczeline skoku sprzegla na 28,300mm i kolejna proba kalibracji a tu aku padl to na drugi dzien po jego naladowaniu i podlsczeni miga mi N i co ja mam z tym zrobic pomozcie


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

cron