Termostat

Pytania, porady i opinie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Termostat

Postautor: Maciej Loret » 17-12-2005 17:07

Który wąż mam macać, żeby sprawdzić termostat?
Zdjęcie komory silnika ze strzałką baaaardzo mile widziane. :wink:

Awatar użytkownika
marcin_145
Posty: 2210
Rejestracja: 28-08-2004 12:26
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Termostat

Postautor: marcin_145 » 17-12-2005 17:35

Maciej Loret pisze:Który wąż mam macać, żeby sprawdzić termostat?
Zdjęcie komory silnika ze strzałką baaaardzo mile widziane. :wink:

Złap za to najgrubsze ;) (u mnie tak jest i chyba o tą rułkę chodzi)

pozdrawiam
Kiedyś:
Alfa Romeo 145 Junior 1,4 TS - 3 lata razem
http://img18.imageshack.us/my.php?image=p73100545ch.jpg
Teraz:
AR 156 SW 1,9 JTD 2001 124 kkm na karku :)
http://img61.imageshack.us/my.php?image=p1010055rn8.jpg

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 3910
Rejestracja: 30-08-2004 22:31
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Michal » 17-12-2005 18:31

jeśli wiesz gdzie jest termostat to przewód wchodzący i wychodzący z termostatu powinien mieć podobną temperaturę ...

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 17-12-2005 18:36

Michal pisze:jeśli wiesz gdzie jest termostat to przewód wchodzący i wychodzący z termostatu powinien mieć podobną temperaturę ...


Wiem gdzie są drzwi, koła, kierownica... Reszta, to czarna (albo biała) magia... :wink:
Jakbym wiedział, gdzie jest termostat, to bym chyba job..., znaczy Nobla mógł dostać. :lol:

Awatar użytkownika
marcin_145
Posty: 2210
Rejestracja: 28-08-2004 12:26
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marcin_145 » 17-12-2005 19:53

Maciej Loret pisze:Wiem gdzie są drzwi, koła, kierownica... Reszta, to czarna (albo biała) magia... :wink:
Jakbym wiedział, gdzie jest termostat, to bym chyba job..., znaczy Nobla mógł dostać. :lol:

To trzeba było tak odrazu... ;)
Pozwól Marku ze Cię wyręczę >> http://fanta-team.org/galeria.php?gid=79 ;)

pozdrawiam
Kiedyś:

Alfa Romeo 145 Junior 1,4 TS - 3 lata razem

http://img18.imageshack.us/my.php?image=p73100545ch.jpg

Teraz:

AR 156 SW 1,9 JTD 2001 124 kkm na karku :)

http://img61.imageshack.us/my.php?image=p1010055rn8.jpg

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 17-12-2005 20:01

marcin_145 pisze:To trzeba było tak odrazu... ;)
Pozwól Marku ze Cię wyręczę >> http://fanta-team.org/galeria.php?gid=79 ;)


Widziałem... Link był juz podawany kiedyś....
Niestety jak dla mnie niewielką ma wartość, bo ja dalej nie wiem, którą rurę mam potrzymać :cry:

Zdjęcie:
Obrazek

Tu mam macać czy robi się ciepły po uruchomieniu silnika?
Ostatnio zmieniony 17-12-2005 20:38 przez Maciej Loret, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
marcin_145
Posty: 2210
Rejestracja: 28-08-2004 12:26
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Postautor: marcin_145 » 17-12-2005 20:08

Kliknij w obrazek i się dowiesz ;)
Obrazek

pozdrawiam
Kiedyś:

Alfa Romeo 145 Junior 1,4 TS - 3 lata razem

http://img18.imageshack.us/my.php?image=p73100545ch.jpg

Teraz:

AR 156 SW 1,9 JTD 2001 124 kkm na karku :)

http://img61.imageshack.us/my.php?image=p1010055rn8.jpg

Awatar użytkownika
valdek
Posty: 1994
Rejestracja: 11-01-2005 13:34
Lokalizacja: Lublin-Nałęczów-Puławy
Kontaktowanie:

Postautor: valdek » 17-12-2005 20:46

Maćku, jak już będziesz "po" - zdaj relację z macania 'rułki'.... :wink:

Pozdrawiam
AR 166 2.5V6 2000 r. - po latach powrót do Busso :D
AR 156 2.4 JTD 175 PS Ti 2004r.
Yamaha Virago 1000 1986r.
15 lat w AR156 (poprzednio 2x156V6), niezapomniane Busso poniżej:
http://valdek.alfa156.w.interia.pl/

Awatar użytkownika
alterro
Posty: 226
Rejestracja: 09-06-2005 10:58
Lokalizacja: Warszawa, Puławy

Postautor: alterro » 17-12-2005 21:27

Masz pomacać wąż (taki gruby), który łączy górę chłodnicy z termostatem (z którego odchodzi mały wężyk i dwa średnie). Jeśli termostat jest OK, to wąż powinien się robić ciepły przy temperaturze wody 83 +/- 2 stopniach.

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 17-12-2005 22:48

alterro pisze:Masz pomacać wąż (taki gruby), który łączy górę chłodnicy z termostatem (z którego odchodzi mały wężyk i dwa średnie).


Eeee...tam. Rzuć okiem na moje dzisiejsze zdjęcie z 20.01 i potwierdź, że dobrze wskazałem strzałką miejsce do macania.

alterro pisze:Jeśli termostat jest OK, to wąż powinien się robić ciepły przy temperaturze wody 83 +/- 2 stopniach.


Spoko - dłonią wyczuwam różnicę temperatur 0,001K :wink:

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 18-12-2005 10:14

Dobrze wskazałeś na zdjęciu rurę odchodzącą od termostatu, termostat jest umieszczony na wyjściu wody z głowicy silnika wtedy jest ona najcieplejsza, od termostatu odchodzą jeszcze dwa małe węże do ogrzewania a ten gruby odprowadza wodę do chłodnicy ( na górę chłodnicy) z reguły robi się lekko ciepły po kilku minutach pracy, ponieważ termostat nie jest w stanie zatrzymać ciepłej wody w 100% ( i tu pewnie niektórzy się nie zgodzą). A taki do dobrze gorący powinien być wtedy, gdy na wskaźniku temperatury masz przekroczoną pierwszą kreskę wtedy temp. silnika ma ponad 80 stopni i termostat już powinien być otwarty.
Pozdrawiam

Bedboys

Kiedyś :
AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 18-12-2005 10:32

Bedboys pisze:Dobrze wskazałeś na zdjęciu rurę odchodzącą od termostatu,


Miałem dobrą podpowiedź. :wink:

Bedboys pisze:termostat jest umieszczony na wyjściu wody z głowicy silnika wtedy jest ona najcieplejsza, od termostatu odchodzą jeszcze dwa małe węże do ogrzewania


Z ciekawości - co ogrzewają?

Bedboys pisze:a ten gruby odprowadza wodę do chłodnicy ( na górę chłodnicy) z reguły robi się lekko ciepły po kilku minutach pracy, ponieważ termostat nie jest w stanie zatrzymać ciepłej wody w 100% ( i tu pewnie niektórzy się nie zgodzą). A taki do dobrze gorący powinien być wtedy, gdy na wskaźniku temperatury masz przekroczoną pierwszą kreskę wtedy temp. silnika ma ponad 80 stopni i termostat już powinien być otwarty.


Czyli tak. Uruchamiam autko. I trzymam rękę na odprowadzeniu ciepłej wody z silnika za termostatem. Jeśli od razu (co to znaczy "od razu" - 10 sekund czy 3 minuty) zrobi się ciepły, to jest do wymiany, zgadza się?

I jeszcze jedno. Jeśli rzeczywiście jest do wymiany, to czy jazda z zepsutym termostatem jest groźna dla auta? Bo przed wyjazdem na Święta już chyba nie zdążę go wymienić, a muszę zrobić jakieś 800-1000km.
Co gorsza oznaczałoby to, że przejechałem z takim termostatem 13kkm. :roll:

Awatar użytkownika
alterro
Posty: 226
Rejestracja: 09-06-2005 10:58
Lokalizacja: Warszawa, Puławy

Postautor: alterro » 18-12-2005 11:13

Bedboys pisze:Dobrze wskazałeś na zdjęciu rurę odchodzącą od termostatu, termostat jest umieszczony na wyjściu wody z głowicy silnika wtedy jest ona najcieplejsza, od termostatu odchodzą jeszcze dwa małe węże do ogrzewania a ten gruby odprowadza wodę do chłodnicy ( na górę chłodnicy) z reguły robi się lekko ciepły po kilku minutach pracy, ponieważ termostat nie jest w stanie zatrzymać ciepłej wody w 100% ( i tu pewnie niektórzy się nie zgodzą).

Przed chwilą wziąłem nowy termostat i zrobiłem eksperyment:
temp. 50 stopni - nic
temp. 90 stopni - lekko otwarty
Według manuala do 156 termostat do 83+/-2 stopni jest zamknięty, potem zaczyna się otwierać, aby przy 103+/-2 stopniach być w pełni otwarty.

Bedboys pisze:A taki do dobrze gorący powinien być wtedy, gdy na wskaźniku temperatury masz przekroczoną pierwszą kreskę wtedy temp. silnika ma ponad 80 stopni i termostat już powinien być otwarty.

O której kresce piszesz? Tej pomiędzy 50, a 90 stopni? Według Ciebie to jest 80 stopni? Skąd taka informacja, bo według mnie i komputera to jest 70 stopni.

Maciej Loret pisze:I jeszcze jedno. Jeśli rzeczywiście jest do wymiany, to czy jazda z zepsutym termostatem jest groźna dla auta?

Podobno silnik bardziej się zużywa i więcej pali (wtedy, gdy silnik jest niedogrzany).
Ostatnio zmieniony 18-12-2005 11:21 przez alterro, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Adam
AR 156 2.5V6 '02
IK@R #2652

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 18-12-2005 11:19

alterro pisze:Przed chwilą wziąłem nowy termostat i zrobiłem eksperyment:
temp. 50 stopni - nic
temp. 90 stopni - lekko otwarty


Po czym poznać, że termostat jest "lekko otwarty"? To widać czy czuć?

alterro pisze:
Bedboys pisze:A taki do dobrze gorący powinien być wtedy, gdy na wskaźniku temperatury masz przekroczoną pierwszą kreskę wtedy temp. silnika ma ponad 80 stopni i termostat już powinien być otwarty.

O której kresce piszesz? Tej pomiędzy 50, a 90 stopni? Według Ciebie to jest 80 stopni? Skąd taka informacja, bo według mnie i komputera to jest 70 stopni.


Też miałem wątpliwość, ale zapomniałem zapytać.
Też myślę, że to jest 70 stopni Celsjusza, a nie 80.

Bedboys
Posty: 2915
Rejestracja: 04-10-2004 19:01
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Postautor: Bedboys » 18-12-2005 11:21

Maciej Loret pisze:
Z ciekawości - co ogrzewają?

Ciebie :lol: tzn doprowadzają ciepłą płyn do nagrzewnicy w środku samochodu, odprowadzają płyn z przed termostatu w celu jak najszybszegpo ogrzania wnętrza auta.

Maciej Loret pisze:
Czyli tak. Uruchamiam autko. I trzymam rękę na odprowadzeniu ciepłej wody z silnika za termostatem. Jeśli od razu (co to znaczy "od razu" - 10 sekund czy 3 minuty) zrobi się ciepły, to jest do wymiany, zgadza się?:

Tak jak napisąłem wyżej ta rura zrobi sie ciepła dość szybko ale ciepła nie gorąca tak naprawdę to musiał byś sprawdzić rurę która odchodz od chłodnicy jest na dole po lewej stronie chłodnicy ( patrząc na przód auta) jeżeli ta rura zrobi sie cieplejsza przed osiągnięciem temperatury na wslaźniku to oznacza że "duży" obieg jest otwarty a nie powinien i to kwalifikuje termostat do wymiany.
Maciej Loret pisze:
I jeszcze jedno. Jeśli rzeczywiście jest do wymiany, to czy jazda z zepsutym termostatem jest groźna dla auta? Bo przed wyjazdem na Święta już chyba nie zdążę go wymienić, a muszę zrobić jakieś 800-1000km.
Co gorsza oznaczałoby to, że przejechałem z takim termostatem 13kkm. :roll:

Tak jak napisałem z tymi termostatami to jakaś psychoza na zimę nastaje ja też się ta to nabrałem i zmieniłem termostat (kiedyś) i nic nie dało jedyne co odnosi skutek to zasłonięcie chłodnicy ( tak 2/3 powierzchni). Z zepsutym ( anawet bez) termostatem możesz jeździć ile chcesz nic sie nie stanie. Typowe objawy uszkodzonego termostatu to: słabe ogrzewanie, większe zurzycie paliwa
Pozdrawiam



Bedboys



Kiedyś :

AR 156 1,6 TS --- Srebrna ---Teraz : AR 166 JTD --- Blu Odissea ---



Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...

Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...

Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Quadrifoglio
Posty: 526
Rejestracja: 03-02-2005 18:14
Lokalizacja: W-wa
Kontaktowanie:

Postautor: Quadrifoglio » 18-12-2005 12:42

Maciej Loret pisze:
marcin_145 pisze:Zdjęcie:
Obrazek
Tu mam macać czy robi się ciepły po uruchomieniu silnika?


;-P

Q
Ostatnio zmieniony 21-12-2005 21:44 przez Quadrifoglio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciej Loret
Posty: 6285
Rejestracja: 22-11-2004 12:03
Lokalizacja: Bydgoszcz, Zgorzelec
Kontaktowanie:

Postautor: Maciej Loret » 18-12-2005 14:52

Quadrifoglio pisze:Brudno ;-) lodówkę czyścisz ale w około piaskownica ;))


1. co to jest lodówka?
2. jaka piaskownica?
3. brudno, ale czy tam należy coś czyścić? co konkretnie, bo ja nic nie czyściłem?
4. Brudno czy Bródno? :wink:
5. zdublowane posty można usuwać, próbowałeś?

Awatar użytkownika
alterro
Posty: 226
Rejestracja: 09-06-2005 10:58
Lokalizacja: Warszawa, Puławy

Postautor: alterro » 18-12-2005 18:12

No więc jestem po wymianie termostatu. Teraz silnik ma temperaturę między 80 a 90 stopni, wcześniej miał 60. Tak więc duża poprawa.
Temat termostatu uważam za zamknięty (przynajmniej u mnie :D ).

ps Zobaczymy, jak to wpłynie na paliwożerność tego włoskiego szajsu :wink:
Pozdrawiam,

Adam

AR 156 2.5V6 '02

IK@R #2652

Awatar użytkownika
ratus1
Posty: 256
Rejestracja: 15-09-2004 15:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ratus1 » 18-12-2005 19:49

witam,
Gdzie kupiłes termostat i jakiej firmy bo też sie zastanawiam nad wymianą?
Pozdrwiam
AdaS
Alfa Romeo 156 2.0 TS nero fucco
wyprodukowana kwiecień 2000
168 tyś przejechane (S P R Z E D A N A :( )
Lancia Ypsilon 1.3 MJet 2006 45 tys. przejechane (sprzedana)
Lancia Musa 1.4 Platino 07 cud miód
Alfa Romeo Gulietta 1.4 2010 :)

Awatar użytkownika
alterro
Posty: 226
Rejestracja: 09-06-2005 10:58
Lokalizacja: Warszawa, Puławy

Postautor: alterro » 19-12-2005 09:39

ratus1 pisze:witam,
Gdzie kupiłes termostat i jakiej firmy bo też sie zastanawiam nad wymianą?

Swój termostat (VERNET) kupiłem w Elicie za ~140 PLN. Ale wydaje mi się, że można go taniej dostać, tylko nie wiem gdzie :(
Pozdrawiam,

Adam

AR 156 2.5V6 '02

IK@R #2652


Wróć do „Porozmawiajmy o Alfie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości