2.0 Turbo, 2.5 oraz 3.0 V6 w 166

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

2.0 Turbo, 2.5 oraz 3.0 V6 w 166

Postautor: Advisor » 30-07-2006 15:02

Czy znawczy tematu mogliby podzielic sie wiedzą na temat silnika 2.0l TB? Chodzi o to, że mi się ten silnik intryguje, nie mogę doszukać jakichkolwiek konkretnych informacji na temat jakiejś większej awaryjności czy innych negatywnych aspektów, a jednak od czasu do czasu trafię na opinie zdecydowanie nieprzychylne i odradzające :?
Czy ktoś tak na prawdę zna ten silnik i jest w stanie podjąc merytoryczną dysksję / przekazanie informacji istotnych dla tych, co zastanawiają się ew. na kupno Alfy z tym silnikiem - szczególnie chyba chodzi o 166 z tym silnikiem. Sam mam na oku parę 166 w konfiguracji ogólnie interesującej mi i z tym silnikiem :P
Ostatnio zmieniony 30-07-2006 19:05 przez Advisor, łącznie zmieniany 2 razy.
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*
Alfista od 03/2006*
Obrazek

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: 2.0l V6 Turbo

Postautor: Bedboys » 30-07-2006 17:40

Ostatnio pisałm coś na temat takiego silnika w 166 i miałem zamiar ją kupić, układ był dobry więc był temat dotego stopnia zaawansowany że dostałem ją na sobotę i niedzielę do jazdy - wrażenia pomijając sam fakt że 166 to świetne auto to o silniku mogę powiedzieć tyle : fajnie ciągnie ale od 2 tys. obr/min niżej nic się nie dzieje, po przekroczeniu tego dostajesz kopa w plecy i ciągnie super do ok 5,5 - 6 tys po tym już tylko ryk i nic się nie dzieje. Pomruk silnika super zupełnie jak V- ka 2,5. Auto którym jeździłem miało 97 tys przebiegu dotychczsowe usterki to: padnięta turbina - wymiana na używaną, jakieś tam kłopoty z zawieszeniem ale o to nie pytałem, zużyty/zniszczony wałek rozrządu w jednej głowicy - wymiana na używkę, przpływomież wymieniany przy 77 tys - oryginał nowy, poza tym przy silniku tylko to co przewidywała książka czyli płyny, świece i rozrząd. Nie zdecydowałem się na ten samochód tylko z jednej przyczyny - spalanie :cry: :cry: :cry: - jazda miejska bez wariactwa ale nie byłem zawalidrogą poprostu normalnie tak jak na co dzień jeżdźę 156 , zużycie ok 17l/100km, w trasie ok 11,5-12l/100km. Było to dla mnie ważne więc zatankowałem auto do pełna ( na szczęście tylko pół baku) przejechałem 109km po mieście dolałem do pełna weszło 18,87 l, następnie przejechałem trasę takie kółko wokól Olsztyna wyszło 96 km wlałem 10,4l a następnie sprawdzałem osiągi to już nie wiem ile ale duużżooo. Autem jeździ się super zupełnie inaczej niż 156 bardziej komfortowo i dostojnie, jest miększa od 156. Ogólnie pewnie kupię takie auto ale nie z tym silnikiem bo jak dla mnie to zużycie paliwa nie do przyjęcia a znajomy gazownik ( wie co mówi gazował już alfy łącznie z moją) powiedział żeby tego lepiej nie gazować bo będą kłopoty, więc jeżeli już to zwykłe 2,5 V6 lub 3,0 V6 a najbardziej chciałbym 2,4 jtd. Tyle moich doświadczeń ze 166 gratuluję jak ktoś doczytał do końca
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 30-07-2006 18:03

Thx za gratulacje :D Hmmm... No bo sam stoję przed małym dylematem - w końcu dośliszmy z Moniką do niosku, że kombiak nam nie jest tak strasnie potrzebny i w tej sytuacji znów zaczynałem innym okiem, niż 'ogólne interesowanie' patrzyć na 166. Zanim kupilismy naszą 156SW w końcu mielismy kupic własnie 166, ale względy praktyczne jednak przemówiły nas na SW.
Generalnie silnik 2.0l TB wydawał mi sie interesujący ze względu na to, że jest mały => małe spalanie, ale ma też niesamowitego kopa =>210KM. To, co pisesz o spalaniu jednak brzmi tragicznie :shock: Przecież z takim spalaniem chyba bardziej warto kupić 2.5l, a nawet 3.0l! Ile więcej (mniej?!) może spalic 3.0l :?:
Pytanie laika - czy "padnięta turbina" uniemożliwia jazdę?
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*

Alfista od 03/2006*

Obrazek

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: 2.0l V6 Turbo

Postautor: Maciej Loret » 30-07-2006 18:25

Bedboys pisze:[...]Było to dla mnie ważne więc zatankowałem auto do pełna ( na szczęście tylko pół baku) przejechałem 109km po mieście dolałem do pełna weszło 18,87 l


To nie najszczęśliwszy pomiar. Ja też jak zalałem w mieście 1/4 baku, to spalanie też potrafiło wyjść po 13-13,5l, podczas gdy zalewając pełny bak od rezerwy mam 11,5 -12,3l/100km. Po prostu powodujesz spory błąd.

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 30-07-2006 19:13

Czyli jak z tym spalaniem? A co w przypadku pozostałych opcji silnikowych - 2.5 oraz 3.0?
Ogólnie 2.5l V6 zdaje się być bardzo przyjemny silniczek - znajomy z jednego z naszych objektów niedawno kupił sobie 166 z tym silnikiem i jest zachwyczony. Zresztą parę razy byłem na miejscu pasazera - raz jak polecieliśmy 220km/h 8) i sam jestem pod wrazeniem całości. Kolega mówi o spalaniu rzędu 13l/100km, ale jeszcze długo nie jezdził i to cały czas prawie z klimą.
Wiadomo, że ten silnik w 156 jest bardziej 'odpowiedni', jeśli chodzi o osiągi, ale 166ką raczej ma się trochę inny styl jazdy i cele posiadania.
Za to silnik 3.0l jest mi całkowicie obcy i liczę na to, że ktoś na forum ma jakies doswiadczenia i informacje, przede wszystkim o spalaniu i ew. awaryjności. ponad 220KM brzmi na prawdę całkiem, całkiem 8)
We wszystkich przypadkach mi chodzi o informacje z manualną skrzynią biegów, bo wg. info na stronach różnych, automat zjada przeogromne ilości KM i przecież nie po to się kupi auto z większym silnikiem.
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*

Alfista od 03/2006*

Obrazek

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 30-07-2006 19:36

Advisor pisze:Czyli jak z tym spalaniem? A co w przypadku pozostałych opcji silnikowych - 2.5 oraz 3.0?


Tu masz dane członka IKARa, który miał ładną 166 3.0V6:
http://www.autocentrum.pl/zuzycie_paliw ... o_166.html
http://www.autocentrum.pl/go/308__rapor ... 1__14.html
Niestety sprzedał chyba w ubiegłym roku.

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 30-07-2006 19:55

Super! Dzięki :D Średnio 11l/100km? To nie brzmi nawet tak zle :P ...16l/100l już trochę tak :roll:
Kurna - chyba trzeba poważnie rozmawiać 'głową' domu :wink: Szkoda, że najciekawsze egzemplarzy (w tej chwili) na sprzedaż za rozsądne pieniędzy są z TipTronikiem, a w manualu prawie zawsze coś brakuje do pełnej opcji, nawet jakbym nie uparł się na skórę :evil:
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*

Alfista od 03/2006*

Obrazek

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: 2.0l V6 Turbo

Postautor: Bedboys » 31-07-2006 10:29

Maciej Loret pisze:
Bedboys pisze:[...]Było to dla mnie ważne więc zatankowałem auto do pełna ( na szczęście tylko pół baku) przejechałem 109km po mieście dolałem do pełna weszło 18,87 l


To nie najszczęśliwszy pomiar. Ja też jak zalałem w mieście 1/4 baku, to spalanie też potrafiło wyjść po 13-13,5l, podczas gdy zalewając pełny bak od rezerwy mam 11,5 -12,3l/100km. Po prostu powodujesz spory błąd.


Tak naprawdę to nie wiem o co chodzi ??? ale chyba to ja się źle wyraziłem w pierwszym poście, napisałem ... ( na szczęście tylko pół baku) .. a miałem na myśli że ja wlałem tylko około połowy baku bo połowa już była ( wskazówka pokazywał połowę) . Więc moje tenkowanie było jak najbardziej miarodajne ponieważ było zalane do pełna przejechane miasto zalne do pełna zrobiona trasa i zalane do pełna więc jest to bardzo miarodajne a wręcz pewne i zgodne z tym co tu jest napisane :
http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... 465&typ=15
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 31-07-2006 10:52

A w czym się różnią wersje silnikowe
3,0 V6 od 3,0 V6 CAE? W spalaniu ok. 1l/100km różnica, ale jak rozpożnac który z tych silników jest w danym egzemplarzu? CAE = automatyczna skrzynia?
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*

Alfista od 03/2006*

Obrazek

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Re: 2.0l V6 Turbo

Postautor: Maciej Loret » 31-07-2006 11:45

Bedboys pisze:Tak naprawdę to nie wiem o co chodzi ???


Chodzi o to, że Cię nie zrozumiałem. :lol:

Bedboys pisze:Więc moje tenkowanie było jak najbardziej miarodajne ponieważ było zalane do pełna


I wszystko jasne.

Advisor pisze:A w czym się różnią wersje silnikowe
3,0 V6 od 3,0 V6 CAE


Liftingiem? Zmianą Euro3 na Euro4?

Awatar użytkownika
rigobert
Posty: 1110
Rejestracja: 10-11-2005 17:25
Lokalizacja: Warszawa Wesoła/Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: rigobert » 31-07-2006 19:45

Advisor pisze:No bo sam stoję przed małym dylematem - w końcu dośliszmy z Moniką do niosku, że kombiak nam nie jest tak strasnie potrzebny i w tej sytuacji znów zaczynałem innym okiem, niż 'ogólne interesowanie' patrzyć na 166.


A więc jednak serio chcesz spełnić swoje marzenia o 166 :D

No, no, tylko co teraz w pracy powie Twój szef jak zobaczy jaką bryką wozisz tyłek :?: :wink:

Chyba sam będziesz musiał zostać szefem 8)

W każdym razie z całego serca życzę Ci spełnienia tego marzenia, bo 166 to maksymalnie zawodowa gablota :mrgreen:

Szukaj z 3.0 V6 co sobie będziesz żałował. Jak szaleć to szaleć :!: :twisted:
Jest AlfaRomeo 166 Q2 2.5v6 napędzana elpidżi
Była Alfa Romeo 147 1.6TS '01 (2008-2013)
Jest Alfa Romeo 145 1.6TS '98
Był Fiat 126p '87 48kkm od 24.06.06 w samochodowym niebie

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 31-07-2006 20:26

rigobert pisze:A więc jednak serio chcesz spełnić swoje marzenia o 166 :D

To się jeszcze okaze - na razie mam Alfę, co jest najważniejsze, więc mogę spokojnie szukac odpowiedniego egzemplarza, a poza tym muszę najpierw swój sprzedać.

rigobert pisze:No, no, tylko co teraz w pracy powie Twój szef jak zobaczy jaką bryką wozisz tyłek :?: :wink:

A nic - sam jezdził Lancią Kappa z chyba 3.0l (głowy nie dam, co do modelu i pojemności - taki 'rządowy'). Zresztą tak mało sie z nim zobaczę - że trzy razy do roku, w tym przynajmniej raz przypadkowo :lol: ze to nie jest problem 8)

rigobert pisze:Chyba sam będziesz musiał zostać szefem 8)

Więcej nie pod jednym względem jestem, więc nie ma problemu :wink:

rigobert pisze:W każdym razie z całego serca życzę Ci spełnienia tego marzenia, bo 166 to maksymalnie zawodowa gablota :mrgreen:

A no dziękuję, Ci przyjacielu, dziękuję :)

rigobert pisze:Szukaj z 3.0 V6 co sobie będziesz żałował. Jak szaleć to szaleć :!: :twisted:

Wiesz - coś takiego własnie planuję, szczególnie, kiedy Monika już ręką macha na całą sprawę i kwituje "Twoje auto - Twoja sprawa" :twisted: :oops: :lol:
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*

Alfista od 03/2006*

Obrazek

Awatar użytkownika
rigobert
Posty: 1110
Rejestracja: 10-11-2005 17:25
Lokalizacja: Warszawa Wesoła/Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Postautor: rigobert » 31-07-2006 20:40

Advisor pisze:
rigobert pisze:Szukaj z 3.0 V6 co sobie będziesz żałował. Jak szaleć to szaleć :!: :twisted:

Wiesz - coś takiego własnie planuję, szczególnie, kiedy Monika już ręką macha na całą sprawę i kwituje "Twoje auto - Twoja sprawa" :twisted: :oops: :lol:


Tak trzymaj chłopie. Tylko kup już auto z alufelgami, żebyś znów nie musiał forsować ich zakupu 8)

Advisor pisze:na razie mam Alfę,


..i nadal nie napisałeś nic w wątku "dlaczego kupiłem Alfę" :!:
Jest AlfaRomeo 166 Q2 2.5v6 napędzana elpidżi
Była Alfa Romeo 147 1.6TS '01 (2008-2013)
Jest Alfa Romeo 145 1.6TS '98
Był Fiat 126p '87 48kkm od 24.06.06 w samochodowym niebie

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 31-07-2006 21:09

rigobert pisze:
Advisor pisze:
rigobert pisze:Szukaj z 3.0 V6 co sobie będziesz żałował. Jak szaleć to szaleć :!: :twisted:

Wiesz - coś takiego własnie planuję, szczególnie, kiedy Monika już ręką macha na całą sprawę i kwituje "Twoje auto - Twoja sprawa" :twisted: :oops: :lol:


Tak trzymaj chłopie. Tylko kup już auto z alufelgami, żebyś znów nie musiał forsować ich zakupu 8)

Jak najbardziej :) Ponieważ mam już Alfę, to nie 'muszę' szukać na szybko i jeśli rzeczywiście zmienię naszą na inną, to na 100% będzie to przemyslany zakup w sensie takim, że będzie miał 'wszystko', co 'potrzebujemy'. ...sens kupienia 3.0l przy rosznących cenach paliwa nie zamierzam 'dotykac' :roll:

rigobert pisze:
Advisor pisze:na razie mam Alfę,


..i nadal nie napisałeś nic w wątku "dlaczego kupiłem Alfę" :!:

Obiecuję poprawkę w ciągu paru następnych dni :)
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*

Alfista od 03/2006*

Obrazek

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 02-08-2006 12:46

No i patrzę na te 166'ki, ale najciekawsze 3.0l (najlepsze opcje) w dobrej cenie są w automacie/TipTronicu :? Co prawda, jak zaczeliśmy szukać Alfy na początku, to szukałem celowo automata, bo w amerykańskim polubiłem tą skrzynię. Teraz jednak znów przyzwycajiłem sie do manualnego i podobno w przypadku TipTronica, zabiera ta skrzynia aż 70KM :shock: Czyli, czy warto zastanowić się nad automatem w tej wersji? Jakie sa za i przeciw? Wasze opinie? Awaryjność? Inne? Dzięki z góry :D
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*

Alfista od 03/2006*

Obrazek

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 02-08-2006 13:32

Advisor pisze: czy warto zastanowić się nad automatem w tej wersji? Jakie sa za i przeciw? Wasze opinie? Awaryjność? Inne? Dzięki z góry :D


Jak dla mnie to automat to jest nawiększe dobro jakie wymyślono do samochodu niech zabiera mocy ile chce, miałem kilka już automatów i wszystkie V6 od 2,5 w omedze do 3,8 w Vanie, i wszystkimi jeździło się super posuł się tylko ten w omedze - ale nie wiem do końca czy to nie była wina warsztatu który zmieniał olej ??. Jeżeli będę się zastanawiał nad 166 to automat bedzie na zdecydowanym pierwszym miejscu. Nie sądzę aby automat "zabierał" mocy on ma tylko pewien procent poślizgu ( około 15%) i pewien moment bezwładności. Miałem kiedyś Camry 3,0 w automacie i udało mi się kilka razy porównać przyspieszenia w takim samym tylko w manualu i fakt manual na przyspiechę odchodził ale nie więcej niż o długość samochodu mnie to nie przeszkadza i wolę automat z wszystkimi jego wadami zwłaszcza że 95% przebiegu robię w mieście.
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
da_vinci
Posty: 2005
Rejestracja: 18-01-2006 09:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: da_vinci » 02-08-2006 14:11

Bedboys pisze:
Advisor pisze: czy warto zastanowić się nad automatem w tej wersji? Jakie sa za i przeciw? Wasze opinie? Awaryjność? Inne? Dzięki z góry :D


Jak dla mnie to automat to jest nawiększe dobro jakie wymyślono do samochodu niech zabiera mocy ile chce.


Z tego co zauważyłem kolega nie pytał o zalety i wady automatu bo takowym już jeździł tylko automatu w 166.
Linia jest piękna, logo też, chciałem ją mieć...
i mam Alfa Romeo 146 1,6 TS 1998 SILVER SHADOW :)

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 03-08-2006 16:51

Również ogólne opinie od osób, którzych opinie cenię są całkowicie pożądane :) Mnie też w amerykańskim automat się podobał jak również w Saab'ie 900, jaki miałem bardzo krótka, ale mnie własnie zastanowił to, co gdzieś czytałem, że tiptronic w Alfie = minus 70KM :? Trochę bez sensu kupić coś z 3.0l/230KM, jeśli skrzynia spowoduje, że będzie miał tyle samo lub mniej niż 2.0l TS :wink:
Dodatkowo - nigdy nie jezdziłem na skrzyni typu Tiptronic i zastanawiam sie nad trwałościa i wygoda użytkowania takiej skrzyni. Czy ta skrzynia jest tradycyjna - Park, Neutral, Drive, 3, 2, 1 + Up/Down, czy też jedynie Up/Down? No i czy te mechanizmy w wykonaniu Alfy objawiają się jakimiś typowymi usterkami itd.?
Co do wersji 166 w 3.0l na razie jest u mnie trochę na wstrzymaniu - byłem sie dowiedzieć ile by kosztował ubezpieczenie:
dla rocznika '98 - ok. 5500zł
dla rocznika '99 - ok. 4500zł
dla rocznika '00 - ok. 4000zł
:shock:
Mój 'problem' polega na tym, że jeżdziłem autami służbowymi i nie mam zniżek...
Przy wersji silnikowej 2,5l wygląda już trochę lepiej:
dla rocznika '98 - ok. 4000zł
dla rocznika '99 - ok. 3500zł
dla rocznika '00 - ok. 3200zł
To też jest uzależniona od kwoty zakupu, ale mniej wiecej i oczywiscie chodzi tu o pakiet OC, AC, Ass, NNW
Zastosowałem tez zapytanie w sprawie kosztu samego OC + ew. NNW, Ass, jeśli to możliwe i już na konkretne samochody, w tym również w wersji 2.0l Turbo. Zobaczymy jak będzie wyglądac :D
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*

Alfista od 03/2006*

Obrazek

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 03-08-2006 18:03

Advisor pisze:[...]ale mnie własnie zastanowił to, co gdzieś czytałem, że tiptronic w Alfie = minus 70KM :? Trochę bez sensu kupić coś z 3.0l/230KM, jeśli skrzynia spowoduje, że będzie miał tyle samo lub mniej niż 2.0l TS :wink:


Nie sądzę, żeby tak było. Najlepiej znaleźć taką i się przejechać - sam stwierdzisz czy się dla Ciebie nadaje.

Advisor pisze:Co do wersji 166 w 3.0l na razie jest u mnie trochę na wstrzymaniu - byłem sie dowiedzieć ile by kosztował ubezpieczenie:
dla rocznika '98 - ok. 5500zł
dla rocznika '99 - ok. 4500zł
dla rocznika '00 - ok. 4000zł


Chyba odwrotnie? Za nowszą zapłacisz większe ubezpieczenie.

Advisor
Posty: 1334
Rejestracja: 23-02-2006 09:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Advisor » 03-08-2006 18:09

Maciej Loret pisze:
Advisor pisze:[...]ale mnie własnie zastanowił to, co gdzieś czytałem, że tiptronic w Alfie = minus 70KM :? Trochę bez sensu kupić coś z 3.0l/230KM, jeśli skrzynia spowoduje, że będzie miał tyle samo lub mniej niż 2.0l TS :wink:


Nie sądzę, żeby tak było. Najlepiej znaleźć taką i się przejechać - sam stwierdzisz czy się dla Ciebie nadaje.

Oczywiście masz rację tu, ale jeśli ktoś już miał do czynienia z tą skrzynią, to chętnie przeczytam, co mają do powiedzenia na ten temat.
Co do samodzielnego sprawdzenia, to tez racja, ale wątpię, by moje umiejętności były nawet bliskie tego, by 'na prawdę' sprawdzić taki silnik :oops: Raczej to auto będzie potrafił więcej, nawet jakby miał zaduszony o te 70KM silnik, niż ja, więc starczyć to pewnie starczy - chodzi o sam fakt 'utraty', acz sam też wątpię w taką utratę i chyba jakieś przejężyczenie miało miejsca w tym, co czytałem.

Maciej Loret pisze:
Advisor pisze:Co do wersji 166 w 3.0l na razie jest u mnie trochę na wstrzymaniu - byłem sie dowiedzieć ile by kosztował ubezpieczenie:
dla rocznika '98 - ok. 5500zł
dla rocznika '99 - ok. 4500zł
dla rocznika '00 - ok. 4000zł


Chyba odwrotnie? Za nowszą zapłacisz większe ubezpieczenie.

A skad :D Im nowsze auto, tym mniejsze ubezpieczenia. Co do zupełnie nowych to nie wiem, bo nie posiadałem 8) ...a szkoda, że nie jest tak jak pisesz, bo bym już jezdził na 166 z '98 z 3.0l V6 :twisted: Powyższe kwoty z Benefi.
*156 SportWagon 2.5l V6 '02 Distinctive, Grigio Sterling*

Alfista od 03/2006*

Obrazek


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości